Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Le a felesleges korlátozásokkal!

2012.02.14

 Immár nem csak beszélni és írni, tenni is akarunk!

Autós, motoros, közlekedéspolitikai újságíróként már-már egészségtelen mértékben érdekel bennünket mindaz, ami a közutakon történik. Furcsa, hétköznapi ésszel felfoghatatlan módon érzékeljük a körülöttünk lévő világot: a jobb egyben a navigációt programozva és a rádiót hangolva is hamarabb szúrunk ki nem is egy piros Ferrarit, de akár egy rozsdás, öreg Moszkvicsot a kavargó járműtömegben, mint amilyen gyorsan tavi horgászat közben észrevennénk az úszónkra épp rálépő, meztelenül vízen járó Megan Foxot.
 
És nem csak maguk az autók, az autózás intézményrendszere is fontosabb számunkra, mint akár maga a Való Világ. Érdekelnek minket a KRESZ és a valóság ellentmondásai, érdekel, hogy miért változik meg Hegyeshalomnál drasztikusan az aszfalt minősége, érdekel, hogy miért kell három rendőr egy állványos automata traffipaxot őrizni, hogy miért pont a városhatár-tábla előtti nyílegyenes úton, két szántóföld között dolgoznak az iskolák előtti zebrák helyett, vagy hogy miért kerül nálunk többe a sztrádamatrica, mint csaknem bárhol máshol a világon.
 
Újságíróként feladatunk, hivatásunk, hogy tájékoztassunk az autók, az autózás, a közlekedés híreiről. Sőt; ha nem értünk egy-egy új törvényt, ha hibát találunk az állami szervek, hivatalok, hatóságok érvelésében, kötelességünknek érezzük, hogy utánajárjunk a hírek hátterének is. Viszont újságíróként nem tisztünk híreket gyártani; ha tenni is szeretnénk az autósok, motorosok, biciklisek, gyalogosok, a közlekedő magyarok életének, mindennapjainak javításáért, a hazai közúti közlekedés ésszerűsítéséért, más minőségünkben kell cselekednünk.
 
Ezért hoztuk létre az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Közhasznú Egyesületet. Konkrétan pedig a következőket fogjuk csinálni:
 
1, Fogadjuk a közlekedők bejelentéseit az életüket keserítő konkrét, gyakorlati közlekedésszabályozási problémákról, ellenőrizzük a probléma hitelességét és bejelentjük a problémát az illetékes, azt kezelni hivatott szervezetnek.
 
Ha tehát Ön, kedves Állampolgár, évek óta anyázik az utcájában feleslegesen kirakott 30-as tábla miatt, vagy rendszeresen elharapja a nyelvét a meredek szegélyű, értelmetlenül épített fekvőrendőrön, netán nem tud parkolni, mert a hülye önkormányzat feleslegesen telerakta Megállni tilos! táblákkal az amúgy néptelen utcáját, és nem tudja, kinek kellene panaszkodnia, írjon nekünk! Ha küld egy fotót, pontos helymegjelöléssel és értelmezhető helyzetleírással az ekke kukac googlegroups.com címre, átvesszük az ügyet. Kinyomozzuk Ön helyett, hogy az önkormányzat (és ha az, melyik), a Magyar Közút, az NKH, netán az ÁAK vagy a MÁV a felelős, és csesztetjük Ön helyett, amíg nem változtat a helyzeten. A munkáról számot adunk az egyesület honlapján, a http://blokkolasgatlo.hu weboldalon.
 
2, Teli torokból óbégatunk, ha nem értünk egyet egy közlekedést érintő kormányzati döntéssel.
 
Január elsejétől az eddigi 1650 forint helyett 2975 forintot kell fizetni egy hétvégi leruccanásért az M7-esen a Balcsira. A gazdasági versenyképesség jegyében röhejes módon drágább lett nálunk a gázolaj a benzinnél. Állítólag az új KRESZ szerint majd 70 lesz a megengedett a négyszámjegyű utakon. Le akarják cserélni a rendszámokat régiókódosra, autónként legalább 20500 forint adminisztratív költséggel.
 
