Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Forgalmi rend változás tábla csak kiegészítéssel

2012.05.21

Emailben kaptuk a javaslatot:

"Gyakran lehet találkozni "Veszélyt jelző" táblával, ami alatt szöveges kiegészítés van: "Vigyázat! Forgalmi rend változás!" Ilyen táblák sokszor hónapokig, évekig láthatók ugyanazon a helyen. Az arra közlekedők nem tudják, mióta van ott a tábla, látták-e már korábban, a korábbihoz képest tartalmaz-e újabb változást, illetve a változás tartós-e vagy rövidebb ideig lesz érvényben: vagyis bizonytalanságot kelt.

Célszerűnek tartom és javasolom a forgalmi rend változásáról tájékoztató táblát kiegészíteni a változás életbelépésének kezdő időpontjával, így lehet tudni, hogy azt a táblát, ami figyelmeztet, már régebb óta kihelyezték, ahhoz képest ad-e újabb információt.Ilyen kiegészítő tábla már létezik, olyankor és ott használják, amikor pl. többnapos rendezvény miatt behajtási vagy parkolási tilalmat jeleznek, ilyenkor a tilalom időtartamának a végét is jelzik. Ugyancsak szükségesnek tartom, hogy a változásra figyelmeztető táblát néhány hónap múlva leszereljék, mert addigra az arra közlekedők megszokhatják a változást."

Jogos a felvetés, ha módunk lesz rá, jelezzük a KRESZ-változtatóknál.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nyírpazony

(Németh Lajos, 2013.11.16 08:54)

Az ötlet logikus, és jó lenne mielőbb megvalósítani.

Budapest, Lipótváros

(Ramada Elemáz, 2013.06.26 14:12)

Javaslom, menjenek ki egyszer autóval a Liszt Ferenc repülőtérre úgy, hogy a kihelyezett tábláknak megfelelően közlekedjenek! Különösen figyeljék a sebességkorlátozó táblák logikátlan erdejét, meg azt is, hogy a gyorsforgalmi úton mi indokolja a sebességkorlátozásokat, mikor az mindkét oldalról tökéletesen bvédett!

Az M3 kivezető szakaszán, mikor legurulunk a gödöllői dombról, 100 km/órás korlátozó tábla van kihelyezve, de alatta ott van egy esőt jelző kiegészítő tábla is.
Ez régebben azt jelentette, hogy a sebességkorlátozás csak csúszós útra vonatkozott, mint például eső esetén. Most pedig - tudtommal - nyári 40 fokban is él a korlátozás, de akkor meg minek van a kiegészítő tábla!?
"Természetesen", a rendőrök kedvenc péngyűjtő helyévé vált ez a szakasz!!!

Az M3 kivezető szakaszán pár évtizede karambolozott a Szerencs utca kereszteződésében egy autó és egy lovaskocsi. A ló elpusztult.
Akkor helyezték ki az 50 km-es sebességkorlátozó táblákat, amik azóta is kinn vannak! Ez egy túlreagálás volt, de máig sincs változás, pedig a kivezető út mindkét oldalon végig védett, azaz alkalmas lenne a 80 km/órás sebességgel való közlekedésre.

Most csak ennyi!
Jó munkát kívánok Maguknak

3434

(Révfy dezső, 2012.05.23 06:18)

Miskolcon van egy picike tér (http://maps.google.hu/maps?q=Miskolc,+Szeretet+utca&hl=hu&ll=48.071925,20.785004&spn=0.001486,0.002411&hnear=3508+Miskolc,+Szeretet+utca&gl=hu&t=m&z=19&iwloc=A) - igazában nem is tér, hanem a Szeretet utca és a Mésztelep utca kereszteződése - ahol van egy körforgalom. A körforgalomba több irányból is van egy-egy bevezető út, ami kb. 3 m hosszú.
Ezen a kis téren - valamikor megszámoltam - 16 (tizenhat) elsőbbségadás tábla van.
Van még egy érdekessége, itt a KRESZ-ben lévőkkel ellentétben akkor van elsőbbségem, amikor belépek és akkor kell elsőbbséget adnom, amikor kilépek a körforgalomban. Ez azért csak sarkítva igaz igaz, mert a rövid bevezető útszakaszokra vonatkozik az elsőbbségadás.

A Szentendrei HÉV legrosszabbul vezérelt vasúti átjárója

(Türelmes Tamás, 2012.05.22 16:46)

Nem tudom, hogy ez a kezdeményezés ugyanaz-e, amelyikről a Kossuth Rádióban 1-2 hete hallottam, ahol a HÉV átájárók beállítása is meg lett említve.

Jelezni szeretném, hogy a (régi) Szentendrei úton lévő HÉV átjáró már akkor pirosra vált, amikor a Mátyás király úti megállóba megérkezik a Batthyány tér irányából a szerelvény, ezáltal 1,5-2 perccel a szerelvény érkezése előtt kezdődik reggelente a hosszú sor feltorlódása. A másik irányból kicsit jobb a helyzet, de ott is elég hosszú a várakozás.

Ehhez képest ugyanaezen a vonalon egészen normális a többi átjáró esetében a várakozási idő, valamiért ezt az átjárót, illetve az ezen átjáró közlekedőket "büntetik", okozva ezzel reggelente hatalmas tumultust, hiszen sok esetben max 1 perc szabad közlekedés után 3-4 percig zárva tart a sorompó.