Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 15. hét (2017. 04. 10. - 2017. 4. 16.)

2017.04.13

2017 április 10 - Kíváncsi, mennyit lehet autózni egy feltöltéssel az elektromos autókkal? Itt megnézheti

Az elektromos autók választásában az egyik legfontosabb szempont, hogy mennyit lehet autózni velük egyetlen feltöltéssel. Egy hiánypótló összehasonlítás most ezt is megmutatja.

hatotav.jpg

Az elmúlt években lassan, de biztosan egyre nagyobb szeletet hasítottak ki az autópiacból az elektromos autók. 2016-ban mintegy 773 600 darab EV-t sikerült eladni, decemberben történelmi rekord született: egyetlen hónap alatt ugyanis több mint 100 ezer elektromos autót adtak el a cégek, amire korábban még nem volt példa. A legnagyobb bővülést Kína produkálta, ott egy év alatt 85 százalékkal nőtt a kereslet az elektromos autók iránt, vagyis 2016-ban mintegy 316 ezer darabot adtak el ezekből az autókból.

A technológia kritikusai azonban azt mondják, az elektromos autóknak továbbra is az a "gyermekbetegségük", hogy túlságosan kevés kilométert tudnak megtenni egyetlen feltöltéssel. A Plugless és az InsideEVs ezért elkészítette, hogy az egyes modelleknek mekkora a hatótávolságuk, és ezek közül hány képes arra, hogy az átlagos amerikai igénynek, vagyis a napi 37 mérföld (kb. 59 kilométer) megtételének megfeleljen. Ezek alapján az USA-ban kapható 46 elektromos (vagy elektromos meghajtással is rendelkező) autók közül (amelyből többet Európában is lehet kapni) 29 felel meg ennek a követelménynek.

Bővebben 


2017 április 12 - 2019-ben kezdik gyártani a Koenigsegg elektromos autót – Kínában

Nem tett le az európai piac meghódításáról a kínai Qoros márka, épp csak átgondolta a stratégiáját. Az újonnan felépített üzemek teljes kapacitását leköti a kínai piac, így egyszerűen csak második körben tervezi meghódítani az öreg kontinenst – ráadásul rögtön az újenergiás járművek piacát.

kinai.jpg

A Qoros épp ezért európai partneréhez fordult, a svéd Koenigsegg szuperautó-gyártóval már korábban is együttműködött, hiszen egy prototípusukba építették be a QamFree elnevezésű, vezérműtengelyt nélkülöző benzinmotort. A Model K név utal a svéd kapcsolatra, az EV az elektromos autót jelenti. Nagyon úgy tűnik, hogy a svédek voltak felelősök a karosszériáért, hiszen mi másért kerültek volna az oldalsó panelek alá rejtett légterelők, meg különleges ajtók a villanyautóra? Egyelőre még nem sokat tudunk a technikáról, de valószínűleg a svédek fejlesztette QamFree belső égésű motort szolgál hatótáv-növelőként a Qoros Model K-EV.

Bővebben


2017 április 14 - Nincs megállás: jön a Tesla elektromos kamionja és pickupja

Nehogy azt gondoljuk, hogy a Tesla beéri a személyautó-piac forradalmasításával. Nem, ennél sokkal nagyobbak a cég tervei. A Tesla mostanság igen jól teljesít: a legutóbbi negyedévben rekordmennyiségű elektromos autót eladott amerikai vállalat piaci érték tekintetében nemrégiben nemcsak a Fordot, hanem a hatalmas General Motors-t is megelőzte. És tette mindezt mindössze néhány elektromos személyautó típussal. Nyílt titok, hogy néhány hónapon belül megkezdődik a vállalat következtő személyautó modelljének a sorozatgyártása, és most kiderült, hogy a Tesla a közeljövőt illetően egyáltalán nem csak ebben a kategóriában gondolkozik.

testateher.jpg

Bővebben 

 

2017 április 16 - Nem kell a németeknek az elektromos autó?

Nem mutatnak lelkesedést az elektromos és hibrid autók iránt a német autósok és vállalatok, legalábbis a támogatási alapra jóval kevesebben tartanak igényt, mint remélték.

villnemet.jpg

Az Automobilwoche nevű német autós szaklap ment utána, milyen lendületben fogyasztják a vásárlók a német szövetségi költségvetésben elektromos autók támogatására elkülönített keretet. Ez 1,2 milliárd euró, amiből március végéig, azaz tizenegy hónap alatt csupán 55 millió euró fogyott. A megszerzett statisztikák szerint az illetékes hivatalhoz 15 ezer 348 kérelmet nyújtottak be, ebből 8655 szólt tisztán elektromos autóra.

Bővebben