Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 2. hét (2017. 1. 9.- 2017. 1. 15.)

2017.01.12

2017 január 9 - Digitális hippibusszal hódítana a Volkswagen

A sokak által imádott, ötvenes években bemutatkozott kisbusz modern örököse lesz az újdonság.
A Detroiti Autószalon egyik kedvence lehet idén az a mikrobusz, amelyet a németek mutattak be. Az ID Buzz néven előadott koncepció egy elektromos kisbusz, az egyik első példánya a VW nagyarányú elektromos autós irányváltásának, amelynek célja, hogy tíz éven belül egymillió elektromos hajtású járművet adjanak el éves szinten.

forg2.jpg

Külsejében az ID Buzz mindenképpen hozza azt a szimpatikus kissé bumfordi formát, amelyért nagyon lehet lelkesedni, és amelyben 8 ember egyébként kényelmesen elférve utazhat.

Bővebben 


2017 január 10 - Az ős-Quattrót is belecsempészték a Q8-as Audiba

Tényleg komolyan vették a formatervezők a felsőbb utasítást, hogy készítsenek szabadidő-autó kupét, hiszen a márka kínálatát megkoronázó Q8-anál az ős-Quattróhoz nyúltak vissza: a kerekek feletti domborítások, a C oszlop formája maradt meg a legendás raliautóból. Egyébként igyekeztek a kínálaton belül egyedi karaktert adni az új modellnek, így kerültek apró légbeömlők a hűtőrács felső peremére és a fényszórók alá.

audi_q8.jpg

A hatalmas kerekek jól palástolják az egyébként hatalmas méretet: a hossz 502 centi, a szélesség 204 centi, a tengelytávolság 3 méter – épp csak 5 centivel rövidebb a masszív megjelenésű Q7-esnél a kupé változat. Minden egyes beszálláskor jól észlelhető különbség, hogy a Q8-asnál keret nélküli ajtókat valósítottak meg.

audiq8in.jpg

Bővebben 


2017 január 11 - Íme a hiánypótló új Audi, ami elől mindenki le fog húzódni

Akinek nem elég nagy az Audi Q7, hamarosan még nagyobb terepjárót is választhatnak az Audi kínálatából, a kupés vonásokat is hordozó, négyüléses Q8-ast. Az Audi elég széles kínálattal rendelkezik, szinte mindenféle autót kínálnak már, kivéve egyet: terepkupét. A BMW és a Mercedesnek már két-két ilyen autót is árul, az Audi azonban csak jövőre lép piacra az első ilyennel, amikor a képeken látható, Detroiti Autószalonon bemutatott Q8 tanulmány szériaéretté válik.

Bővebben 


2017 január 10 - Na, melyik lett az elektromos autók új királya?

Alig egy hete mutatták be a Las Vegas-i elektronikai szakkiállításon (CES) a kínai Faraday Future első modelljét, amiről már előzetesen is azt sejtették, rá fog verni a legnagyobb riválisnak tekintett Teslára. Hogy népszerűségben ez valóban így lesz-e, azt egyelőre nem tudni (bár az eladási számok alapján nem tűnik elképzelhetetlennek), azonban papíron a teljesítményével tényleg lekörözi az amerikaiakat. Ezzel együtt pedig mindenki mást is.

A Statista készített egy infografikát arról, melyik gyártó melyik elektromos autójának mekkora a hatótávolsága.Mérföldben.

hatotav-lista.jpg

Bővebben 

2017 január 12 - Olyan akkumulátort tesz le az asztalra a Samsung, amit megemlegetnek majd az autósok

Bár a (közeli) jövő közlekedésében egyértelműen az elektromos autóké lesz a főszerep, az e-autók kritikusai általában ugyanazt a két érvet szokták felhozni: túl lassan töltődnek újra és túl kicsi a hatótávolságuk, legalábbis a belső égésű motorral szerelt változatokhoz képest. Előbbit szerencsére egyre több gyártó cáfolja meg – elég csak a Tesla rekordjára, vagy épp a nemrég bemutatott Faraday Future FF91-re gondolni –, utóbbi probléma megoldására pedig a Samsung (is) bejelentkezett.

samungakksi.jpg

Az Engadget beszámolója szerint a dél-koreai cég akkumulátorok fejlesztéséért felelős részlege, a (Galaxy Note7-ek kigyulladó aksijai mögött is álló) Samsung SDI egy olyan akkumulátor-rendszert tetvezett, amit 20 perc alatt 500 km-re elegendő elektromos árammal tölthetünk fel. Illetve a projekt már túl van a terveken, már a prototípus is kész van belőle.
Elég egy 20 perces töltés a Samsung akkumulátorának ahhoz, hogy utána 500 km-en keresztül elég energiát biztosítson egy autó meghajtásához. 

