Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

90 helyett 100

2012.04.03

Javaslatunk: főszabályként legyen 100 km/h a megengedett mindenütt, ahol ma 90. Persze csak ha a többség így akarja: szavazzatok!

 

Emelkedjen-e 90-ről 100 km/h-ra az általános sebességhatár közúton?
Igen
Nem

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

1045 Rózsa u. 13

(Tóth lajos , 2012.04.06 13:21)

Németországban, Ausztriában utak vannak. Nálunk.........?

Re:

(Rácz Tamás, 2012.04.06 14:01)

Nálunk is, helyenként különbek; Burgenlandban egy csomó másfél sávos, interfalusi kis út van a határ közelében, felfestés nélkül, simán 100-as limittel. Ha nem jönnek szembe, 100, ha jönnek, lelassít az ember, azért van jogsija, mert fel tudja mérni, mit lehet, mit nem.
Nálunk meg a 2x2 sávos 8-ason is 90 a limit, ahol nincs autóút-tábla. Miért???

Re: Re:

(tomi, 2014.05.03 08:55)

Az út minőségével van baj, nem a méretével. Mikor nem tudsz normálisan fékezni, mert az úthibák miatt az ABS "úsztatja" az autót...

Bakonyszentkirály, Szabó István u.1.

(Tóth Szabolcs, 2013.03.21 07:59)

Horvátországban bevett gyakorlat, hogy egy főbb rendű útvonal (Pl.82-es) ha már nem kerüli el a falvakat 70-el lehet áthajtani rajta. Védett övezetek vannak, iskola, orvosi rendelő ... ahol visszaveszi a zebra környékén kb. 200 méteren a sebességet 30ra. NEM MÁSHOl! Csak azon a bizonyos körzeten. A gyerek olyan, hogy nem csak feltétlen a zebrát használja(a felnőtt sem). És az után spuri megint 70-el.

Szentes

(Tucatos, 2012.05.04 14:34)