Újságíróként legfeljebb beszámolhatunk a változásokról, megkérdezhetjük az okokat, ha ilyesmit hallunk. Civil szervezetként viszont már tüntethetünk, kérhetünk bebocsátást döntéshozó bizottságokba, kilincselhetünk meghívókért társadalmi vitákra. Ezt is fogjuk tenni.
 
3, Megpróbáljuk elérni, hogy a magyar autósokat, motorosokat, közlekedőket ne szívassa jobban a hatóság, mint a többi EU-tagállam polgárait.
 
Ausztriában, Németországban 100 km/h a megengedett sebesség az országutakon. Nálunk 90. Miért? Megkérdezzük, és ha nincs értelmes válasz, küzdeni fogunk azért, hogy az arra alkalmas utakon ne legyünk jobban korlátozva, mint egy német vagy osztrák otthon.
 

Nálunk 30 ezer forintba kerül, ha 65-tel megyünk a Nagykőrösi út Isten tudja, miért lekorlátozott rövid, 50-es szakaszán. Ha Bécsben is lenne Nagykőrösi út, a büntetés ugyanezért 21 euró (6600 forint) volna. Nálunk 100 ezer forint egy benézett piros lámpa, Bécsben 36 euró (11 300 forint) a helyszínen, 59 (18 500 forint), ha utólag küldik a levelet. Miért? Hogy lehetne ezt megváltoztatni?

 
Nálunk szándékosan oda bújik el a rendőr traffizni a méregdrága lézeres kütyüjével, ahol biztosan kaszál majd, mert értelmetlen a korlátozás, Bécsben meg oda áll ki egy szál radarpisztollyal a közeg, ahol veszélyes gyorsan hajtani. Nálunk 2975 forint a tíznapos sztrádamatrica, az osztrákoknál 2720. Nálunk 1344 kilométernyi autópálya van, náluk 1703. És nálunk nettó 135 ezer forint az átlagkereset, náluk meg 480 ezer forint.
 
Szerintünk ez így nem normális, nem logikus, nem igazságos, nem erkölcsös, és ennek a véleményünknek hangot is szeretnénk adni, sőt: szeretnénk rábírni a döntéshozókat, hogy változtassák meg a rossz rendszert.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
 
Egyesületünk munkájáról a http://blokkolasgatlo.hu oldalon számolunk be, itt tekinthető meg a szervezet alapszabálya és egyéb nyilvános dokumentumai is.
 
Úgy gondolod, van értelme? Szeretnéd tagságoddal, pártoló tagsággal, vagy akár csupán elcseszett táblák, botrányos körforgalmak, életveszélyes kereszteződések bejelentésével segíteni munkánkat? Szeretnél hírlevelet kapni munkánkról? Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Közhasznú Egyesület várja leveled - egyelőre az ekke kukac googlegroups.com email-címen.
 
Hogy ne fulladjunk bele a nehezen feldolgozható, bizonytalan esetekbe már az elején, két példával illusztráljuk, milyen bejelentésekkel tudunk foglalkozni. Íme:
 
1, Mi a probléma?
 
"a" példa: Indokolatlan 60-as és 50-es korlátozás az Egyes úton, egy lámpával védett zebra előtt. (A két irányból különböző a korlátozás.) Szabálytisztelő autósok százai pocsékolnak üzemanyagot a remekül belátható, gyalogosok által gyakorlatilag sosem használt zebra előtti tisztelgésre, ugyanakkor szabálytalan autósok százai kockáztatnak többtízezres bírságot, amikor tojnak a táblára (többször láttunk már itt traffipaxot).
 
"b" példa: Indokolatlan 40-es korlátozás Budaörsön. Egy lámpás kereszteződést véd, de vagy 150 méterrel a lámpa elé tették ki, ráadásul egy záróvonalas, kétsávos útszakaszra, ahol előzni sem szabad, tehát a lámpa észlelését nem zavarhatja semmi.
 
