Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 9. hét (2017. 2. 27.- 2017. 3. 5.)

2017.03.02

2017 február 27 - Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar példáját követheti a Bentley, ha tényleg megépíti a Bentaygánál (képünkön) kisebb, elektromos szabadidőjárművét. Ahogy az i-Pace független, párhuzamos modellként gazdagítja a márka kínálatát, úgy kínálhat hamarosan egy középkategóriás elektromos szabadidőjárművet a Bentley.

bentley.jpg

A briteknek nem lesz nehéz dolguk, hiszen a VW-csoport tagjaként ők is élvezhetik a konszern ambiciózus elektromos terveinek gyümölcseit: a cégcsoport 2025-re két tucat villanyautót kíván forgalomba állítani, ezek között minden bizonnyal lesz olyan felső kategóriás architektúra, amely megfelel a Bentley magas igényeinek.

Az autó, ha megvalósul, legkorábban 2020-ra kerülhet forgalomba. Ami a potenciális vevőkört illeti, a gyár döntéshozói szerint az egésznek csak akkor van értelme, ha vadonatúj ügyfeleket csábíthatnak magukhoz a villanyautóval.

Bővebben 

2017 március 1 - Szétkapták: Így néz ki belül egy Tesla elektromos "üzemanyagtartálya"

Bár azt, hogy a Tesla-hoz hasonló elektromos autók benzin- vagy gázolaj-tartály helyett akkumulátorokban tárolják az előre haladásukat biztosító "üzemanyagot", mindenki tudja. Arról azonban keveseknek van elképzelésük, hogy ezek a bizonyos egységek hogyan is néznek és milyen felépítéssel rendelkeznek.

A fenti videóból azonban most mindenki megismerheti ezt - ebben ugyanis az látható, amint egy Tesla óriási akkumulátorát kapják szét. Ezt a készítők egy árverésen, egy totálkáros Tesla-ból szerezték meg, amúgy teljes épségben és működőképesen.

Bővebben 

2017 február 27 - Nem stimmel a németek e-autós terve

Honnan lesz az áram, amellyel a sok autót megtöltik? – teszi fel a kérdést egy magyar kutató.
Németországban tavaly októberben javasolta a parlament felsőháza azt a tervet, hogy 2030-tól ne lehessen benzines és dízelautót forgalomba helyezni. Bár ezt egyelőre nem szavazták meg, két kutató eljátszott a gondolattal: mi lenne, ha addigra meg kellene oldani az elektromos autókra való teljes átállást.

eautosnemetterv.jpg

Csala Dénes és Harry Hoster a Nature hasábjain számolták ki, hogy mi történne, és arra jutottak, hogy a terv növelné a környezetszennyezést, ahhoz képest, mintha maradnának a fosszilis üzemanyagok.

Míg a hagyományos autók az üzemanyagban lévő energiának legfeljebb 30 százalékát tudják felhasználni a kocsi mozgatására (a többi nagy része hő formájában távozik), az e-autók sokkal hatékonyabbak: tárolt energiájuk 75 százalékban felhasználható. Mivel Németországban egy évben összesen 572 terawattóra energiamennyiséget tartalmazó üzemanyagot égetnek el az autók, ez 229 terawattórára csökkenhetne, ha minden kocsi elektromos hajtású lenne. Németországban azonban leállítják az atomerőműveket, és a megújuló energiatermelés növelésének is megvannak a határai, így 258 terawattóra teljesítmény még így is hiányozna ahhoz, hogy az autókat ellássa.

Bővebben 

2017 február 28 - Még nem is gyártják a leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos autót

Világszerte 8 helyszínen kétezer alkalmazottja van a Nio nevű startup autógyártónak, a munkásságuk eddigi egyedüli eredménye az EP9-es elnevezésű prototípus, amely 1 megawatt, azaz 1360 lóerő teljesítményű elektromos szuperautó. Állítják, hogy sorozatban fogják ezt készíteni, de azt még nem tudják megmondani, mikor kerül sor erre.

eautonemgyartjak.jpg

Addig is igyekeznek nevet szerezni az autónak, hiszen az 1 megawatt teljesítmény, a 7,1 másodpercig tartó 0-200 km/h gyorsulás és a 313 km/h-s végsebesség ígérete, vagy az ígért 427 km-es hatótávolság úgy tűnik, nem elég.