Bővebben 


2017 január 13 - 200 ezer elektromos autó sok vagy kevés? Ennyi megy el egy évben

Az egész európai elektromos autós piacból kiemelkedik Norvégia, ahol hamarosan minden harmadik eladott új autó konnektoros hibrid vagy teljesen elektromos autó. Több mint kétszázezer új elektromos és plug-in hibrid eladásával új rekordot ért el az elektromos autópiac Európában – írta cikkében a NRGreport.hu.

Tavaly, az elektromos járművek piaci megjelenése óta először, az európai PEV új autó (plug-in hibrid (PHEV) és elektromos autók (BEV) együttesen) vásárlások száma meghaladta a 200 ezret egy év alatt, derül ki az Európai Alternatív Üzemanyag Megfigyelőközpont (EAFO) uniós szervezet legfrissebb jelentéséből. Bár az adatok hivatalosan novemberig szólnak, a szervezet a nagyobb országok esetében (pl. Egyesült Királyság, Norvégia, Hollandia) rendelkezik a decemberi adatokkal is. Ezek alapján úgy becsülik, hogy a 2016-ban regisztrált járművek száma 210 ezer körül alakul majd, ami új rekord.

A legnagyobb piaci részesedést az európai PEV újautó-piacon 2016-ban Norvégia (29%), Izland (5,3%) és Svédország (3,6%) tudhatták a magukénak. 

Bővebben 


2017 január 10 - Sopronban az INTERSPAR parkolójába elektromosautó-töltő állomást telepítettek

A SPAR-csoport elektromosautó-töltő állomást telepített a soproni INTERSPAR parkolójába. A vállalat a következő években több hipermarketénél helyez majd üzembe hasonló eszközöket, amelyekkel vásárlás közben bármilyen típusú villanyautót fel lehet tölteni - közölte portálunkkal a SPAR kedden.

spartolto.jpg

Az evopro gyorstöltő autótípustól függően akár 1 óra alatt feltölti a járművet. A berendezéssel egyszerre két autó tölthető. A használata a tesztidőszak után nem igényel kártyát, a felhasználók okostelefon applikáción keresztül férnek majd hozzá. A fedele úgy van kialakítva, hogy érintésvédelmi szempontból biztonságos legyen. A SPAR a soproni beruházásra mintegy 7 millió forintot fordított.

Bővebben 


2017 január 15 - Ez érdekes lesz: elektromos Golf GTI-t készíthet a Volkswagen

Tavaly ünneplte negyvenedik évfordulóját a Volkswagen legendás sportkompaktja, a Golf GTI, amit máig a kategória etalonjaként emlegetnek. Az igen jól eltalált autó komoly teljesítményre képes, amit természetesen belső égésű motorral ér el. A jelek szerint azonban új generációban gondolkodik a Volkswagen.

golf-gti.jpg

Az Autoevolution jelentése szerint Jurgen Stackmann, a cég értékesítési és marketingvezetője a minap arról beszélt, hogy az elektromos GTI egyáltalán nem a földtől elrugaszkodott gondolat, amit a közeli jövőben meg is valósítana a cég. 

Bővebben 

 

2017 január 15 -Jöhetnek az M-es villany-BMW-k

Elektromos autóval bővül a jövőben a BMW M-részlegének modellpalettája. A motorsport-divízió első embere, Frank van Meel szerint legalábbis nem kérdés, hogy ez megtörténik. Csupán azt nem tudni még, mikor valósul meg.

bmw-mvill.jpg

Van Meel hozzátette: elkerülhetetlen lesz, hogy ebbe az irányba lépjenek, de ki kell várniuk, míg megfelelő lesz az alternatív hajtásláncok súly-lóerő aránya. A szakember szerint nem arról van szó, hogy az i-sorozatú modellekből készítenek majd erősebb kiviteleket. Állítja: míg az i-s BMW-k a gazdaságosságra fókuszálnak, addig az M-esek továbbra is kompromisszummentes sportgépek maradnak.

Bővebben