Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 12. hét (2017. 3. 20.- 2017. 3. 26.)

2017.03.23

2017 március 20 - Új villámtöltővel gazdagodott Újbuda

Új, a nap 24 órájában elérhető magyar fejlesztésű és gyártású elektromosautó-töltőállomást adott át Újbuda Önkormányzata a XI. kerületi Vincellér utcában. A kerület – szándéka szerint - ezzel a beruházással még nagyobb szerepet vállal majd a hazai e-mobilitás előmozdításában és közvetetten a városi levegő szennyezettségének csökkentésében.

tolto.jpg

A közlemény szerint Újbuda, mint a főváros legnagyobb kerülete igyekszik nagy hangsúlyt fektetni a környezet védelmére, amelynek a közlekedés szempontjából egyik legfontosabb és jövőbe mutató eszközei az elektromos autók lehetnek. Ezek a gépjárművek közel nullás káros anyag és CO2 kibocsátásuk miatt kedvelt eszközei lehetnek az autósoknak, akik akár szmogriadó esetén is korlátlanul használhatják járművüket. Jellemzően még Budapest szerte is meglehetősen kevés villámtöltő állomás áll rendelkezésre az elektromos autók használói számára. A kerületben, a Vincellér utcában került kiépítésre az első olyan állomás, amelyet mindenki térítésmentesen használhat a nap 24 órájában.

Bővebben 


2017 március 21 - Kínai elektromos autó keni el a benzines Mercik és Porschék száját

A kínai NextEV startup által nemrégiben útjára indított autómárka, a Nio tavaly novemberben leplezte le új sportkocsiját, a keresztségben nemes egyszerűséggel EP9 nevet kapott modellt. A gyártó eddig csak ígérgette, hogy az újdonság eszméletlenül gyors lesz, most azonban bizonyítékkal is szolgál ezzel kapcsolatban, ugyanis nyilvánosságra hozta azt az októberi videót, melyben az EP9 megtesz egy kört a német Nordschleifén.

kinaivillany.jpg

A Zöld Pokolban elért 7 perc 5 másodperces köridő egészen elképesztő, hiszen 15 másodperccel jobb, mint a korábbi elektromos rekord, és csak 8 másodperccel gyengébb a Porsche 918 Spyder hibrid hipersportkocsi által produkált 6 perc 57 másodperces időnél. Összehasonlításképp, a Nissan GT-R Nismo 7 perc 8 másodperc, a Mercedes AMG GT-R 7 perc 11 másodperc, a Porsche 911 GT2 RS pedig 7 perc 18 másodperc alatt tud körbeérni a több mint 20 kilométeres aszfaltcsíkon.

A kínai csodában lévő négy darab elektromotor összteljesítménye 1360 lóerő: az egy feltöltéssel mintegy 425 kilométert megtenni képes jármű 10,1 másodperc alatt abszolválja a negyedmérföldes gyorsulást, a végsebessége pedig 310 km/h.

Bővebben 


2017 március 21 - Több mint negyven új modellt dob piacra két év alatt a BMW

"Idén és jövőre több mint negyven új, illetve megfiatalított modellt kívánunk piacra dobni, ez a cég történelmének legjelentősebb modell offenzívája. A folyamat februárban kezdődött az új BMW 5-sel, s a cég elsősorban a felső kategóriás járművekre koncentrál, ennek része lesz a 7-es családhoz tartozó BMW X7-es gyártása is – jelentette be kedden Münchenben Harald Krüger, a BMW igazgatótanácsi elnöke.

A bajor motorgyár tavaly minden korábbi csúcsot megdöntve 94,2 milliárd eurós forgalmat ért el, az adózás előtti eredmény pedig 9,67 milliárd euró volt. A 4,8 százalékos növekedés annak ellenére történt, hogy az új 5-ös széria fejlesztése és bemutatása jelentős kiadásokkal járt.

bmw.jpg

A BMW tavaly 2,37 millió MINI-t, BMW-t és Rolls Royce-ot adott el, ez 5,3 százalékos növekedést jelent. Bár csoportszinten a BMW megőrizte vezető helyét a prémium márkák között, a Mercedes – amely a Smartokat is gyártja – több Mercedest adott el, mint a 101 éves müncheni cég BMW-ket: 2016-ban 2,08 millió Mercedes és pontosan kétmillió BMW talált gazdára. A Mercedes utoljára 2005-ben nyerte meg a belnémet versenyt, s Krüger hangsúlyozta, a BMW idén igyekszik visszaszerezni az elsőséget.

Bővebben 


2017 március 22 - Vezess áramot a családba

Kicsivel több mint egy hónapja harangozta be a Partner Tepee Electric villanyautót a Peugeot. Most itt van ugyanaz a kocsi Citroën emblémával, sok fotóval, több konkrétummal.

villcitroen.jpg

Ahogy a modell régről létező haszonjármű kivitelénél, a lítium-ion akkucsomag itt is a hátsó tengely előtt és mögött, egy segédvázkereten nyugszik a padló alatt, így a szabad hasmagasságot, nem pedig az ötszemélyesre limitált utasteret vagy a 675-3000 literes csomagtartót csorbítja. Egyébként ha nem lehajtjuk, hanem kiszereljük a második üléssort, még több cókmók is elfér a kocsiban.

Bővebben 


2017 március 22 - Videó: a világ legnagyobb elektromosautó-töltő parkolóháza

Napjainkban egyre több zöld rendszámos autót láthatunk a magyar utakon, melyek egy része tisztán elektromos működésű, más része pedig plug-in hibrid jármű. Ahogy ezek a környezettudatos autók egyre jobban elterjednek, logikusan egyre több publikus töltőállomásra is szükség van. Hazánkban a tervek szerint hamarosan több száz ilyen töltőt fognak üzembe helyezni, és egyszer talán Budapesten is lesz egy olyan elektromosautó-töltő parkolóház, mely az alábbi videón látható.

A felvétel készítői a világ legnagyobb elektromosautó-töltő bázisán jártak, melyben egyszerre akár 102 kocsi tölthető a 100 normál és a 2 gyorstöltő (CHAdeMO, CCS) segítségével. A norvégiai Oslóban található Vulkan parkolóház töltőpontjainak többsége 3,7 kW-os, de hamarosan mind 22 kW-osra lesznek bővítve, a gyorstöltők pedig 50 kW-osak. A Vechicle-to-Grid kompatibilis, tehát a hálózatba energiát visszatölteni is képes parkolóház jelenleg maximum 800 kW teljesítményt tud felvenni az elektromos hálózatról, az elektromos autók tulajdonosai pedig 2019 végéig ingyen parkolhatnak és tölthetnek csúcsidőn kívül és 3,7 kW teljesítmény mellett.

Bővebben