Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2017. 1. hét (2017. 1. 2.- 2017. 1. 8.)

2017.01.05

2017 január 2 - Új villanyautó-gyorstöltők Budapesten

A Mol bővítette az Istenhegyi úti villámtöltők számát, így az új e-töltőkkel egy időben akár négy autó is tölthető.

molkut.jpg

A töltők egyenként 50 kW DC és 22 kW AC teljesítmény leadására képesek egyszerre, mindkét töltő támogatja a japán (CHAdeMO) és az európai szabványt (CCS). Tavaly átlagosan naponta öt elektromos autót töltöttek a kúton, éves szinten összesen 18 MWh áramot fogyasztva.

Bővebben 

 


2017 január 2 - Nem lesz elég akku a villanyautókhoz?

Ahogy egyszerre több autógyártó is megkezdte akár nagy tömegben is eladható elektromos modelljeinek tervezését, azzal a problémával szembesültek, hogy egyelőre képtelenek biztosítani az autók akkumulátor-ellátását. „A kapacitás egyszerűen nem áll rendelkezésre” - mondta a Volkswagen stratégiai igazgatója, Thomas Sedran.

akksi.jpg

A probléma az, hogy az elmúlt év során több nagy autóipari szereplő is elhatározta, belép a villanyautók piacára, és már a fejlesztés korai szakaszában gondoskodni kell róla, hogy minden alkatrész a megfelelő mennyiségben álljon rendelkezésre. A VW MEB elektromos platformjára például csak az évtized legvégén kezdenek majd villanyautókat építeni, de ehhez már most le kell kötni a gyártókapacitást.

Bővebben 


2017 január 2 - Négy év után megbukott az új londoni emeletes busz

Az első Routemaster-generációt 1954 és 1968 között gyártották, és az utolsó példány 2005 decemberéig szolgált London utcáin. Ezt követően hét évvel, 2012-ben kezdte meg a szolgálatot a második generációs Routemaster, amelyet szintén London városának igényeire fejlesztettek, és az új polgármester, Sadiq Khan most bejelentette, hogy a már megkötött 1000 darabos megrendelést teljesítését követően nem vásárolnak újabb példányokat az északír Wrightbus által gyártott járműből.

londonbusz.jpg

Egyfelől nagyon drága a speciális jármű, az alumínium karosszériás, dízel-elektromos hibrid hajtással rendelkező Routemasterek darabja 350 000 fontba kerül, ennél sokkal – több mint 20 százalékról van szó – olcsóbb a hasonló műszaki tartalommal rendelkező, hasonló utaskapacitással rendelkező csuklósbusz. Másfelől az elmúlt években az akkumulátortechnológia fejlődése miatt máris meghaladott lett a dízel-elektromos hibrid hajtás, hiszen rendszerszinten már ésszerűbb választás az akkumulátoros-elektromos autóbusz, ami még alacsonyabb helyi károsanyag-kibocsájtást eredményez.

Bővebben 


2017 január 3 - Újabb szereplő a villanyautó-piacon

Országúti luxuscirkáló helyett városi villanytörpét épített egy amerikai start-up vállalkozás. Az Eli Zero műszaki részletei még nem ismertek. Miközben a Tesla és új kihívója, a Faraday Future azon csatároznak, hogy melyikük tudja megépíteni a legkényelmesebb, legfényűzőbb, legnagyobb hatótávolságú elektromos szedánt, a spektrum másik végén is mozgolódás támadt: a Renault Twizy alig-autó kapott ellenfelet egy amerikai start-up vállalkozás terméke képében.

eizero.jpg

Az Eli Zeróról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy Las Vegasban, a CES szórakoztatóelektronikai szakkiállításon rántják le róla a leplet. Az persze már a képekről látszik, hogy parányi és minimalista jószágról lesz szó, olyasmiről, amivel például a Smart Fortwo EV-től hódíthatna el ügyfeleket a cég.

