Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 14. hét (2017. 04. - 2017. 4. 9.)

2017.04.06

2017 április 4 - Elektromos busz és teherautó gyártó nagyhatalom lehetünk

A világ legnagyobb elektromos autó- és haszonjárműgyártójával még 2012-ben ismerkedhetett meg a magyar közönség, amikor a BYD egy elektromos buszt küldött Budapestre. Akkor még talán senki nem gondolta volna, hogy a mamutvállalat Magyarországon nyit összeszerelő üzemet. Ma viszont sor került a komáromi gyár ünnepélyes átadására, melyen legalább 100 fő vett részt.

busz.jpg

Az 1995-ben alapított kínai óriáscég az elmúlt években jelentős, globális expanziót hajtott végre, hiszen többek között összeszerelő üzemet nyitott az USÁ-ban, emellett vegyesvállalatot alapított a Daimlerrel a Denza prémium elektromos autó-márka fejlesztése és piaci bevezetése érdekében. Továbbá jelentős kínálatot épített ki az elektromos buszok és haszonjárművek terén. Tavaly például bemutatta a világon egyedülálló null-emissziós hajtású turistabuszt is. A kínai cég elektromos buszai nem számítanak ismeretlennek Európában, hiszen az elmúlt években számos kisebb tendert megnyert az Európai Unió egyes tagállamaiban. Legutóbb például Londonnak adott el egy nagyobb mennyiséget.

Bővebben 

2017 április 4 - Olyan taxik lesznek Párizsban, amik Budapestnek is nagyon jól jönnének

Párizsban régóta fennálló probléma, hogy a francia hatóságok csak nagyon nehezen adnak ki új taxira engedélyt. A kritikus hangok szerint pedig a korábban megszabott limit (vagyis hogy hány taxi lehet a francia fővárosban) egy olyan kort tükröz, amikor még nagyon kevés autó járt az utakon. Emiatt a tarifák is igen magasak, így nem túl szerencsés a városban ezekkel közlekedni. A jelek szerint valami most mégis változni fog, igaz, ennek nyomait nem a közúton kell keresni.

vizitaxi.jpg

Az Inhabitat beszámolója szerint a SeaBubbles nevű cég nyáron indítja el a vízitaxi-szolgáltatását, így néhány hónap múlva már ezekkel az innovatív járművekkel lehet szelni a Szajna vízét. A cég szerint egy ilyen taxi egyszerre öt embert tud majd szállítani, ráadásul jóval olcsóbban, mintha hagyományos taxit fogna az ember. Az árak nagyjából az Uber szintjén mozognak majd.

Bővebben 


2017 április 5 - Felavatták a BYD komáromi buszgyárát

Ünnepélyesen megnyitotta első, az európai kontinensen lévő gyártóüzemét a kínai BYD márka. Európában nem a plug-in hibrid és elektromos személyautókkal, hanem az elektromos autóbuszokkal és teherautókkal lépnek piacra. A Komáromban ünnepélyesen felavatott gyárra 2015-2018 között összesen 20 millió eurót (6,2 milliárd Ft) költenek, jelenleg 32 alkalmazottja van.

Mire az első fázis építése befejeződik, már 300 munkás lesz, akik két műszakban évi 400 járművet fognak gyártani, elsősorban a kontinentális Európa igényeit elégítik ki. De nem csak kész járműveket készítenek itt, az alvázakat innen szállítják majd a meglévő nagy-britanniai és a nemsokára megnyíló, Párizs melletti Beauvais-ban létesülő második európai BYD autóbuszgyárba.

Bővebben 


2017 április 6 - Ez volt a világ legcsendesebb autós felvonulása: 746 elektromos autóval

Hollandiában március utolsó hétvégéjén Helmond és Eindhoven között tartottak az elektromos autósok egy nagy vonulást. A parádé 3,6 kilométer hosszú kocsisort jelentett összesen 746 elektromos autóval.

sokvillany.jpg

Tesla, Nissan, Renault, BMW elektromos buszok, Segway, elektromos motorkerékpárok, sőt egy napelemes autó is jelen volt. A felvonulás nem volt teljesen öncélú, jótékonysági alapnak gyűjtöttek a résztvevők. A korábbi ilyen jellegű rekordot Berlinben állították fel 2015-ben 577 autóval. Hamarosan azért ilyen számokkal labdába sem lehet majd rúgni.