2, Hol van a gond? (pontos cím, km-szelvény, netán gps-koordináta)
 
"a" példa: 1es főút, Budaörs és a biatorbágyi körforgalom között, az ALDI-központnak is helyt adó ipari parkon áthaladó szelvény, GPS-koordináták: 47,468049,18,875088
 
"b" példa: Budaörs, Szabadság út 131 környéke, GPS-koordináták: 47,460503,18,941963
 
3, Mi a javaslat a megoldásra?
 

"a" példa: A sebességkorlátozás teljesen indokolatlannak tűnik, de ha általam nem ismert okból mégis szükség van rá, elegendő lenne a táblát közvetlenül a lámpa előtt kihelyezni, hogy ne kelljen száz métereket feleslegesen lassan megtennie a forgalomnak.
 
"b" példa: A sebességkorlátozás  indokolatlannak tűnik, hiszen lámpa védi a zebrát, de ha valami okból mégis indokolt a lassítás zöldnél is, a zebrától minimális távolságba kirakott 70-es limittel és a zebra utáni feloldásával mindkét irányból arányos és biztonságos lenne a forgalomlassítás.
 
4, Fotók (esetleg videó), így valahogy:
 
"a" példa: Persze traffizni gyakran kijárnak a rendőrök, itt mindig van fogás
Az Egyes úton, Budaörstől kifelé pár kilométerre 50km/h-s tiszteletadás kötelező a senki által nem használt, ráadásul lámpával is védett zebrának:
 

print2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"b" példa: Budaörs belterületén facsarítja a szívet ez az értelmetlennek látszó 40-es tábla:

print3.jpg 
  
5, Bejelentő:
 
Email-cím, telefonszám, hogy ellenőrizhessük a bejelentést, illetve tájékoztathassuk a bejelentőt, ha történik valami az ügyben.
 
Hát ennyi. A példabéli eseteket természetesen már bejelentettük Budaörs önkormányzatának és a Magyar Közútnak, az Egyes út kezelőjének. A bejelentések státusza a blokkolasgatlo.hu oldalon ellenőrizhető.
 
És ennyi. Ha civil mozgolódásunkkal hozzájárulhatunk, hogy Magyarország legalább egy picirit kellemesebb élőhely lehessen, boldogok leszünk. És minél többen csatlakoznak hozzánk küzdelmünkben, annál boldogabbak. Várja bejelentéseiteket az:
 
Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület
 
(Ha Te is olyan megszállott autós-motoros közlekedő vagy, mint mi, csatlakozz hozzánk!Tagsági, pártoló tagsági jelentkezéseket is örömmel fogadunk az ekke kukac googlegroups.com címen. Ha írsz, elmondjuk, mivel jár, milyen lehetőségekkel kecsegtet a tagság - munka van bőven!)
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

5000 Szolnok, Napsugár út 11.

(Csontos Sándor, 2017.03.21 10:32)

Jó Napot!

A 4. sz. főút Szolnokot elkerülő szakaszán, a Szent István híd és a Holt-Tisza híd közti szakaszon (Szandai rét) a következők a problémák:

1. Rengeteg apróbb kátyú, érdes, egyenetlen aszfaltfelület. Teljes újraaszfaltozás helyett - amelyre már évek óta rég megérett a helyzet -, folyton-folyvást csak toldozgatnak-foldozgatnak, gyakorlatilag folt hátán folt az úttest. Egy rövidke szakaszt nemrég újraaszfaltoztak ugyan, de ez jelentéktelen része a teljes elkerülő útnak.

Megj.: Ugyan rossz minőségű a burkolat, de a megengedett 90 km/h sebességgel történő biztonságos haladás azért lehetséges, csak hangosabbak az abroncsok. Tehát arról azért nincs szó, hogy ne lehetne 90-nel biztonságosan haladni az útburkolat minősége miatt!

2. Az út vonalvezetése érthetetlen módon S alakban kanyarog a teljesen sík tiszai árterületen (Szandai rét), holott nyíl egyenesen is átvezethetnék a réten az utat. Így a rendkívül erős forgalom miatt az egyébként jól belátható kanyarok ellenére az előzésre csekély az esély, holott tömeges igény az volna rá, lásd 3. pont.

