Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 8. hét (2017. 2. 20.- 2017. 2. 26.)

2017.02.23

2017 február 20 - Új autóból 9, használtból 12 százalékkal adhatnak el többet idén

A márkakereskedők a fizetőképes kereslet, illetve a hitelezés bővülésében bíznak. A felmérésben részt vevő gépjárműimportőr cégek a teljes újautó-piac közel 60 százalékát fedik le. Vezető munkatársaik becslése szerint a 2016. évi 25 százalékos piaci bővülése után az idei ugyan nem fog megismétlődni, az átlagosan 9 százalékra várt idei növekedés nyomán azonban az eladott új személyautók száma a tavalyi közel 97 ezerről az idei évben 106 ezer fölé emelkedhet.

ujautos.jpg

Könnyen előfordulhat azonban – ahogyan tavaly is megesett –, hogy a piaci várakozásokat meghaladja az új autók eladása, és az értékesített példányok száma 110 ezer fölé kerül év végére (ez az érték még mindig jelentősen elmarad a legutóbbi válság kitörése előtti 2007-es adattól: ebben az évben 176 ezer új személyautót értékesítettek).

A növekedést elősegítő legfontosabb okként a legtöbben a stabilabb gazdasági környezet miatt erősödő vásárlói optimizmust (40%), illetve az elérhetőbbé váló finanszírozási lehetőségeket (30%) említették. Ugyanakkor új modellek megjelenése a kínálatban, illetve az elektromos autók közelmúltban bevezetett ártámogatása a válaszadók többsége szerint idén nem befolyásolja lényeges mértékben a további piaci élénkülést.

Bővebben 

2017 február 21 - Visszahívják a BMW elektromos autóját, mert folyik belőle a benzin

Minden idők egyik legfurcsább visszahívását jelentette be a minap a BMW.
Sok minden lehet, ami miatt egy elektromos autót visszahív a gyártó a szervizbe, a BMW azonban egy egészen meglepő dolog miatt kényszerű visszahívni sok ezer autót.

bmvvissza.jpg

A Carscoops beszámolója szerint a kérdéses modell az i3-as, amit mindenki elektromos autóként ismer. A kocsinak azonban van egy olyan változata is, amit belső égésű motorral szereltek fel – ez egyfajta hatótávolság-növelőként van a kocsiba építve. Vagyis ha véletlenül úgy merülne le az autó akkumulátora, hogy nincs a közelben töltőoszlop, ezzel még el tud döcögni odáig.

Bővebben 


2017 február 21 - Új, eddig titkosan fejlesztett járművet mutathat be a Toyota

A japánok a városi kisautókat és a motorokat is szeretnék vele kiváltani. Ja, és valószínűleg (részben) önvezető lesz.
Néhány héten belül ismét kezdetét veszi a világ legnagyobb (és talán legjobban várt) autós eseménye, a Genfi Autószalon, ahol idén is sok érdekes újdonságra számíthatunk a gyártóktól. Hogy mi mindennel készülnek, arról szép lassan saját maguk szivárogtatják az információkat – ezúttal a Toyotán volt a sor.

titkostoyota.jpg

A japánok az i-TRIL nevű koncepcióról villantottak nagyon sejtelmes képet, és amennyire ez keveset mutat, annyira keveset is lehet tudni róla.

Bővebben 


2017 február 22 - A Toyota 2050-től leállna a benzin- és dízelüzemű autók gyártásával

Éves szinten több mint 10 millió autót ad el a Toyota, 2016-ban például 10,175 milliót, amivel a második helyre szorult az éves világranglistán. Ennek fényében a jövőre nézve igen komoly súlya van annak, hogy a japánok 2050-re teljesne felhagynának a benzin- és dízelüzemű járművek gyártásával – írja a Bloomberg.

tototi2050.jpg

A beszámoló szerint a cég nemrég összefogott a Shellel, aminek eredményeként Kaliforniában hét olyan töltőállomást építenének fel, ahol csak a hidrogéncellás autók tankolását szolgálják majd ki. A két cég hosszú távra tervez, 2024-ig összesen 100 ilyen kutat hoznának létre, ami nem kevés, tekintetbe véve, hogy az államban jeleneg csak 25 ilyen található.

Bővebben 


2017 február 23 - Elképesztően gyors töltőkkel pumpálhatjuk majd tele az elektromos autókat

A jelenleg forgalomban lévő elektromos autókat alapvetően háromféle módon tölthetjük fel. A leglassabb, a lemerült telepeket mintegy 10-15 óra alatt feltöltő megoldás, vagyis amikor szimplán az otthoni 230 V-os csatlakozó aljzatba dugjuk a töltőt. Ennél valamivel fürgébb, általában néhány órás töltést biztosítanak az úgynevezett gyorstöltők, de a legjobb, ha villámtöltővel tudjuk táplálni a megfáradt aksikat, ezek révén ugyanis akár kevesebb mint 1 óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.

