Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 5. hét (2017. 1. 30.- 2017. 2. 05.)

2017.02.02

2017 január 30 - A németek vonakodnak elektromos autó gyártó üzemet létesíteni

Mindegyik német autógyár megtette már az első lépéseket az átálláshoz az elektromos mobilitásra, kizárólag elektromos autót gyártó üzem építésébe azonban egyelőre vonakodnak belevágni.

A Daimler új márkát létesít az elektromos autóknak, az EQ-t. A BMW az i3 mérsékelt sikere ellenére más modelljeit is ellátja elektromos hajtással. Az Audi 2018-ban egy elektromos SUV modellel jelenik meg a piacon. A Volkswagen az E-Up és az E-Golf után ID márkanévvel egy tisztán elektromos modellt visz piacra.

gyar.jpg

A Bosch vezérigazgatója, Volkmar Denner szerint az autóipar 2025-re az elektromos és hibrid autók 15-25 százalékos részarányával számol a gyártásban. A VW például 2025-re már legalább évi egymillió elektromos autót készül gyártani.

Bővebben 


2017 február 1 - Milliárdokért vesz elektromos autókat az állam

Tisztán elektromos autókkal bővülnek a minisztériumok, illetve a költségvetési szervek flottái a következő két évben.

Tisztán elektromos személyautók, egyterűek és kisárusszállítók szállítására írt ki közbeszerzést a költségvetési szervek központosított közbeszerzéseit lebonyolító Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) - írta a Napi.hu. A kétéves keretmegállapodás összértéke nettó 2,5 milliárd forint. Ekkora keretösszegből, hétmilliós kedvezményes bruttó átlagárral számolva akár 450 autót is beszerezhetnek a következő két évben.

A kiírás öt részből áll. Az első kettőben az állami normatíva szerinti 5-ös, középkategóriájú autókat vesznek. Ebben 800 millió forint áll rendelkezésre a 2650 milliméternél kisebb, és 500 millió az ennél nagyobb tengelytávú autókra. További 500 millióért vesznek állami normatíva szerinti 6-os autókat, itt nem határoztak meg tengelytáv-kritériumot. Továbbá beszereznek egyterűeket 200 millió, kisárusszállítókat pedig 500 millió forint keretösszegben.

Bővebben 


2017 február 1 - Ezzel a támogatással már vinnék az elektromos autókat

Nem csak az új elektromos autók vásárlását, hanem az olcsóbb, használtakét is jobban kellene támogatni Magyarországon – véli Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke. A szakember szerint ettől várható igazi áttörés az alternatív meghajtású járművek hazai piacán.

Dinamikus fejlődés előtt áll az elektromos autózás elterjedése Magyarországon, nem csak a pénzügyi ösztönzők, hanem a technika gyors fejlődése miatt is – mondta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke az M1 aktuális csatornán.

A szakember felidézte, hogy a magyar és külföldi kormányok is ösztönzőkkel segítik az elektromos autózás terjedését, de szerinte ez még kevés a kedvcsináláshoz.

Bővebben 


2017 február 2 - Hamarosan a Shellnél is tankolhatunk áramot

Még idén elkezdi felszerelni töltőállomásait elektromos autók töltésére alkalmas infrastruktúrával a Shell. Nem kell örülni, nem Magyarországon kezdenek.

Huszonötezer – nagyjából ennyi helyszínen vásárolhatunk Shell üzemanyagot a világon. Ennek a mondatnak az igazságtartalma hamarosan kibővül: a vállalat még az idén megkezdi a villanyautó-töltőpontok telepítését kúthálózatában.

shell.jpg

Az év vége felé rajtoló projektben Hollandia és Nagy-Britannia játsszák a kísérleti patkány szerepét: itt vizsgálja meg a cég, valóban van-e kereslet az elektromos járművek töltését lehetővé tevő infrastruktúrára.

