Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 48. hét (2016. 21. 14.- 2016. 11. 27.)

2016.11.24

2016 november 22 - Nem marad ingyenes a villanyautók töltése?

Várhatóan már csak 2017 végéig lehet ingyen feltölteni a villanyautókat Magyarországon, mert akkorra az NGM elkészíti az érintett termék vagy szolgáltatás speciális árszabályozását.

toltes.jpg

A Nemzetgazdasági Minisztériumban (NGM) már dolgoznak az elektromos autók által vételezhető áram árszabályozásán – tudta meg a Világgazdaság. Ám amíg nincsenek meg az új tarifák, addig a kereskedők nem kérhetnek pénzt a töltésért, vagyis ingyen tankolható az áram az országban egyre több helyen üzembe helyezett töltőberendezéseken. A jó világ várhatóan 2017 végéig tart, mert az NGM – a Világgazdaságnak adott válasza szerint – ekkorra végez a jelenlegi szabályozás finomításával, átalakításával.

Bővebben 


2016 november 22 - Indul az autós bubi Budapesten

Mostantól nemcsak a saját bicikli válhat feleslegessé a fővárosiaknak, elektromos autóra sem kell már gyűjtenie a környezettudatos polgároknak, mert itt a Greengo, a közautók új rendszere. A Forbes számol be arról, hogy hároméves tesztüzem után végre megindul az üzemszerű működés. Saját lakás, saját autó – itthon sokkal jobban ragaszkodunk a sajáthoz, mint Nyugaton, ahol – a bérlakásokhoz hasonlóan – számos autós bubirendszer is működik. (Korábban nálunk is voltak már erre próbálkozások)

bubi.jpg

Itthon már három éve tesztelik a rendszert, most pedig mindenki kipróbálhatja. Kell hozzá egy app, amin elég sok adatot meg kell adni, regisztrálni kell a weboldalon, és sajnos személyesen is be kell mutatni a dokumentumokat az ügyfélszolgálaton. Ezek után az app jelzi, hogy hol vannak szabad autók a városban leparkolva – nincsenek dokkolók. A kiválasztott autót le kell foglalni, 30 percig csak mi tudjuk átvenni. Az autó nyitása egy PIN-kód segítségével történik, a kulcs és forgalmi a kesztyűtartóban van. Az autó beindítása sem a legegyszerűbb, ugyanakkor automata váltós elektromos autóról van szó, tehát sebességet nem kell már váltani benne olyan sokszor.

Bővebben 


2016 november 22 - Mától percenként 65 forintért kaphat bárki Budapesten elektromos autót!

November 22-én hivatalosan is elindult a GreenGo elnevezésű szolgáltatás, mellyel bárki, aki jogosítvánnyal rendelkezik szerezhet magának egy elektromos autót Budapesten.

greengo.png

„Jó lenne egy olyan autóban ülni, amelynek csak az előnyeit élvezheted? Ami csak akkor a Tiéd, amikor szükséged van rá? Ami után nem kell rendszeresen csekkeket befizetni? Aminél nem kell benzinre költened? Aminél nem kell aprót hordanod vagy SMS-sel parkolnod? Amit nem kell neked időről-időre kitakarítani? Akkor a GreenGo e-carsharing szolgáltatását éppen Neked találtuk ki!” – mutatja be az elképzelést a greengo.hu.

Bővebben 


2016 november 23 - Párbaj: egy buszjegy árából a benzines vagy az elektromos autó jut messzebbre?

Fogtuk Király Andris kolléga nagyszerű, takarékos, ráadásul piros Suzuki Swiftjét, feltöltöttük egy buszjegy ára' benzinnel (ami manapság kábé pont egy liter), aztán megnéztük, meddig jut el Budapesten ennyi naftával a kocsi. Valamint fogtunk egy Nissan Leaf elektromos autót is, és megnéztük, az meddig jut el ugyanennyi értékű elektromos energiával. Még mi is meglepődtünk:

Bővebben 


2016 november 24 - A szuperkondenzátorok vehetik át a Li-ion akkuk szerepét?