gyorstolto.jpg

Villámtöltő fronton jelenleg a CHAdeMO és a CCS szabvány a leginkább elterjedt, a legnagyobb teljesítmény pedig 50 kW magasságában mozog. A mostanság forgalomba kerülő elektromos autókban viszont egyre nagyobb kapacitású aksik rejtőznek, melyek fürge töltéséhez ennél nagyobb teljesítményre lesz szükség. A megoldást az ultragyors töltők jelenthetik, melyek első körben 150 kW-ot, második fokozatban 350 kW-ot, harmadik körben pedig akár 500 kW-ot is tudhatnak. Az Egyesült Államokban Kaliforniában várhatóan júniusban adják át az első 350 kW-os töltőállomásokat, Európában pedig 400 darab 350 kW-os állomást tervez üzembe helyezni az Audi, a BMW, a Daimler, a Ford és a Porsche.

Bővebben 


2017 február 23 - 680 lóerővel spórol a legerősebb Panamera

A Genfi Autószalonon leplezik le a Porsche nagy dobását, azt a hibrid Panamerát, ahol a csúcs-benzinmotorral kombinálják a hálózatról tölthető hibrid hajtást. Azzal, hogy nem a 3,0 literes V6-os, hanem a 4,0 literes V8-as biturbó van a motortérben a rendszerteljesítmény is megnő, 462 LE/700 Nm helyett már 680 LE/850 Nm-nek parancsol a sofőr jobb lába. A 0-100 km/h sprintidő egy másodperccel (!!!) lett rövidebb, és 3,4 másodpercig tart, a csúcssebesség 310 km/h.

panamera.jpg

Nem csoda, hogy a szigorúan elméleti értéknek számító szabványos átlagfogyasztás is megugrik, 2,5 l/100 km helyett 2,9 l/100 km az érték. Nem kell aggódni, hiszen a hálózatról tölthető 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően 50 km-t tud elektromos üzemmódban megtenni a Turbo S E-Hybrid, tehát kiérdemli a zöld rendszámot, és így sokfelé ingyen parkolhat és vagyonszerzési illetéket és teljesítményadót se kell fizetni – 680 lóerőnél utóbbi már évi több mint félmilliós megtakarítás.

Bővebben http://www.automotor.hu/hirek/680-loerovel-sporol-a-legerosebb-panamera/


2017 február 24 - Tényleg bemutatkozik a kínaiak turbinás csodaautója?

A kínai Techrules nevű cég GT96 elnevezésű szupersportautója, több szempontból is figyelemreméltó. Az egyik a külsejéért felelős tervezőcsapat neve, amely nem más, mint a Giorgetto és Fabrizio Giugiaro által jegyzett iroda, jelenlegi nevén az Italdesign Automobili Speciali.

turbinas2.jpg

A kocsit már a tavalyi szalonon is megvillantották, még koncepció jelzővel kiegészítve. A jármű hajtásának különlegessége egyértelműen egy, a repülőgépekhez hasonló módon, folyamatosan üzemelő „mikroturbina”, amely 96 ezres percenkénti fordulaton forog. Ezt vélhetően gázzal, vagy akár kerozinnal is táplálhatják. Az egység 36 kilowattos teljesítményt ad le egy generátoron keresztül, ami a nem túl nagyméretű 20 kWh kapacitású akkumulátorok töltésére fordítódik, a többi pedig közvetlen besegít a hajtásba.

Bővebben 

2017 február 24 - Brit törvény az önálló vezetés jogi alapjairól

Egy baleset esetén nem az autóban ülök a felelősek - ez a kiindulási alapja a készülő törvénynek. És itt jön a nagy de, és a felsorolás, hogy milyen esetben mégis igen, és egy esetleges káresemény esetén kinek milyen mértékben kell viselnie a felelősséget. A Vehicle Technology and Aviation Bill tervezetében többek között az szerepel, hogy mind a teljesen önálló, mind a normál közlekedési üzemmód - azaz ha a sofőr mégis átvenné az irányítást - esetében biztosítási védelemnek kell vonatkoznia a baleseti áldozatokra. A jogszabály garantálni akarja, hogy az ártatlan elszenvedők gyorsan és egyszerűen kártérítést kaphassanak. 

A biztosítási védelmet ugyanakkor nagyon könnyen elveszíthetik a járműtulajdonosok. Ehhez az is elegendő, ha nem frissítik gépkocsijaik szoftverét vagy a tudtukkal valaki felelőtlen módon megváltoztatja azt. Akkor is elbukhatják a biztosítási védelmet, ha nem telepítik a kötelező szoftverfrissítéseket. A tervezet nem megy bele nagyon mélyen a részletekbe, például nem szabályozza az önállóan közlekedő autók funkcióival és azok használatával kapcsolatos kötelezettségeket. Azt, hogy mikortól számít pontosan egy autó önvezetőnek azt később határozza majd meg az illetékes hatóság, de az anyag szerint a kormánynak vezetnie kell egy aktuális listát a Nagy-Britanniában bejegyzett automatikusan működő típusokról. 


Bővebben