A műszaki részletekről nem árultak el semmit, de állítják, a megfelelő technológiájú autókat 30 perc alatt teljesen fel tudják majd tölteni – szóval gyorstöltőről van szó a javából.

A Shell kezdeményezése egyébként a legkevésbé sem újszerű, már több kúthálózat is kínál e-autó-töltőt, Oroszországban pedig rendelet mondja ki, hogy a villanyautósokat is ki kell tudnia szolgálnia minden töltőállomásnak – miközben az egész országban alig pár száz EV üzemel.

Bővebben 


2017 február 2 - Sok vásárlót elriaszt a villanyautók drága biztosítási díja

Az Institute of the Motor Industry nevű brit szervezet arra volt kíváncsi, mi riasztja el a vásárlókat az elektromos autóktól, hiszen a felmérések szerint 40 százalékuk komolyan aggódik a légszennyezés miatt, és a különösen alacsony károsanyag-kibocsájtású járműveket tartják megoldásnak. Meglepő módon nem a hatótáv-para került az első helyre, hanem az, hogy a biztosítók magas díjakat állapítottak meg az ilyen autóknak, 50 százalékkal többet kell fizetni a hibridek és elektromos autók tulajdonosainak.

magas-bizt.jpg

Mindez annak köszönhető, hogy drágák az ilyen autók, és nincsenek szerelők – Nagy-Britanniában mindössze az autószerelők 1 százaléka rendelkezik az ilyen járművek javításához szükséges erősáramú-szerelő vizsgával. Az Institute of the Motor Industry szervezet szerint egyszerű a megoldás, a brit kormányzat által a villanymotoros autók népszerűsítésére elkülönített 600 millió fontos keretből 30 milliót arra kellene fordítani, hogy erőáramú-szerelőket képezzenek.

Bővebben 


2017 február 3 - Nem bírják a rossz időt a BKV elektromos buszai

Húsz darab van belőlük, de jó, ha hatot sikerül bevetni naponta, ilyen párás, hideg időben.
Az új, darabonként 175 millió forintért vásárolt Modulók naponta 5-6 alkalommal hibásodnak meg. Csütörtökön például az előírt 16 darabból csak hat működött – írja az Index. A buszok a BKV szerint a hideget bírják, de a párás levegőt nem, az inkább a hibák kiváltója. Illetve az ajtóhibáknál a ragasztás rossz minősége.

busz.jpg

A magyar mérnökök által tervezett, fejlesztett és gyártott Modulo buszcsalád elektromos hajtású prototípusa, a Medio Electric ultrakönnyű, kompozit szerkezetű, mintegy 57 százalékos magyar értékhányaddal rendelkezik.

Bővebben


2017 február 5 - Mindennél jobb autót ígér a „nagy hitegető” elektromosautó-gyártó

A NanoFlowcell nevű cég évről-évre sikeresen hívja fel magára a figyelmet, valamilyen forradalmi autóval. A probléma, hogy valójában még sose lehetett megnézni autóit rendesen. A liechtensteini NanoFlowcell gyártó minden évben a Genfi Autószalonra időzíti bombasztikus újítását, így kellő médiafigyelmet kap. Tavaly a Quantino nevű autójukkal varázsoltak, ami egy 2+2 üléses autó, négy elektromotorral és 1000 kilométeres hatótávval – legalábbis állításuk szerint.

nano.jpg

A jármű legérdekesebb technológiai megoldása, hogy alacsony feszültséget használ a hajtáshoz. Az autóban egy úgynevezett nanoflowcell akkumulátor van, ami 350 liter elektrolit folyadékkal feltöltött, két külön tartályt jelent. Az egyik tankban van a pozitív töltésű oldat, míg a másikban a negatív töltésű ionos folyadék. Ez a kétpólusú folyadék a keringetés közben kémiai energiából villamos áramot állít elő, ez hajtja meg 48–52 voltos feszültséggel a kerékagyba épített motorokat.

Bővebben