3. Az autósok egy jelentős része érthetetlen okokból 50-60 km/h sebességgel közlekedik az egyébként megengedett 90 km/h helyett a Szandai réten lévő bevásárlóközpontoknál lévő csomópont és a Szent István híd után lévő tószegi felüljáró közti szakaszon. Jellemzően azok az autósok, akik egyik kijárattól a másikig közlekednek, kvázi belterületként használják a 4. sz. főút ezen, a várost elkerülő szakaszát. Ez a sebességükben is tükröződik, akárha belterületen közlekednének, komótosan cammognak 50-60 km/h sebességgel kilométereken keresztül az elkerülő szakaszon, több kilométeres torlódásokat okozva ezzel az erős nemzetközi forgalmú 4-es főúton. Ez veszélyes előzési kísérleteket provokál ki sok autósból. Megjegyzem: az aszfalt nem túl jó minősége nem indokolja az ilyen lassú haladást. Bár rossz minőségű az útburkolat, az azért nem teszi lehetetlenné a biztonságos 90 km/h sebességgel való haladást! Annyira azért nem rossz az út!

4. A helyzetet bonyolítja a következetlen táblázás: olykor kiteszik a 60-as sebességkorlátozó táblákat a Szent István híd két végére, olykor hosszabb, több hónapos időszakokra eltűnnek onnan. De ha kint is vannak ezek a sebességkorlátozó táblák, azok hatálya akkor is csak a Szent István híd hosszára vonatkozik, s nem a teljes elkerülő szakaszra!!!

A helyzet tisztázása érdekében jó lenne, ha a kitáblázást következetesen valósítanák meg, azaz nem időszakonként jelennének meg a sebességkorlátozó táblák! Vagy legyenek kinn mindig, vagy ne legyenek kinn soha! Úgy tűnik, ez összezavarja az autósok jelentős részét, akik rutinból vezetnek, s nem figyelik az aktuális táblákat. Én jónak gondolnám azt a gyakorlatot is, ha nemcsak a gyorshajtókat büntetnék a rendőrök, hanem az indokolatlanul lassan hajtókat is! Egy nagy forgalmú nemzetközi főközlekedési úton ne hajtsanak már 50-60-as tempóval az autósok! 90 km/h a megengedett, tessék kihasználni, ha azt a látási, időjárási és útviszonyok egyébként lehetővé teszik! Nincs annál veszélyesebb, mint amikor a 90-nel közeledő 24 t-ás kamion elé féktávolság közelében beveti magát a 30-40 km/h sebességgel komótosan gyorsuló Suzuki Swift, amely még csak nem is törekszik a 90 mielőbbi elérésére, hanem megelégszik az 50-60-nal! Számtalan baleset történik már ezen a szakaszon, jó lenne, ha a városból becsatlakozó lassabb forgalom felvenné az itteni forgalom nagyobb tempóját, ritmusát! A sebességkorlátozást feloldó táblákat is esetleg el lehetne látványosabban helyezni az út mindkét oldalán! A lényegesen hosszabb besoroló, gyorsító sávok sem ártanának a jelenlegi igen rövidek helyett! Én szívem szerint az egész utat újraépíteném egy új, teljesen egyenes nyomvonalon, lényegesen hosszabb gyorsító sávokkal, és felemelném a sebességhatárt 110-re.

1118 Bp. Budaörsi út 135/II.

(Wéber Ferenc, 2016.05.05 22:22)

A XI. kerületi Eleven Center alatti MOL kút "parkolója" előtt érdekes tábla-kombináció van kihelyezve. (fotóm van, de nem tudom, hogyan csatolhatnám itt) A "parkoló" egyébként használhatatlan (nem úgy, mint általában minden benzinkútnál, ahol legfeljebb hely nincs) mivel bólyákkal is el van zárva.
Igaz, nem direkt közlekedés-korlátozó, de bosszantó szituáció.

