Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 10. hét (2017. 3. 6.- 2017. 3. 12.)

2017.03.09

2017 március 6 - Ezer lóerővel tér vissza az Artega 2

A német Artega cég 2009 és 2012 között gyártott VW-technikás középmotoros sportkocsit inkább kevesebb, mint több sikerrel, legutóbb 2015-ben hallhattuk róluk, amikor a csődvédelem alól kikerült vállalkozás az eredeti konstrukció alapján készült Scalo akkumulátoros-elektromos sportkocsit mutatta meg, 408 LE tartós, 530 LE csúcsteljesítménnyel és 400 km-es hatótávolsággal.

artega.jpg

A Genfi Autószalonon már egy teljesen új konstrukciót mutatnak be, egyelőre csak tanulmányként, Scalo Superelettra néven. A korábbinál nagyobb méretű a karosszéria, amelyet a Carrozzeria Touring Superleggera álmodott és épített meg. Furcsa módon az ott felismerhetően az maradt, amit még Henrik Fisker rajzolt meg a 2009-es modellnél, de a sokkal hosszabb tengelytávolság miatt teljesen új megjelenést készítettek.

Bővebben 

2017 március 6 - 680 lóerős környezetkímélés - a leginkább polgárpukkasztó zöld rendszámosok

A vitatható szabályozás következtében Magyarországon akár a több száz lóerős személyautók is zöldnek minősülnek.
Magyarországon nemcsak a teljesen elektromos meghajtású autók kaphatnak zöld rendszámot, hanem azok a gépkocsik is, melyek hálózatról tölthető (plug-in) hibridek és tisztán elektromos módban képesek megtenni legalább 25 kilométert.

s500h.jpg

Magyarul hazánkban nemcsak a kis BMW i3 és a kompakt Nissan Leaf kaphat zöld rendszámot (és számos kedvezményt), hanem több olyan autó is, mely elsősorban 5 méteres hosszáról, 2 tonnás tömegéről és 400 lóerõ körüli teljesítményéről ismerszik meg. Miközben a messze 5 liter alatti átlagfogyasztást produkáló legújabb (még nem plug-in hibrid) Toyota Priusra nem igényelhető zöld fémlap.

Bővebben 


2017 március 7 - Saját gyorstöltőjénél gyulladt ki egy Tesla – mit lehet ilyenkor egyáltalán csinálni?

Ebből a szempontból is újfajta balesetekre készülhetnek mind a tűzoltók, mind az kútüzemeltetők és nem utolsó sorban az autósok is. A Tesla-gyártó jelenleg is vizsgálódik abban az ügyben, ami a napokban történt Sanghajban. Egy Model S kapott lángra a gyártó saját gyorstöltő hálózatának egyik „kútjánál”.

teslaroncs.jpg

A helyzet szerencsétlensége, hogy egy másik ott várakozó Tesla is lángra kapott, de szerencsére senki nem sérült meg az incidensben. Arról nincs pontos információ egyébként, hogy a kocsik éppen rajta voltak-e a töltőkábeleken.

Bővebben 

2017 március 7 - Már 15 millió elektromos autó lesz forgalomban 2022-ben

Az olaj iránti kereslet sokkal gyorsabban nő majd, mint amennyi üzemanyagot az elektromos autókkal meg lehet spórolni, olvasható a Nemzetközi Energia Ügynökség friss, öt éves kitekintést adó elemzésében. A palaolaj kitermelése napi 3 millió hordóra emelkedhet, de ez is csak az emelkedő olajkereslet töredékét adja. 

Az előttünk álló öt évben közel 10 százalékkal nő az olaj iránti kereslet világszerte, amit sem a palaolaj-kitermelés felfutása, sem az elektromos autók elterjedése nem képes majd ellensúlyozni, így hosszú távon az olajárak emelkedésére lehet számítani, áll a Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) legfrissebb előrejelzésében.

Bővebben 

2017 március 7 - Az első dodzsem zöld rendszámmal - Smart ED menetpróba

A Smart a megjelenése óta vitára készteti az autós embert: van létjogosultsága egy ilyen apró, kétszemélyes kis gyösznek? A tisztán elektromos hajtás sokat segít e kérdés eldöntésében, így már egyértelmű, mire tökéletes, és mire nem való: ez minden szempontból ideális nagyvárosi kisautó. 

smart.jpg

Az elektromos Smart ötlete nem új, bizonyára már a legelső tervek között szerepelt, annyira logikus egy városi futkározónál a villanyhajtás, és persze a gyár régóta fejleszti is ezt a vonalat. Már az első Fortwoból (akkor még: City Coupé) kiadtak 100 kísérleti elektromos darabot, de ezt csak közületek vehették bérbe. 

A második Fortwo-generációból viszont már két egymást követő ED változat is volt, ezekből közel 9000 példány készült, és a német nagyvárosokban oly népszerű autómegosztó szolgáltatók (Car2Go) mellett már magánemberek is vásárolhattak belőlük – bár az akkumulátor olyan drága volt, hogy 
a teljes vételáron fölül további lízingdíjjal is számolniuk kellett a vevőknek. 

