Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 53. hét (2016. 12. 27.- 2017. 1. 1.)

2016.12.29

2016 december 27 - Így nézhet ki a jövő Mercedes kamionja egy dizájner szerint

A személyautók megújulásának hulláma lassan a teherautók piacát is eléri, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint maga a Nikola Motor Company létezése. A jövő szállítmányozását minden bizonnyal elektromos teherautókkal végzik majd, így aztán nem csoda, hogy ez a téma mozgatja meg a tervezők fantáziáját is.

mercikamion.jpg

A Carscoops beszámolója szerint a legutóbb épp a neves dizájner, Francisco Calado készített el egy olyan koncepciót, ami azt mutatja meg, milyen lehet a jövő Mercedes kamionja. Az E-Truck névre keresztelt gép a tervezője szerint a Föld leggyorsabb és leghatékonyabb kamionja lehetne, köszönhetően az elektromos meghajtásának.

Bővebben 


2016 december 27 - Kétmotoros villanybusszal megy Detroitba a Volkswagen

Az I.D. szeptemberi, Párizsi Autószalonon történt bemutatása óta tudjuk, hogy ez a rövidítés lesz a neve a Volkswagen  teljesen hálózatba kapcsolt,  teljesen elektromos hajtású autóinak, amelyek 2020-ban kerülnek sorozatgyártásba. A két magyar dizájner, Fogarasi-Benkő László és Száz Ákos által tervezett ferdehátú I.D. tanulmány az almárka formatervezési nyelvet, a Volkswagen önvezető technológiáját, és az ideális, emberközpontú belső tér koncepcióját mutatta be.

vw-detroit.jpg

Bővebben 

 

2016 december 29 - Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast

2016. október 27-től pályázható az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás, melynek támogatói okiratát egy BMW i3-as modell kapta meg, az elsők között Magyarországon.

allamibmw.jpg

Az első támogatói dokumentum ünnepélyes keretek között került átadásra a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt, ahol Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár, Topa Jenőnek a Kígyó Patika 90 Bt. tulajdonosának adta át a BMW i3-as elektromos autó állami támogatásáról szóló okiratát.

Bővebben 


2016 december 29 - Micsoda irónia, amikor 30 Tesla várakozik egy gyorstöltőre

Ilyen ez az ünnepi szezon, mindenki autóba pattan Kaliforniában és csak úgy megindulnak a teslás családok. Csak van egy kis probléma. A Tesla saját Supercharger hálózatot üzemeltet az autói gyorstöltésére, azonban mostanság már nem minden esetben tudnak lépést tartani a hirtelen felmerülő igényekkel. Éppen egy ilyen jelenetet videózott le valaki a napsütéses államban, amint az egyik legnépszerűbb út irányában, a Las Vegas felé vezető főúton, Barstow városánál sorakoznak a töltésre váró elektromos autók. A leírás szerint a helyzetet nagyban rontotta az is, hogy a töltők közül néhány nem is üzemelt. 

 

 

Bővebben 

 

2016 december 29 - Telefonnal vadászhat elektromos autókra Budapesten

A GreenGo névre keresztelt GPS-alapú szolgáltatásban kizárólag elektromos meghajtású kocsikat kínálnak a felhasználóknak.

A különleges járműveket okostelefonra telepített applikációval egy regisztráció után bárki vezetheti, akinek van jogosítványa, mindössze egy PIN-kódot kell hozzá tudni. Ezt a foglaláskor küldik meg a cégtől a bérlőnek. A használat feltétele – miután gyalogosan elsétál az ember a bérelt autóhoz –, hogy az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával le kell állítani és otthagyni a szolgáltatási területen belül bárhol.

greengouj.jpg

Bővebben 


2016 december 30 - Vissza kellett vásárolnia a kereskedőnek a Nissan Leaf-et, mert nem volt elég nagy a hatótávolsága

Amikor a holland Epko Horstman 2013-ban bement az ABD Nissan márkakereskedésbe Leaf elektromos autót vásárolni, igazából csak egyvalami érdekelte: az autó képes legyen egy feltöltéssel 130 km-t megtenni – ekkora távolságot ingázik a lakása és a munkahelye között. Erre a tényre az értékesítővel való beszélgetés során többször is felhívta annak figyelmét, de mindig csak azt a megnyugtató választ kapta, hogy a gyár által hirdetett 199 km-es elméleti hatótávolság bőven elég a napi 130 km megtételéhez. 

szfehervar.jpg

Aztán rögtön az első nap csalódnia kellett az autóban a holland úriembernek, hiszen legfeljebb 80 km/h-s sebességgel haladva tudta megtenni az első körét, az autópályán a kamionok tolták le, amíg a külső sávban vánszorgott. Aztán 34-szer kellett trélert hívni az út szélén megállt autóhoz, amire elege lett az egészből, és vissza akarta kapni a 30 ezer euróját, de a kereskedés és az importőr is elzárkózott ettől, úgyhogy perre ment.

Bővebben