2030 Érd Gyula u.101

(Lengyel József, 2015.07.19 17:32)


Természetesen előbbi megjegyzésem a szünidőkre vonatkozott....

2030 Érd Gyula u.101

(Lengyel József, 2015.07.19 17:29)


Kérdésem : Miért vannak érvényben az iskolák környékén a 30-as
táblák?
A gyerekeket védeni kell,de nem így....

1016. budapest, Lisznyai utca 13.

(Kovács Gábor, 2014.01.10 17:16)

Valamikor az I. kerületi Fő utca két forgalmi sávján keresztül lehetett megközelíteni a Clark Ádám teret. Aztán a külsőből busz-sávot csináltak, de szerencsére a záróvonal utolsó 30 méterét a Clark Ádám tér előtt megszaggatták. Így a buszok itt átsoroltak a belső sávba, az alagútba, vagy a Hunyadi János útra hajtók pedig a külső sávba. Minden működött, a Clark Ádám téri körforgalomba két sávban hajtottak be az autók és mindenki ment a maga útján. Aztán a Főváros egy íróasztalánál egy Németné kitalálta, hogy ez nem jó. Például itt egy kicsit szélesíteni kellett volna a körforgalom útpályáját. De nem így ő! Járdaszigetek segítségével egy sávúra szűkítette (mint a palack nyaka) a Fő utca végét és ezzel elérte, hogy majd egész nap, már a Korvin tértől álló kocsikból ömlenek a kipufogó gázok. Ennyit tett a forgalom lassítása és a zöld Budapest érdekében.

4031 Debrecen, Gohér u. 7

(Géczi Róbert, 2013.10.04 09:15)

Sziasztok!

Szerintem azt kellene elérni, hogy minden egyes közlekedési táblának legyen a hátán egy egyedi azonosító, s azt egy weboldalra bepötyögve megtudhatnánk, hogy mi alapján helyezték azt ki, ki adott rá engedélyt, milyem időintervallumra, ki kérte. Közlekedésrendészet, önkormányzat, útjavító magáncég, rendezvényszervező? Persze, lehet, hogy van már valami hasonló, csak én nem tudok róla, de ezzel máris követhetőbb lenne a rendszer.

Üdv:
Géczi Róbert

9700 Szombathely Széchenyi 4-6

(Major György, 2013.09.29 17:18)

csatlakznék pártoló tagként

Budapest 1028 Hidegkúti út 242

(Rosenberger Péter, 2013.06.26 14:43)

Mozgáskorlátozott vagyok. Tegnap egy ismerősömet vittem ki a Ferihegy II-re. Megérkezés után, egy sorompónál egy kártya segítségével jutottam be a parkolóba. Beálltam a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre, feltételezve, hogy ingyen parkolhatok. Mivel ismerősöm nem beszélt magyarul ezért bekísértem, hogy a becheckoláshóz segítséget nyújtsak neki. Kb. 15-20 perc múlva visszamentem az autómhoz és elakartam hagyni a parkolót, de az automata sorompó, a bedugott kártya alapján fizetésre kötelezett. Nem értettem az egészet, hisz mozgáskorlátozottként ingyenes parkolásra számítottam, ebben a hitemben megerősített a kijelölt parkolóhely megléte. Hosszas keresgélés után semmilyen információhoz nem jutottam. Végül 3000 ezer forintot (még szerencse, hogy volt nálam pénz) kellett bedobnom a parkoló automatába, hogy elmeneküljek a parkolóból. Később megtudtam, hogy öt percig ingyenes a parkolás, ha van lába az illetőnek, ha nincs. Miért van felfestve a parkolóban a mozgás korlátozottaknak fenntartott hely, ha annak semmilyen jelentősége nincs? Egy nemzetközi repülőtéren miért nincs akadály mentes megoldás? Egy olyan mozgáskorlátozott aki kiszállni sem tud a kocsiból 5 perc alatt azt miért sújtják több ezer forintos parkolási díjjal? Aki ilyen kapzsi rendelkezést hozott annak kívánom, saját maga tapasztalja meg embertelen döntésének következményeit.