Bővebben 


2017 február 28 - Megvan a terv: így tiltaná be Norvégia 2025-től a benzin- és dízelüzemű autók árusítását

Az már korábban eldőlt, hogy Norvégia 2025-től betiltja a benzin- és dízelüzemű autók árusítását, most pedig a módszert is kidolgozták, amivel mindezt el szeretnék érni – számolt be róla az Autocar. A skandináv ország azt szeretné, ha az ország fokozatosan állna át a zéró emissziós járművekre, ezért a belső égésű motorral szerelt kocsikra környezetvédelmi adót vetne ki.

kitiltas.jpg

A kormány szerint a zöld adórendszer megerősítése jó ösztönzés lesz a lakosoknak, hogy átálljanak az elektromos autók használatára. A cél, hogy 2025-re az újautó-piacon csak zéró emissziós járműveket lehessen vásárolni.

Bővebben 


2017 március 2 - Magyar pályán fejlesztik a sosem hibázó robotpilótákat

Már idén elkészül a zalaegerszegi tesztpálya első üteme, ahol magyarországi és külföldi gyártók, beszállítók fejlesztik a közeljövő önvezető autóit. Az elektromos hajtású és egymás közt kommunikáló járművek tesztelésére is felkészítik az óriáslétesítményt, később az ország egyetlen nagysebességű oválpályája is felépül rajta. Exkluzív részleteket tudtunk meg a különleges beruházásról.

hazaipalya.jpg

Az új létesítmény nem lesz alkalmas versenyek rendezésére, kizárólag tesztelési és fejlesztési célokat szolgál, elsősorban önvezető autókkal. Ezek fogják meghatározni a mobilitás elkövetkező évtizedeit, és nemcsak a Tesla, de
szinte az összes nagy autógyár autonóm megoldásokon dolgozik, 
több lépcsőben. Ezek alapjait a ma is elérhető vezetéssegítő rendszerek (sávtartó, holttérfigyelő, ráfutásgátló stb.) adják, és a figyelmezetésen túl már az önálló beavatkozás fázisába léptek.

Bővebben 

2017 március 2 - A jövő városába látogattunk a Forddal, és leesett az állunk

Drón hozza az ablakunkba a konyhai alapanyagokat, kutyaként követ az elektromos teherhordó, és persze jönnek az önvezető autók.

fordjovo.jpg
A Barcelonában ezen a héten megrendezett Mobile World Congress (MWC) szakkiállításon vadonatúj okostelefonokkal, 5G fejlesztésekkel és IoT (Internet of Things) újdonságokkal találkoztunk, de az ezeket demózó techcégek mellett az autógyártók is komoly erőkkel képviseltették magukat a rendezvényen. Nem volt ez másképp a Ford esetében sem, mely azonban a riválisaitól eltérően egyetlen autót sem állított ki a standján, hanem inkább a közeljövővel kapcsolatos terveit vázolta az érdeklődők számára. Ha valaki menő Fordot akart látni, az SAP standján a világ legokosabb Mustangjával randevúzhatott.

Bővebben 

2017 március 1 - Hibrid hajtást fejleszt a Volvo Trucks

A nagy méretű haszonjárműveknél egyelőre nincs alternatívája a dízelmotoroknak, a nagy tömeg miatt nem életképes az akkumulátoros-elektromos megoldás, a hibrid rendszer pedig nem ígér akkora megtakarítást, mint a személyautóknál – a 40 tonnás össztömegű szerelvények ugyanis jellemzően egy sebességgel haladnak hosszú távon, kevés a gyorsítás és lassítás.

hibridvolvo.jpg

Ezért lehet, hogy a Volvo Trucks kifejlesztett, aerodinamikai csomaggal megfejelt dízel-elektromos hibrid mindössze 5-10 %-os üzemanyag-megtakarítást ér el úgy, hogy az üzemidő harmadában áll a belső égésű motor. Már 1 százalékos lejtőn lekapcsol a dízel, és energiát termel vissza a hajtás, amelyet aztán a következő gyorsításkor vagy emelkedőn használ fel. 

Bővebben