Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 11. hét (2017. 3. 13.- 2017. 3. 19.)

2017.03.16

2017 március 13 - Elektromos autó-akkumulátor üzem épült Gödön 100 milliárd forintért

A Schneider Electric 2016 végén nyerte el a Samsung SDI elektromosautó-akkumulátorok hazai gyártóüzemére kiírt pályázatát. A villamos rendszer kiépítésére szóló megrendelés a legnagyobbnak számít a magyarországi leányvállalat történetében: amellett, hogy forgalmának 10%-át teszi ki, ez a cég első, Samsung-gyárak számára készült, teljes körű villamossági ajánlati csomagja a világon. A fejlesztés a kritikus energiaellátási igények (tokozott áramsín-rendszerek, szünetmentes áramforrások) biztosítása mellett kis- és középfeszültségű megoldásokat foglal magában. 

untitled-1.jpg

A 100 milliárd forint értékű beruházás keretében a Samsung-üzemben márciusban indul a próbagyártás. A 2014-ben bezárt gödi üzem felújításával és kibővítésével a koreai gyártóóriás nagy erőfeszítéseket tesz az elektromos autók európai előállításának beindításához, és egyúttal az eladások robbanásszerű növekedését várja.

Bővebben 


2017 március 13 - Megvalósul az elektromos szuper-Porsche, nem is akárhogyan

Az évtized végére nagyon forró lesz a Tesla Model S lába alatt a talaj: addigra ugyanis forgalomba állítja elektromos szuperszedánját a Porsche. Az egyelőre csak Mission E néven ismert koncepció a Panamera alá tagozódik be, évi 20 ezer példányban készülnek gyártani, és akárcsak az összes többi Porsche (de azt is mondhattuk volna: mint minden normális autó), eltérő teljesítményszinteken lesz elérhető.

porsche.jpg

Hogy ez pontosan mit jelent, nem tudni, de az biztos, hogy az autó komoly, 500 kilométeres hatótávolságot és negyedórás villámtöltési opciós kínál majd – kérdés, hogy együtt vagy külön-külön.

Bővebben 


2017 március 13 - Egyre több hazai városban vár elektromos töltő az autókra

Az elektromobilitás térnyeréséhez elengedhetetlen a járművek hatótávolságának növelése és az elektromos töltőhálózat bővítése. Az elektromobilitásról és a töltőállomások jelenlegi helyzetéről volt szó az Okos Jövő Innovációs Klaszter klubestjén.

tobbtolto.jpg

Ahhoz, hogy ugrásszerűen megnövekedjen az elektromos autók piaca, meg kell teremteni az elektromos autók napi használati lehetőségeit. Figyelembe kell venni, hogy várhatóan a töltési szokások is átalakulnak a korábbi üzemanyag töltési megszokásokhoz képest: a felhasználók számára optimalizálni kell a töltési folyamatot, hogy egyfajta hozzáadott szolgáltatássá válhasson. Ez azt jelenti, hogy amíg például moziban vagyunk vagy éppen a hétvégi nagybevásárlást intézzük, addig a bevásárlóközpontban, a parkolóban vagy a parkolóházban feltöltődik az autónk.

Bővebben 


2017 március 13 - Jön a teljesen elektromos Volvo, ezt kell róla tudni

A svédek sem szeretnének lemaradni az autóipari forradalomról, már meg is van, mikor érkezik az első elektromos modelljük. A Genfi Autószalon nem csak azért jó hely, mert számtalan újdonságot mutatnak be a kiállítók, hanem azért is, mert rengeteg olyan információt lehet megtudni a nagy cégek vezetőitől, amivel kapcsolatban addig legfeljebb csak a sötétben lehetett tapogatózni. A nagy kérdés az elmúlt években az volt, melyik cég mikor rukkol elő az elektromos autójával, vagy tervez-e ilyet egyáltalán. Most a Volvón volt a sor, a cég amerikai üzletágának vezetője, Lex Kerssemakers pedig végre részletes információkkal szolgált.

volvo.jpg

Az Automotive News beszámolója szerint a svédek első, teljesen elektromos autója 2019-ben, vagyis két év múlva érkezik meg, teljesítményét tekintve pedig nagyjából 402 km megtételére lesz képes egyetlen feltöltéssel. Az árát 35-40 ezer dollár közé lövik be, vagyis nagyságrendileg annyiba kerül majd, mint a jelenlegi legolcsóbb Tesla, a Model 3.