1148 Bp., Bolgárkertész u. 13/D

(Boczán Árpád, 2013.05.02 10:17)

Hónapokkal ezelőtt eltűnt a Pest megyei Vámosmikola határánál a községből Ipolytölgyes felé kimenő úton a lakott terület vége tábla, vele szembeni oldalon a lakott terület kezdete (VÁMOSMIKOLA) jelzőtábla ugyanakkor kint van. Mivel a tábla hiánya szerint a lakott területnek nincs vége, a rendőr bármikor büntethet gyorshajtásért, ha lakott területen kívüli megengedett sebességgel közlekedünk. Vajon miért nem lehet pótolni ezt a hiányzó jelzést?

Budaörs, iparvágány

(STÓGLI LÁSZLÓ, 2012.08.28 18:02)

Budaörs határában levő iparvágányt biztosító fénysorompot megkoszoruzták, mielött eltávolitották a fényjelzöt. Igaz ezt már kb. 20 évvel ezelött már ki kellett volna cserélni egy egyszerű jelző őr által bizosított vasuti átjáró táblára. Kb.10 évvel ezelött láttam a két átjáró között egy TVG potkocsit a gaz között. Ezután kb. 6-8 éve a sínnek teljesen eltüntek, tehát teljesen értelmetlen volt fenttartani az átjárot.
De a legnagyobb örültséget csak most a honapokban követék el.(Nem tudom hogy látták-e vagy nem?) A fénysorompot lecserélték az emlitett egyszerű egyvágányú vasuti átjáró táblára. Már csak a dilatalizmus felső szintje, hogy kb. 100 métere kiraktak teljesen új táblákat-minden írányból-hogy a " vasuti átjáró biztositása megváltozott". Nem értem,hogy mit kell biztositani és kinek mikor már rég nincsenek meg a sínek. Ki finansziroszta az értelmetlen táblákat és annak kihelyezését és a fénysorompó értelmetlen müködését 20 évig.

Fényszóró

(SzentEltvíz, 2012.05.25 17:12)

Nálunk már évtizedek óta kötelező a tompított fényszóró bekapcsolása, jó látási viszonyok esetén is. Minek?
Angliában nem kötelező-pedig a szmog hazája.

Re: Fényszóró

(Eperjesi János, 2012.06.19 12:34)

Mert az bizonyítottan növeli az üzemanyag fogyasztást és ez mind annyian tudjuk kiknek az érdeke.
"szegény" rendőrbácsik törhetnék a fejüket új büntetési indokon.

Mindszent Szent István u. 48.

(Kiss Gábor, 2012.05.26 20:54)

Sebességkorlátozó táblával kapcsolatban szeretnék egy észrevételt tenni.
Pl.Németországban láttam,hogy a közúton folyó munkák közben kirakott sebességkorlátozó táblát a nap végén a munka befejeztével ELFORDÍTJÁK 90 fokkal,úgy hogy az autós nem látja és ezzel egészen a másnapi munkakezdésig nincs sebességkorlátozás,mivel semmi sem indokolja.Itt Magyarországon sokszor hetekig kint hagynak táblákat,még azután is miután levonultak a területről.Hát csoda ha az ember nem veszi komolyan a sebességkorlátozó táblákat !?

2100. Gödöllő, Dózsa Gy. út 18.

(Ormos Miklós, 2012.05.26 10:11)

Igen felesleges táblák és a rendőr hozzá állása az adott helyzethez... büntetni, mert ez a lecke, ezért kap fizetést sokszor piti dolgokért (elég lenne egy figyelmeztetés), ja a rendőr az sohasem téved. Igazoltatás a kanyarba szabálytalanul és sokszor elég veszélyes helyeken. Úgy gondolom a rend őre nem túd tekintélyt parancsolni, igaz ebben a politika is benne van. A legnagyobb probléma az lesz ezek után, amikor a polgár a balesetet szenvedett rend őrét közömbösen ott hagyja vérbefagyva, mert legutobb megbüntették a lejárt orvosi miatt, nem volt bekapcsolva a lámpa nappal lakotterületen kivül, ja és a szabájtalanul kint felejtett kresztábla miatt... Én már, úgy gondolkodom, hogy ki sem hívom a rend őrét (baleset - betörés) esetén azaz számomra már érdektelen a rendőri intézkedés, mert neki is érdektelen (általánosítás van mindenkit meg kell büntetni hajrá, tán még büszke is rá) és ez nagy baj.