A Közép-Floridai Egyetem Nanotudományok Technológiai Központjában dolgozó kutatóknak sikerült áttörést elérniük a szuperkondenzátorok fejlesztésében, amelyek idővel átvehetik a fényképezőgépekben, okostelefonokban alkalmazott Li-ion akkumulátorok szerepét, ráadásul sokkal gyorsabb töltési lehetőséggel. A kutatócsoport egy új eljárást dolgozott ki, amely több energiát képes tárolni, mint egy átlagos akkumulátor, a kapacitás pedig akár 30.000 töltési-kisütési ciklus után sem csökken.

kondi.jpg

Az ezzel a technológiával készített szuperkondenzátorok alkalmazásakor a töltőáram több tíz Amper is lehet, így egy okostelefont néhány másodperc alatt fel lehetne tölteni, újabb töltésre pedig egy hétig nem lenne szükség.

Bővebben 


2016 november 24 - A Toyota ráfekszik az elektromosautó-fejlesztésre

A Toyota az elmúlt húsz év alatt kilencmilliónál is több hibrid autót adott el. Ezt szeretnék 2020-ra annyira feltornászni, hogy az összes megvásárolt Toyota legalább fele részben elektromos hajtású legyen. Ha marad a jelenlegi gyártási kapacitás, akkor ez minimum ötmillió lenne.

A tisztán elektromos járművek technológiai fejlesztésére létesülő új Toyota-részleg már idén decemberben megkezdi működését. Emellett több területet vizsgálnak továbbra is: tisztán elektromos, valamint üzemanyagcellás hajtáslánc-technológiákat. Annál maradnak, amelyik a leggazdaságosabbnak bizonyul.

toyota.jpg

Az első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás személygépkocsi, a Mirai megalkotójaként a Toyota kísérleti projektet indít a zéró károsanyag-kibocsátású technológia közúti fuvarozásban való alkalmazhatóságának a vizsgálatára is. A Kaliforniában induló megvalósíthatósági tanulmány a kamionokra méretezett üzemanyagcellás hajtáslánc gazdaságos és praktikus üzemeltetésének lehetőségeit vizsgálja.

Bővebben 


2016 november 25 - Újabb elektromos autót vett az állam

Egy Nissan Leaffel bővült az NMHH flottája idén ősszel - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. A 24 kWh teljesítményű, Visia felszereltségű autót nettó 6,6 millió forintért (bruttó 8,4 millió forint) vásárolta a hivatal a Duna Auto Zrt.-től.

A kormány számára fontos, hogy az elektormobilitás terjedésében az állami szféra is kivegye a részét. Ezért vettek korábban több autót a saját flottájukba, de hasonló okból lehet az állami tulajdonú Eximbanknak is két e-Golfja és bérelt BMW-t a MEKH, igaz utóbbit igen borsos áron.

Bővebben 


2016 november 27 - Mindenki a Tesla babérjaira törne

Jócskán el vannak maradva az európai és a japán gyártók a Teslától az elektromos autók fejlesztésében. A hétvégén azonban több nagyratörő tervet is közöltek.

teslamerci.jpg

Húszezer darabot adna el évente az első elektromos autójából, a Mission E típusból a Porsche – erről a cég vezérigazgatója az Automobilwoche című német lapnak beszélt. Oliver Blume szerint a tervek szerint 2019-ben piacra kerülő Mission E gyártása 1400 embernek adhat munkát.

A Porsche egy másik vezetője, Uwe Hueck júliusban arról beszélt: ahhoz, hogy profitot hozzán az autó gyártása, évente legalább tízezret el kell belőle adni – emlékeztet a Reuters. Összehasonlításképpen: a Tesla tavaly 50580 elektromos autót szállított le a vevőinek.

Az elektromos autók piacán egyelőre egyeduralkodó Tesla babérjaira tör a Jaguar Land Rover (JLR) is, amely szintén most jelentette be, hogy villanyautó gyártását tervezi Nagy-Britanniában.  A cég néhány nappal az után közölte ezt, hogy a brit kormány 390 millió font (250 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá a zöld technológia támogatására.

Bővebben