Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 51. hét (2016. 12. 12.- 2016. 12. 18.)

2016.12.15

2016 december 12 - Van, ahol már a városi buszokat vezeték nélkül töltik

A Scania buszos üzletága mutatta be azt a Södertälje városában elindult tesztprogramot, amelyben a plug-in buszukat, már vezeték nélkül is tudják tölteni. A város és a cég együttesen 32 millió svéd koronával szálltak be a projektbe. 

scania.jpg

A jelenlegi teszten részt vevő buszokat mindössze hét percig tart feltölteni a Scania indukciós töltőjével, igaz nem mennek sokat a következő töltésig mindössze 10 kilométert.

Bővebben 

2016 december 12 - Elektromos köz-töltőállomás a Városfejlesztési KFT. udvarán

Elektromos töltőállomást helyeztek üzembe a Székesfehérvári Városfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. udvarán, az Irányi Dániel utca 4. szám alatt. A beruházás a Nissan társadalmi felelősségvállalási programja keretében valósult meg. Az innovatív fejlesztésnek köszönhetően az elektromos gépjárművekkel rendelkező vállalatok és lakosok ügyfélfogadási időben bármikor feltölthetik autójukat. 

szfehervar.jpg

Bővebben 

2016 december 13 - 500 új helyen lehet majd elektromos autót tölteni Budapesten

Az elektromobilitás elterjesztését célzó Jedlik Ányos Terv megvalósításáról írt alá együttműködési megállapodást Budapest Főváros Önkormányzata és a Nemzetgazdasági Minisztérium. A megállapodás eredményeként közel 250 töltőoszlop és 500 töltőhely létesülhet mintegy 600 millió forint értékben.

A Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Tarlós István főpolgármester által aláírt dokumentum rögzíti, hogy a főváros biztosítja a töltőállomások helyét és a hozzájuk tartozó parkolóhelyeket, míg a nemzetgazdasági tárca vissza nem térítendő támogatást nyújt mindehhez az önkormányzati töltőtelepítési program keretében. A főváros és a kerületek mintegy 250 töltőoszlopra, azaz 500 töltőhelyre pályázhatnak

Bővebben 

 

2016 december 13 - Hihetetlenül jól néz ki a versenyautóvá alakított Tesla

Március óta tudni, hogy hamarosan történelmi jelentőségű újításnak lehetünk szemtanúi az autóversenyzés világában. A tervek szerint ugyanis már 2017-ben elindítják az Electric GT World Series-t, vagyis a világ első olyan GT-versenysorozatát, amiben csak és kizárólag elektromos autók állnak majd rajthoz.

teslaversenyauto.jpg

Hogy egészen pontosak legyünk, a Tesla Model S P85-ös változatairól van szó, a rá következő szezontól, vagyis 2018-tól azonban már a 100 kwh-s akkumulátorral szerelt Model S-ek sorakozhatnak fel a rajtrácson. Az autók teljesítményéről egyelőre nem sokat tudni, néhány fotót azonban most közzétettek az átalakított kocsikról. Ezek alapján a Tesla kapott néhány igen komoly aerodinamikai elemet, az utastérből pedig mindent kiszedtek, ami nem szükséges a versenyzéshez – az autót pedig bukócsővel erősítették meg.

Bővebben

 

2016 december 14 - Új dimenzió nyílik a városi közlekedésben

Bár a legfrissebb levegőminőségi mérések szerint a téli időszakban Magyarországon ma már nagyobb probléma a helytelen fűtésből fakadó károsanyag-kibocsátás, mint a közlekedésből eredő, ám ez még korántsem jelenti azt, hogy ne okoznának komoly légszennyezést az autók.

greengo.jpg

Következésképpen, ha letesszük voksunkat a közösségi autózás mellett, már tettünk valamit a környezetvédelemért, hiszen így egy gépjárművet többen is igénybe vehetnek, ha pedig ez az autó még elektromos is, akkor káros anyag sem termelődik.

Michaletzky Bálint a Greengo Car Europe Kft. tulajdonosa az M1 – Kék bolygó című műsorában kifejtette, reményeik szerint 4-5 autót ki tudnak majd váltani a városi közlekedésben.

Bővebben 

 

2016 december 14 - 18 elektromos autót vásárolt a Magyar Posta

A  Magyar Posta 18 Nissan elektromos kisáruszállító autóval bővítette gépjárműflottáját, a fejlesztés összköltsége 127 millió forint plusz az ezt terhelő általános forgalmi adó (áfa) – jelentette be a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Illés Zoltán hozzátette: a 18 gépjárműből 10-et a mobilposta szolgáltatásban használnak, 8-at pedig a nagyvárosi csomagkézbesítő hálózatban. Az elektromos gépjárművek egy töltéssel 85-120 kilométert tudnak megtenni. A vezérigazgató beszámolt még a 2016-os beszerzésekről is, mint mondta: a társaság a 3000 darabos gépjármű flottájából idén 569 gépjárművet cserélt le, valamint ezen felül vásárolt még 30 korszerű motorkerékpárt, illetve 170 segédmotort és 1074 kerékpárt.

Bővebben 

 

2016 december 15 - 2025-re kiegyenlítődik a dízel és elektromos autók ára

Alig néhány év alatt jelentős változások történtek a villanyautók piacán, most kezdenek megjelenni a már az ügyfelek számára is elfogadható hatótávolságú autók, illetve a töltő-infrastruktúra robbanásszerű fejlődése is csökkenti a hatótáv-parát. Egyre több elemző épp ezért már nem is ebben látja a fejlődés korlátait, hanem a magas bekerülési költségben, egy hasonló méretű és tudású autóhoz képest még mindig nagyjából kétszeres árral kell számolni.

vw.jpg

A Volkswagen szerint 2025-re egyenlítődik ki a helyzet annyira, hogy a villanyautók és a dízelek ára kiegyenlítődik, de sajnos nem úgy, ahogy azt mindenki szeretné. Amíg ugyanis a villanyautók ára némileg csökken, a dízeleké az egyre szigorúbb előírások betartásához szükséges kipufogógáz-kezelő rendszerek miatt rohamosan emelkedni fog a következő évtizedben. Erről Dr. Matthias Erb, a Volkswagen Group of America alelnöke beszélt a Green Car Congress-nek adott interjúban.

Bővebben 

 

2016 december 16 - Zéró emisszió, zéró halálos baleset

Érdekes szimpóziumon mutatta be a Nissan, hogyan képzeli el a jövőt. Az önvezető autókról, az új akkumulátortechnológiáról, sőt még a járművek és az otthonok szimbiózisáról is szó esett. Megnyugodtunk: a fenntartható jövő nem nélkülözi az autókat. De óriási változásokra kell készülnünk, az biztos, a benzinkorszak utolsó évtizedeit éljük, és nemsokára kormányt is át kell adnunk. Ami nem is biztos, hogy baj - legalábbis amíg fakultatív.

nissanblade.jpg

Bővebben