Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 7. hét (2017. 2. 13.- 2017. 2. 19.)

2017.02.16

2017 február 14 - Elektromos autókba kényszerítenék a taxisokat

Pár éven belül teljesen eltűnhetnek a hagyományos hajtású taxik Budapestről, tudta meg a Napi.hu Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettestől. A Nemzetgazdasági Minisztérium ugyanis azt javasolta a fővárosi önkormányzatnak, hogy hozzanak olyan szabályozást, amely szerint Budapesten pár év türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen taxizni. Az NGM javaslata szerint

  • 2020-tól már csak elektromos autó kaphatna engedélyt,
  • 2023-tól pedig kizárólag zéró emissziós autók futhatnának taxiként.

villtaxi.jpg

Ennek érdekében a főváros a kerületekkel összefogva három év alatt 1100 töltőpontot létesítene. Ezeken a pontokon főleg villámtöltők lennének, melyeknél csak a magánszemélyek tölthetnék autóikat, a taxisoknak saját maguknak kéne töltőállomásokat kiépíteni telephelyeiken. 

Bővebben 

 

2017 február 14 - Áramkutak: nagy dobásra készül a magyar kormány

A kabinet uniós támogatást kér elektromos autó-töltő hálózat kialakítására, amelyet a Mol-csoport, az E.On-csoport és a Nissan magyarországi leányvállalata közösen valósítana meg 1 milliárd 675 millió forintból.

gyar.jpg

A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint a tervezett költségből az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközt terhelné 1 milliárd 423 millió, míg a maradék 252 millió forint lenne a saját erő. Az univerzális villámtöltőket 150 kilométer sűrűségben helyezik el az országban  az európai tranzitútvonalak mentén, a Mol-csoporthoz tartozó töltőállomások gerinchálózatán.

Bővebben 


2017 február 16 - Soroljuk a városokat: hol parkolhat ingyen, ha zöld rendszám van az autóján?

Magyarországon is egyre több olyan város van, ahol a (részben vagy teljesen) elektromos autókra szerelhető zöld rendszámmal nem kell fizetni a parkolásért. Körbenéztünk.

2016-tól Budapest összes kerületében ingyenes a zöld rendszámmal rendelkező személyautók közterületi parkolása – a parkolóházakban és a mélygarázsokban természetesen ezen autók parkolása után is fizetni kell. A lakosságszám tekintetében második legnagyobb hazai városban, Debrecenben tavaly márciustól parkolhatunk térítésmentesen a különleges rendszámos autókkal, a harmadik legnagyobb magyar város, Szeged viszont nem is tervezi hasonló kedvezmény bevezetését. Ehhez hasonlóan Miskolcon sem lehet ingyenesen parkolni a környezetkímélő járművekkel.

Bővebben 

2017 február 16 - Könnyen lehet, hogy a jövőben egy márkának egy motorja lesz – minitől a luxus SUV-ig bezárólag

Az egyre szigorúbb előírások miatt a belső égésű motoroknál folytatódik a downsizing trend, azaz egyre kisebb lökettérfogatból hoznak ki egyre nagyobb teljesítményeket a mérnökök. A technikai szint emelése az árat is megdobja, amely ellen legkönnyebben a darabszám növelésével lehet védekezni. A Mahle Powertrain szerint közel a jövő, amikor egy egész márka kínálatát le lehet fedni egy darab blokkal – ők például már évek óta fejlesztik az 1,2 literes, háromhengeres benzinesüket, amelynek van 41 lóerős szívó változata (hatótáv-növelő), illetve a legújabb kettős feltöltésű kivitelben már 265 lóerőt tud!

mahle.jpg

Bővebben 

2017 február 17 - Létezik, megvehető, kipróbáltuk az 1 litert fogyasztó autót

A kettős villanymotoros hajtás a tempót és hatótávot együtt növeli, több más újdonság viszont kizárólag a hatékonyságot tökéletesíti. A klímát például – és ez világújdonság – gázbefecskendezéses hőszivattyú működteti, amely akár -10 fokos külső hőmérsékletig képes a benzinmotor beindítása nélkül felfűteni az utasteret, vagyis ehhez immár nem kell üzemanyagot égetni. A kétzónás klíma ún. S-Flow vezérlést kapott, ami a kabinban ülő utasok számának megfelelően automatikusan vezérli a légbefúvókat, így optimalizálja a légkondi energiafogyasztását.

prius.jpg

De nem csak az utasok teste kap meleget, egy másik rendszer a hatalmas akkumulátor-csomagot fűti fel, ilyen sem volt még soha a Toyotának. Ez feltöltéskor akár -20 fokos hereszorító hidegben is a hatékony üzemi hőmérsékletre

Bővebben 


2017 február 18 - Az Opelt teljesen átállíthatják elektromos autók gyártására

A titokban tervezett új stratégia érdekessége, hogy megvalósítása esetén mindenképpen érdemi hatással lenne a magyar operációra is, a források szerint ugyanis Neumann úgy számolhatott, hogy 2030-ra teljesen megszüntetik majd a belsőégésű motorok gyártását, addig két részre, egy "régi" és egy "új" Opelre osztotta volna a vállalatot.

Az nem derült ki, hogy mit érthetett régi és új Opel alatt, de elképzelhető, hogy előbbi gyártotta volna a belsőégésű motorral szerelt Opeleket, illetve az azokhoz szükséges hajtáslánc elemeit, míg utóbbi folyamatosan állt volna át az elektromos járművek előállítására. Az biztos, hogy egy ilyen terv jelentős átalakulásokat hozhatna a magyar operációnál is, de fontos hangsúlyozni, hogy sok a bizonytalanság.

Bővebben 

 

2017 február 18 - Zöld rendszám: az adót elengedik, a parkolás ingyen van – jól van ez így?

A környezetkímélő járműveket alapvetően szeretnünk kellene, a zöld szellemiség mellett már csak azért is, mert jelentős kedvezményeket kaphat bárki, aki ilyet üzemeltet. A szabályozásnak azonban vannak buktatói. A hivatalos előirányzat szerint hazánkban 2020-ra mintegy 50 ezer környezetkímélő járműnek kell forgalomban lennie. Ez azt jelenti, hogy ha minden jól megy, akkor három év múlva a “zöld" négykerekűek részesedése eléri az 1,6 százalékot. (Összehasonlításképp: ez idő tájt Németországban a tervek szerint már 2,5 százalék magasságában járnak majd.)

zold.jpg

A környezetkímélő autókat Magyarországon elvileg könnyű megkülönböztetni füstokádó társaiktól: zöld rendszámot viselnek. A 2,5 tonnás divatterepjárók és 250 km/h-es sebességre képes luxusautók is. Megnéztük, milyen autók kaphatnak zöld rendszámot, mennyit lehet spórolni így és észszerű-e a szisztéma, amelyben osztogatják az ilyen táblákat?

Bővebben