Bővebben 

2017 március 8 - Közel a világvége: elektromos kabrió a Bentley-től

A fosszilis üzemanyagok pusztításával a jelek szerint még a Bentley is le kíván számolni. Egyelőre szerencsére csak egy koncepcióautó erejéig. A szupercsendes, lényegében teljesen hangtalan suhanás és az elképesztő gyorsulás jól megél egymás mellett, amire ékes bizonyíték például a Tesla Model S. A Bentley vélhetően pont ezt a két tényezőt irigyelte meg, amikor a cég vezetői fejükbe vették a Genfi Autószalonon a nagyközönség elé tárt EXP12 Speed 6e megalkotását.

bentley.jpg

Az EXP12 Speed 6e a nemes brit gyártó első teljesen elektromos meghajtású járműve, ami nem titkoltan az egy évvel korábban debütált, hibrid meghajtású EXP10 Speed 6 Concept kupéra épül. Az ezúttal már nyitható tetős újdonság vonalvezetése igen tetszetősre sikeredett, bár a szépségébe enyhén belerondítanak a márka védjegyének tekinthető méretes első körfényszórók. A hűtőrácson lévő megvilágított 6-os logó enyhén bazári hatást kelt, az utastérben lévő nagyfelbontású OLED kijelzőket viszont vélhetően gyorsan megszeretnénk a hétköznapi gyakorlat során.

Bővebben 

2017 március 8 - Dugdosni kell a Kia újdonságait

Csak a harmadik negyedévben indul majd meg a hálózatról tölthető hibrid hajtással ellátott Kia Niro forgalmazása, ezért néhány fontos számadat még nincs véglegesítve. A legnagyobb változás, hogy az 1,56 kWh kapacitású, 240 V-os feszültségű lítium-polimer akkumulátor helyett egy 8,9 kWh kapacitású, 260 V feszültségű lítium-polimer akkumulátort kap, és a benzinmotor munkáját segítő villanymotor is 44 helyett 60 lóerős – a rendszerteljesítmény azonban változatlanul 141 LE/265 Nm.

kia.jpg

Bővebben 

2017 március 9 - Ferenc pápa egyre „zöldebb”: elektromos autóval jár

Az elmúlt négy évben használt jármű után az egyházfő „zöldre” váltott: Ferenc pápát elektromos autó, egy ajándékba kapott Nissan Leaf viszi ezentúl a rövidebb utakra. Tavaly decemberben kapta ajándékba nyolcvanadik születésnapjára a pápa azt a 100 százalékban elektromos Nissan Leaf márkájú japán gépkocsit, amely évek óta piacvezető az elektromobilitás területén. Néhány kiegészítő funkciót napelemes panelek működtetnek.

Bővebben 

2017 március 9 - A debreceni kukásautó sorozatgyártása már év végére elindulhat

Több mint két évnyi kutatás, fejlesztés és tesztelés után célegyenesbe fordult a Debreceni Egyetem és az Electromega Kft. közös projektje, a teljesen elektronikusan vezérelt hulladékszállító teherautó. A környezetbarát innováció a jövőben felválthatja a belső égésű motorokkal üzemelő gépjárműveket.

kukasauto.jpg
Tavalyi híradásunk idején még a tesztelés első fázisában tartott a prototípus, azóta már rengeteg megtett kilométeren és begyűjtött hulladékon van túl.

Bővebben 

2017 március 10 - Az őrület határán: 460 lóerősre tuningolt elektromos kisautó

Ki mondta, hogy a parányi elektromos autókat ne lehetne tuningolni? Persze hogy lehet, az persze már más kérdés, hogy mennyi értelme van a dolognak.

ren.jpg

A Renault Zoe egy szemrevaló elektromos városi autó, melynek hallatán keveseknek jut eszébe az elképesztő kanyarvadászat és az irtózatos tempó. A Genfi Autószalonon leleplezett Renault Zoe E-Sport viszont maximálisan erről szól, vagyis nem annyira a környezetkímélő suhanásról, hanem sokkal inkább a komoly tempóról. És talán a vezetési élményről, bár erről ugyebár egyelőre nem tudunk nyilatkozni.

Bővebben 

2017 március 10 - Újra lesz "Kispolszkija" Lengyelországnak

A lengyelek hamarosan egy kis méretű elektromos autó fejlesztésébe és gyártásába kezdenek majd bele, ami könnyen lehet akkora siker, mint egykor a Kispolszki volt. Idén éppen 45 éve, hogy a Torinói Autószalonon bemutatkozott a Fiat 126, amit a Fiat 500 utódjának szántak. A Lengyelországban készített változat, a Fiat 126p hatalmas sikert futott be a keleti blokkon belül, 1973-tól egészen 2000-ig gyártották. Most egy hasonló autó terve tartja lázban a lengyeleket, akik szeretnének egy nagyot előrelépni az elektromos autók használatában.

Bővebben 

2017 március 10 - Teszt - Tesla Model X P90D

Szárnya van, de nem madár. Nem is repülő. A Tesla Model X a felső kategóriás autók közé fészkelt be. Hétüléses, és gyorsabb, mint a gondolat. Két fecske már csinál nyarat? A Model X minden előítéletet csak megerősít. Akik azt gondolják, hogy az elektromos autók jövője még messze van, és látván a hagyományos gyártók ellenkezését, ragaszkodnak a belső égésű motorokhoz, vagy akik azt hiszik, hogy Elon Musk csak egy álmodozó – mind-mind igazuk van. Még a Szilikon-völgy lángelméi sem tudják úgy megalkotni az autót, mint tették azt például az okostelefonok esetében.

tesla.jpg

Bővebben