Nos tehát a magyarországi kresz a kivételektől eltekintve nem egyéb mint hülyeségek gyűjteménye. Tudom én hogy társadalomban élünk és a szabályokat mindenkinek be kell tartani de ha azok értelmetlenek netán veszélyesek esetleg még plusz költséggel is járnak nem várható el azok betartása! Néhány rendkívül bosszantó és feleslegesen ránk erőltetett szabály: nappali világítás, ennek bizony egyetlen értelme hogy be nem tartás esetén rendkívül könnyen büntethető, valamint hogy növeli a hőn áhított GDP-t, ugyanis a közhiedelemmel szemben a gépjármű villamos hálózata nem ingyen árammal működik! Hanem a drága üzemanyagból állítja elő a motor meglehetősen rossz hatásfokkal kb. 20-30 esetleg 40%, atompított fényszóró meg a vele együtt világító hátsó és egyéb lámpák fogyasztása legalább 150 w és ez 3 szor 4 szer drágább mint amit odahaza fizatünk a hálózati áramért. Ez testvérek között is legalább néhány dl többletfogyasztás a fent említett GDP javára. Tudom én hogy a közlekedés biztonsága az indok, meg hogy más országokban is kötelező hiszen a hülyeség ragályos. De a legnagyobb baj hogy sokkal többet árt mint használ, ugyanis ahogy a gyakorlat megvalósul az maga katasztrófális, a tompított fényszóró már ha egyáltalán nem fényszóróval jönnek szembe, döntő hányadban nem oda világít ahova kellene hanem egyenesen a szembejövő szemébe és ne mondja nekem senki hogy ez nem baleset veszélyes. Hab a tortán hogy ez utóbbi rendellenességet a kutya sem ellenőrzi még a műszaki vizsgán is kiment a divatból, a szintén rosszul beállított és indokolatlanul használt ködlámpáról és ködzáró fényről nem is beszélve. Állj elsőbbségadás kötelező, az elsőbbségadással természetesen semmi bajom de hogy mi a fenének álljak meg fék kuplung majd induljak ujra ott ahol messziről látom hogy szabad az út? Itt megint csak ugyanott vagyunk, játszi könnyedséggel lehet pénzt beszedni és szintén növeltük a hőn imádott GDP-t a keletkezett többlet fogyasztásunkal meg kuplung fék egyebek indokolatlan igénybevételével. A balesetveszélyt szintén szépen növeltük a kereszteződésben való hosszadalmas téblábolásunkkal. Sebességkorlátozás, autópályán 130 ennek a duplája is kevés lenne ugyis megy mindenki ahogy csak bir vagy mer, de komolyra fordítva a szót lenne néhány javaslatom. Aki magyarországon kitalálta legyártatta és kihelyeztette azt a rengeteg betartani lehetetlen és értelmetlen 30-as táblát melyekkel jó eséllyel indulhatnánk az egy főre eső kategóriában teljes vagyonelkobzásra és kézzel való életfogytiglani útépítésre ítélném. Aki anno a lakott területen belüli 60 km-es sebességkorlátozást 50-re csökkentette szintén hasonló sorsot érdemel. Kecskemét amúgy is oly kevés legjobb minőségű termőföldjére jórészt a magyar adófizetők pénzén autógyár épült abban az országban ahol az utakon néhány kivételtől eltekintve lassan már csak terepjáróval meg traktorral lehet közlekedni a többségében idegen országoknak szállító kamionok által széttaposott aszfalton. Itt van még a túl erős fényűre sikeredett útszéli fényvisszaverő kanyarjelző táblák tömkelege, rendkívül balesetveszélyes elvakítja az embert. A méreten aluli körforgalmak melyekben lehetetlen szabályt betartani az irreálisan kicsi terjedelmük miatt, viszont szintén kiváló pénzgyűjtési lehetőség.Nem is beszélve az elébük és máshova is telepített úgynevezett biztonsági rázó gumók meg bordák kitalálásáról.Abszolút képtelenség, hát ezen fékezni egy feszes futóművű járgánnyal, mert aki annyira vak hogy nem látja mi fog következni néhány méter mulva erre ráfutva fog talán feleszmélni és ezen a legostobább találmányon fog fékezni ami eleve balesetveszélyes ,. hogyan meg minek kapott jogosítványt. Persze veszi a hülyélye mert hogy neki találták ki valószínűleg ezt a képtelenséget a benzint meg az autót, minek következtében máris nőtt azzal is az imádott GDP. Mert ugye csak ez számít a többi csak kábítás ,méghogy baleset megelőzés ugyanmár tiszta demagógia! Sajnos lehetne a végtelenségig folytatni de itt most egyenlőre megállnék és megköszönöm a lehetőséget.

Re: Szentes

(Farkas Jánosné, 2012.06.21 21:46)

Tisztelt Levélíró!

Megköszönöm, hogy olvashattam a teljesen jogos észrevételeit.Önnek tökéletesen igaza van.Lassan negyven éve autózok és bennem is forr a méreg, amikor nyilvánvaló hülyeséggel, vagy szándékos tőrbe csalással találkozom, pl,pénzkereső táblák, ezek az indokolatlan sebességkorlátozások és még sorolhatnám.
Jártam néhány fejlett közlekedési kultúrával rendelkező országban és szinte fájdalmas volt a különbség.

Méhkerék

(Balázs Attila, 2012.05.25 08:57)

És Romániában is 100 az országút illetve 90 az alsóbbrendű utakon
Pedig ott sincsenek nem tudom milyen jó utak

Debrecen

(Laci, 2012.05.23 22:35)

Nem a sebességhatárokat kellene lefelé szorítani, hanem a járművezetők körét kellene egészségügyi alkalmatlanság, KRESZ és gyakorlati tudás hiányában szűkíteni. Mint ahogy minimum életkorhoz (17 év) kötik a megszerzését, maximálni is lehetne: mondjuk 75 év, de ezen lehet vitatkozni. Tudok olyan emberről aki 84 éves 5 infarktusa volt és autót vezet, egy másik a szemem láttára segítséggel 10 perc alatt mászott ki a zafira vezetőűléséből a tolókocsiba, a harmadik másfél éves úrvezetői jogsival betegszállító kocsit hajt (hivatásosjogsi PAV II lenne a követelmény) nekitolat az autómnak és leáll vitatkozni, hogy ő nem hibás, mert kitette az irányjelzőt! Ezek az emberek nem csak önmagukra veszélyesek, hanem minden más közlekedőre.