Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Többsávos körforgalom szabályozása

2012.04.06

A többsávos körforgalom intézménye Magyarországon nincs leszabályozva, ezek a forgalmi megoldások rosszul is működnek. Javaslatunk, hogy:

- többsávos körforgalom külső sávjába behajtani csak akkor lehessen, ha a jármű az első kijáratnál elhagyja a körforgalmat, a külső sávra belülről átsorolni pedig csak közvetlenül kihajtás előtt lehessen

- többsávos körforgalom külső sávjában kötelező legyen elsőbbséget adni a belső sávokból átsorolók részére (hiszen a külső sávból ki kellett volna hajtani, de ha ez mégsem jött össze valamiért, ne a belső sávból szabályosan érkezőknek kelljen lassítaniuk, megállniuk).

 

Egyetért-e a fenti körforgalom-szabályozási javaslattal?
Igen
Nem

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Bp

(Passat, 2014.09.03 20:09)

Ennek a javaslatnak nincs értelme, logikátlan és balesetveszélyes.
A nagyobb probléma, hogy egy-két netes portál tényként kezeli az első javaslatot.

gödöllő

(margitai, 2013.09.09 13:11)

kétsávos körforgalom==marhaság+életveszély!
Most jöttem Montenegróból: rengeteg kétsávos körforgalom van kétsávos utakhoz csatlakozva. Majdnem mindenki nekünk akart jönni!
Fenti javaslatban például az a rossz, hogy a köriv miatt nem látom a belsőben haladó indexét. Hátra se nézek nagyon, mert ugye közben meg vezetnem kéne az ivben.

Szentendre

(Markó István, 2012.06.19 22:49)

A körforgalmi megoldások úgy terjednek, mint a járvány. Egysávos utakon gyorsítja, biztonságosabbá teszi a forgalmat. Kétsávos utakon drasztikusan lassít. Kétsávos körforgalom nálunk nincs leszabályozva, kitáblázva, oktatva, össze-vissza megy mindenki. Ez tapasztalható külföldön is, pl. Korzika. Sok ebből a veszélyhelyzet, baleset, dugó.
A javasolt megoldás első részével egyetértek, de a sávváltásnál a sávváltás szabályait kellene alkalmazni, azaz a saját sávjában haladónak kell, hogy elsőbbsége legyen. És fel kell festeni, hogy egyértelmű is legyen! Szerintem a behajtó és kihajtó dupla sávot sem kellene beszűkíteni egyre. A külsőből a külső, a belsőből a belső sávba lehetne be-kihajtani. Így nem fékezné a forgalmat.
De érdemes lenne megnézni, hogyan szabályozzák ezt az EU-ban?!

Nottingham UK

(Imre, 2012.05.25 08:44)

A körforgalom fontos része a közútnak. Meggyorsitja, de ugyanakkor lassitja is a forgalmat, csak jól kell tudni használni. A körforgalomban addig mehetsz körbe körbe ameddig akarsz, neked van elsőbbséged,csak határozottan látható legyen a szándékod. Tehát a középponthoz igazodj. Iránytjelezni nem kell, mert kötelező haladási irány van érvényben. Viszont ha elakarod hagyni akkor az utolsó kijárat után ami mellett elmentél jobbra kell jelezi és akkor, csak akkor kihuzodni az ut jobb szélére. A körforgalom a legjobb találmány csak tudni kell a használatát.

A többsávos körforgalomról

(Ujhelyi Ferenc, 2012.05.25 08:00)

A többsávos körforgalom egy agyrém! A kitalálója nyilván gyorsítani akarta az áthaladást, de ezzel csak megbonyolította és roppantul veszélyessé tette a használatát. Meg kell szüntetni valamennyit! (Szerencsére nem sok van belőle.)
A leggyorsabb és egyben legbiztonságosabb a hagyományos egysávos. Más kérdés persze, hogy az autós társadalom nagy része ennek a használatát sem ismeri: befelé menet indexelnek - kifelé meg nem, vagy nem indexelnek sehol, csak mennek amerre akarnak.

Fejér

(Gábor, 2012.05.23 21:03)

Az az igazság, hogy én egyáltalán nem engednék többsávos körforgalmat építeni, amikor nagyon sok ember az egysávost sem képes kezelni.

Bp, 1223

(Riha Attila, 2012.04.25 10:42)

Az a baj, hogy az emberek nagy részének, fogalma sincs a körforgalom szabályos használatáról. Van olyan, aki kanyarodás közben a körforgalomban indexel balra!!?? A több sávossal nálunk az lesz a probléma, hogy a nagy méretű járművek buszok, kamionok nem tudják tartani a sávot benne, pedig erre olyan helyeken, ahol nagy a kamionos átmenő forgalom jobban oda kéne figyelni. Eleve a forgalmasabb csomópontoknál külön sávot kéne kialakítani a jobbra kanyarodóknak, hogy feleslegesen ne terheljék a körfogalmat.

Re: Bp, 1223

(Curt, 2012.05.23 11:15)

Balra index:Igaz hogy nem értik az emberek, de ha átmész Románián, ott meg sem adják az elsőbbséget a körforgalomba behajtók, ha nem indexelsz balra. Szóval a balra index felesleges többlet, de nem zavaró.
Ehhez képest tőlünk nyugatabbra, a belső sávból bármikor kiengednek.

Kiegészíteném a fenti javaslatot annyival, hogy ha biciklis nem adja meg az elsőbbséget a kikanyarodónak (jellemzően sávon belül jobbról előznek a körforgalomban), akkor a minimum tétel 100 000 HUF bünti.

Bp., 1091

(luispa44, 2012.05.22 14:49)

Sem egyik, sem másik megoldás nem jó, ha nincs minimalizálva a körforgalom átmérője!
Ha nincs megfelelő hosszúságú út, nem lehet az elsőbbséget biztosítani!