Bővebben 


2017 március 13 - Szinte mm-re pontosan másolták le a VW e-up!-ot Kínában

A Dezhou Weikerui Electric Vehicle Industries nevű kínai cég egy évi 60 ezer jármű gyártására alkalmas üzemmel rendelkezik, itt egészen mostanáig kis sebességű villanymotoros autókat gyártottak. Az új V7-es típusnak is van ilyen kivitele, de ebből lesz teljes értékű villanyautó is, tehát nem csak megjelenésében másolják a Volkswagen e-up! minit, de azzal összemérhető tudást is nyújtanak majd.

kinaivwup.jpg

Még a márkajelzés is megtévesztően hasonlít a VW-eredetire, a karosszériánál még ennyi eltérés sincs – épp csak az ajtókereteket hagyták karosszériaszínűre, egyébként minden egyes hajlat és domborítás, valamint légterelő ott van, ahol a német eredetin. A karosszéria hossza és szélessége mm-re egyezik (3540 és 1645 mm), a magasságban a nagyobb hasmagasság miatt a kínai V7-es vezet 29 mm-rel (1506 mm), a tengelytávolsága 3 mm-rel hosszabb (2420 mm).

Bővebben 


2017 március 16 - Majdnem 1300 lóerő van ebben az új elektromos sportkocsiban

A Genfi Autószalonon debütált Artega Scalo Superelettra esetében mindenki maradt a kaptafánál, vagyis azt csinálta, amihez a legjobban ért. Az olaszok voltak felelősek a vonalak megrajzolásáért, a németek pedig a lemezek alatt rejlő technikát szállították a projektbe. A végeredmény egy látványos, bár forradalmian újnak és egyedinek semmiképp sem nevezhető karosszéria lett, ami igen fejlett elektomos meghajtást rejt maga alatt.

1000le.jpg

A négy villanymotor közül az elsők maximum 270-270 lóerős teljesítményre képesek, a hátsók pedig legfeljebb 335-335 lóerőre. Az összteljesítmény alaphelyzetben mintegy 1020 lóerő, de padlógázas gyorsításkor rövid ideig akár 1280 lóerő felett is uralkodhatunk. Nyomatékból sincs hiány, ráadásul az 1620 Nm már nulla fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Bővebben 

2017 március 16 - Ha már unja és gyengének találja a Teslát, ezt az autót nézze meg

Az elmúlt hetekben-hónapokban rengeteget lehetett hallani egy új Tesla-riválisról, a Lucid Motors-ról. Az igen komoly tervekkel rendelkező vállalat első modellje, a Lucid Air nem titkoltan a Tesla Model S ellenfele kíván lenni, már ha egyszer végre valamikor forgalomba fog kerülni. A gyártó szépen lassan csepegteti az információkat az újdonságról, melynek most végre az alapára és az akkumulátor-kapacitás opciói is kiderültek.

lucid.jpg

Míg korábban arról pletykáltak, hogy a négyajtós Air 100 ezer dollárnál drágább lesz, addig a Lucid most arról számolt be, hogy az alapmodell kezdőára 52 500 dollár, vagyis átszámítva mintegy 15,4 millió forint lesz. Ezzel a 400 lóerős teljesítményű, tisztán elektromos meghajtású és akár önvezetésre is képes autóval egy feltöltéssel mintegy 385 kilométeres távolságot lehet majd megtenni.

Bővebben 


2017 március 17 - Messzebb megy egy feltöltéssel a Kia elektromos autója

A Kia Soul EV jelenlegi változatában egy 27 kWh kapacitású akkumulátor található, ezt cserélik le hamarosan egy 30 kWh kapacitásúra, és emellett módosítják meg a vezérlést is. A módosítások eredményeként a jelenleg az európai mérési ciklus szerint 212 km-es hatótávolság 250 km-re növekedik, a gyakorlatban 150 helyett már 180 km-t tud majd megtenni az autó, amelynek első kerekeit a változatlan, 109 LE/285 Nm teljesítményű villanymotor hajtja.

messzebbkia.jpg

Bővebben 

2017 március 17 - Zöld rendszámot kaphat a 680 lóerős Porsche terepjáró

A Porsche március elején leplezte le a tavaly teljesen felújításon átesett Panamera termékcsalád legújabb tagját, a Turbo S E-Hybridet. Ennek a hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható 5 méteres luxusautónak 680 lóerő a maximális teljesítménye, amihez nem kevesebb mint 850 Nm nyomaték társul. A tisztán elektromosan mintegy 50 kilométer megtételére alkalmas legerősebb Panamera 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, végsebessége pedig 310 km/h.

zoldrenszamporsche.jpg

Bővebben