Bővebben 


2017 április 6 - Egy eldugott úton fotózták le a Tesla Model 3-at, máris mutatjuk a képeket

Ahogy közeledik a Tesla eddigi legolcsóbb autójának, a Model 3-nak a gyártása, valószínűleg annál sűrűbben láthatjuk majd a lencsevégre kapott Model 3-akat. Egy szemfüles rajongónak például egy igen eldugott helyen sikerült kiszúrnia a kocsit.

olcsotesla.jpg

Az Electrec beszámolója szerint a kocsit egy nem túl forgalmas területen, egy hegyi úton, zöld övezetben próbálta ki a tesztpilóta, az autós pedig ezt kihasználva fotózta le a Model 3-at. Az első fotó elkészültekor még csak késve kapta elő a telefonját a sofőr, nem sokkal később azonban az út szélére húzódva "érte utol" az elektromos autót. A képeken jól látszik az autó eleje és a hátulja is.

Bővebben 


2017 április 6 - Cuki autók lepik el London utcáit

A londoni Heathrow Repülőtéren már használják az első önvezető autókat, amik rövidesen a brit főváros utcáin is feltűnhetnek. A járművek háromhetes tesztüzemben fognak közlekedni Greenwichben. A számítógéppel vezérelt járműveket az Oxbotica fejlesztette. A csúcssebességük 16 kilométer óránként. Egyszerre négy személyt szállíthatnak. Pedál vagy kormány nincs bennük. A tesztben eddig ötezren vetek részt. Az elektromos autók közül hetet rövidesen az utcára engednek a Greenwich-félszigeten; várhatóan az O2 Arena környékén lehet majd elcsípni őket.

cuki.jpg
Graeme Smith, a  cég ügyvezető igazgatója a BBC-nek azt nyilatkozta, hogy a járművet úgy tervezték, hogy még a gyalogosoktól hemzsegő környéken is biztonságos legyen. A járművek navigációját három lézer és öt kamera segíti; ezek segítségével tájékozódnak az O2 Arena folyópartján, miközben odafigyelnek a biciklisek és gyalogosok épségére is. Az utasokon kívül a cég egy munkatársa is a járműben utazik, hogy beavatkozhasson, ha esetleg történne valami.

Bővebben 


2017 április 7 - Próbaüzemen a veszprémi elektromos kishaszonjármű

Hétnapos próbaüzemben bizonyított a VKSZ Zrt.-nél a Goupil G4 típusú kisteherautó. Az egy hét alatt köztisztasági és parkgondozási feladatok ellátásában vett részt az elektromos autó. A jármű 15,4 kilowattóra teljesítményű, savas ólomakkumulátorral működik, de felszerelhető a legmodernebb litiumakkumulátorral is. A hatótávolsága 135 kilométer, és 1226 kilogramm a hasznos terhelése.

villanykozter.jpg
- Kétkedéssel fogadták a kollégák a járművet, a használat során azonban megbizonyosodtak, hogy praktikus, széles körben használható és egyszerű a kezelhetősége. A legpozitívabb tulajdonsága, hogy kedvező méretkialakítása miatt keskeny helyeken, járdákon is elfér. Konstrukciós előnye az igen nagy teherbírása. A működési tapasztalatok nagyon kedvezőek voltak - tájékoztatta a Lóerőt Szathmáryné Tóth Patrícia, a VKSZ Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. városüzemeltetési igazgatóhelyettese.

Bővebben 


2017 április 7 - Elektromos hajtással tér vissza a Porsche 910

Az elektromos autók fejlesztésével foglalkozó osztrák Kreisler Electric nemrég döntötte el, hogy az autógyártókkal való együttműködés mellett saját autókat is fejleszt. A klasszikus autókra koncentrálnak, hiszen a gyári új G-osztály átalakításával készített első autójuk is már a 40 éves kort közelíti – igaz, azt nem lehet megvásárolni. Most még különlegesebb autót készítettek, a Porsche 910e nevű utcai autójuk ugyanis gyorsabb, mint az eredeti versenyautó, miközben a közúton is lehet vele közlekedni.

elektromosporsche.jpg

A Porsche 1966-67-ben 29 darab 910-es versenyautót épített a 906-os utódaként, a legnagyobb fejlesztést azt jelentette, hogy központi kerékanyás felniket kapott az 5 kerékanyások helyett, így sokkal gyorsabban lehetett végezni a kerékcseréket. Mindössze egy évig versenyzett a gyár ezzel a 2,0 literes hathengeres (200 LE) vagy 2,2 literes nyolchengeres (270 LE) motorral szerelt típussal, mert a szintén ebbe a kategóriába tartozó Ford GT40 vagy a Ferrari prototípusok ellen esélytelen volt.

Bővebben