Bővebben 

2017 január 4 - Most mutatták be, máris beégett a Tesla-gyilkos elektromos luxusautó

Az idei Las Vegas-i fogyasztói elektronikai show (CES) úgy tűnik, hogy nem csak a nagy szájtátva bámulások, de könnyen a nagy beégések helyszíne is lehet. Tegnap éjjel a Faraday Future Tesla-gyilkosnak szánt elektromos autója okozott kellemetlen perceket a fejlesztőinek.

faraday.jpg

Bemutatták az FF91 kódjelű autójukat, amit például olyan képességekkel ruháztak fel, hogy be tudja parkolni saját magát. De ezt először nem sikerült tökéletesen demonstrálni. Nick Sampson, a kutatás-fejlesztési részleg vezetője a színpadon állva arra kérte a cég egyik nagybefektetőjét, Jia Yuetinget, hogy nyomja meg az "önparkoló" gombot. Ez megtörtént, de az elektromos autó nem volt hajlandó engedelmeskedni és mozdulatlanul állt. 

Bővebben 


2017 január 5 - Hibrid hómunkás

Nagy divatja van a villamosításnak a járműiparban, de nem csak a személyautók piacán. Íme az egyik legfurább "zöldebbé" tett járgány: a Pistenbully 600E+ nem más, mint egy környezetkímélő lánctalpas hibrid hókotró.

ratrack.jpg
A síelők tisztában vannak vele, a pályákat éjszaka karbantartják, hogy reggelre, mire megérkeznek a sportág szerelmesei, minden tökéletes legyen. A Kassbohrer most szolgálatba állította a világ első hibrid snowcatjét, amely akár 20 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátásra képes, mint az elődei. A 360 ezer euróba, azaz körülbelül 111,1 millió forintba kerülő, óránként 5 liternél is kevesebb gázolajjal beérő gépből már negyvenet értékesítettek

Bővebben 


2017 január 6 - Mégsem lepik el villanyautó-töltők az országok

Magyarországon valamiért hosszú ideje nem sikerül elkezdeni a villanyautó-töltőpontok kiépítését, és a jelek szerint most ismét soknak bizonyult a 21. század az illetékeseknek.

Ugyanis annak ellenére, hogy a kormány ezer töltőpont kiépítésére lenne hajlandó pénzt adni, a Világgazdaság információi szerint az önkormányzatok ötödannyira egész pontosan 209 elektromosautó-töltő létesítésére kértek pénzt. Ezekre egy időben 434 autót lehet majd csatlakoztatni, tehát ha ezt az adatot nézzük, akkor is messze elmaradnak a céltól.

Nem ez az első elektromosautó-töltős betli, a Nemzetgazdasági Minisztérium korábban például 150 töltőt ígért az ümegházgázkibocsátás-mentes autók számára, de aztán végül inkább hagyták az egészet a francba.
 
A most finanszírozandó 209 töltőpontra a VG szerint főleg nagyvárosi, városi önkormányzatok jelentkeztek, amelyek a berendezéseket saját parkolóikban, illetve a település központi részén helyeznék el. Aki pályázott a pénzre, mindenki nyert, legfeljebb adatpótlást kérhet be tőlük az NGM.

Az NGM és – háttérintézményként – a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) közös, központosított közbeszerzést ír majd ki különböző töltőkategóriákban. A töltők beszerzését szolgáló keretszerződéshez csatlakozhat minden állami vállalat, helyi költségvetési szerv (pl. önkormányzat), illetve a központi költségvetési szerv.

Bővebben 


2017 január 6 - Gyengén muzsikál az e-töltők telepítési programja

A kormány pénzzel támogatja az önkormányzatokat, hogy elektromos töltőket telepítsenek. Ezzel szeretnék előmozdítani az elektromos autók elterjedését Magyarországon. A témáról bővebben ebben és ebben a cikkünkben is olvashat.

A Világgazdaság információi szerint azonban az önkormányzatokat nem érdekli a lehetőség. Eddig ötödannyira, egész pontosan 209 elektromos autótöltő létesítésére kértek pénzt.

ngm.jpg

Eddig főleg nagyvárosi, városi önkormányzatok jelentkeztek, amelyek a berendezéseket saját parkolóikban, illetve a település központi részén helyeznék el. Aki pályázott a pénzre, mindenki nyert, legfeljebb adatpótlást kérhet be tőlük az NGM.

Bővebben