Sebességkorlátozó táblák

(SzentEltvíz, 2012.05.25 17:29)

Most következik a sebességkorlátozó táblák témaköre.
Számomra a sebességkorlátozó tábla bizonyos esetekben feleslegesnek tűnik.
Sok helyen kiraknak egy hatvanas , ötvenes táblát ahol kanyar jön, megfigyeltem hogy ezen táblák sebességhatárát akár kétszeresen is meg lehet haladni, a kanyart minden további nélkül be lehet venni.
Mondhatnók, hogy igen ám, de mi van ha esik az eső, vagy tíz centis hó van, nos olyankor még az adott sebességgel sem szabad közlekedni, -és ezt nyilvánvalóan a saját belátásunka, ítélőképességünkre van bízva.

Ebből következik hogy a hatvanas tábla -ahol egyébként kilencvennel lehetne hajtani, a leghülyébbhez van megszabva, mert azt gondolják hogy van egy adott autóvezetői réteg akinek meg kell határozni hogy itt hatvannal kell menned, mert olyan idétlen vagy, hogy úgysem fogsz tudni magadtól bekanyarodni.
Az én véleményem az hogy nem kell sebességkorlátozó tábla, hanem veszélyes kanyart jelző tábla kell, ahol mindenki az adott forgalomhoz, napszakhoz, útviszonyokhoz igazíthatja a sebességét.

Sebességkorlátozó táblák

(SzentEltvíz, 2012.05.25 17:20)

Pártunk és kormányunk régóta fogja kezünket, nehogy baj történjen velünk, megvédi a honpolgárt saját magától is, azonban így mindent mindig a leghülyébbhez méretez.
Erre egy példa: egy régi Autó.Motorban közreadtak egy cikket, miszerint valaki a segédmotoros kerékpárjával be akart menni a kapun, de sajnálatos módon a kapufélfát találta el, nekiment, beütötte a fejét és meghalt.
Ebből mindenki sejthette hogy a kormány a segédmotoros kerékpárra is sisak viselését irányozta be, és ezzel az esettel ideologizálta meg a dolgot.
Hadd válasszuk már meg hogy akarunk-e sisakot viselni, senki sem hülye, ha városban közlekedem, sűrű forgalom esetén akkor felveszem, de ha csak a kétszáz méterre levő falusi boltba szeretnék menni, hadd ne kelljen már cipelni. Az USA-ban sok helyen még a nagy ezerhatos motorokra sem kötelező: a jónépre van bízva a viselése. Lehet hogy ott nem akarják mindenki kezét fogni?

Biciklisekkel mi a helyzet?

(Joe Forster/STA, 2012.05.23 20:53)

Bár a biciklisekről is írnak, és az egyesület nevében nem szerepel konkrét jrámű neve, kerékpáros problémákról eddig még nem sikerült írniuk. Mintha nem volnának.

Mondok egyet: le a bicikliutakkal! Na, ennek járjanak utána!

vorosse@t-online.hu

(Vöröss Endre, 2012.05.23 10:25)

Pakson a városi rendelő és a Penny mögötti bekötő ut végén, a Táncsics utcai kereszteződésben Stop-tábla van. De miért, ha a kereszteződés 1. jól belátható, 2., két egyenrangú ut találkozik. Ha jön valaki, az ember úgyis megáll, de ha nem, minek ácsorogni?! Elég lenne a háromszög is.

carcam.hu@gmail.com

(magpet, 2012.02.14 14:47)

Veletek vagyok!