Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 46. hét (2016. 11. 07.- 2016. 11. 13.)

2016.11.10

2016 november 7 - Hol tartanak az elektromos autók Amerikában?

Múlt héten jelentette be tervét az Obama-kormány, hogy nagyságrendekkel bővíti az Egyesült Államokban található elektromos töltőállomások számát.

1.jpg

Azt tervezik, hogy negyvennyolc, úgynevezett „töltési folyosót” hoznak létre az USA területén: ezek 25 ezer mérföld távolságot fognak majd át 35 tagállam között. Ezeken az útvonalakon a járművezetők minden 50 mérföldön belül számíthatnak arra, hogy elektromos töltőállomást találnak.

Bővebben 

 

2016 november 8 - Mostantól pénzt kér a Tesla azért, amit eddig ingyen adott

A Tesla sikeres eddig nemcsak abban állt a tengeren túl, hogy minden riválisánál jobb paraméterekkel rendelkező elektromos autót épített, hanem abban is, hogy ingyenesen lehetett tölteni a kocsikat a kiépített Supercharger hálózaton. Elon Muskék a cég blogján jelentették be, hogy ez a dolog 2017-től változni fog.

teslatolto.jpg

A jövő évtől kezdve az új Tesla-tulajdonosok évente csupán 400 kWh elektromos áramot tölthetnek ingyen az autóba, ami körülbelül 1600 km megtételére elegendő. Ezen túlmenően már fizetni kell a "tankolásért", ahogy ők fogalmaznak "egy csekély összeget".

Bővebben 

 

2016 november 8 - Ígéret és dátum már van a megfizethető elektromos autóra -Kínában

A Renault-Nissan két éven belül egy extra olcsó, mindössze 8 ezer dolláros elektromos autóval akar megjelenni a kínai piacon. Ezt maga Carlos Ghosn, a szoros partneri viszonyban lévő két nagy cég közös elnök-vezérigazgatója jelentette be egy lisszaboni konferencián. Ghosn az elektromos autók piacán tapasztalható új tendenciákról beszélt. Elmondta, hogy a kínálat bővülése az elemek egyre alacsonyabb árával, az újratöltést szolgáló infrastruktúra fejlesztésével és persze sokszor, az állami szubvencióval is magyarázható. A kínai piaci robbanás különösen figyelemre méltó. Öt évvel ezelőtt még szinte lehetetlen volt elektromos autót eladni Kínában, ma viszont már a világban eladott elektromos autók egy armada a világ legnépesebb országában talál vevőre. 

Ghosn azt is kiemelte, hogy a kínaiak az olcsó kocsikat keresik elsősorban és ez igaz az elektromos meghajtásúakra is. Ebben a kategóriában Kína jelenti a jövőt, hangsúlyozta a Renault-Nissan vezére és közölte: két éven belül Kínában piacra dobnak egy 8 ezer dolláros elektromos modellt.

Bővebben 

 

2016 november 10 - Elektromos formában is megjelenik az ikonikus robogó

A robogók piacán óriási a választék, rengeteg nagy márka van jelen a piacon, azonban van egy ikonikus példány, amit szinte bárki felismerne az utcán, ez pedig nem más, mint a Vespa. A vállalat nemrég egy fontos bejelentést tett, mely szerint érkezik a Vespa Elettrica, mely a vállalat elektromos robogója lesz. Részleteket még nem igazán árultak el, de azt lehet tudni, hogy a környezetbarát és pénztárcakímélő robogó majd fejlett csatlakozási lehetőségekkel is rendelkezik majd. 

vvespa.jpg

Bővebben 


2016 november 11 - Már mindenki az olajkorszak utáni időkre készül

Fontos ülésre készül az OPEC, de kicsi az esélye, hogy a kitermelés érdemi csökkentésről szülessen megállapodás, bármennyire szeretné is ezt egyik-másik tagország. Eközben a technológiai fejlődés szép lassan felforgatja az energiaellátás hagyományos modelljét, emiatt az energiacégeknek és a kitermelő országoknak előbb-utóbb jelentősen át kell alakítaniuk működésüket.

olaj.jpg

Nem ütik rá a pecsétet az olajkitermelés érdemi csökkentéséről korábban született megállapodásra a tagországok a szervezet novemberi csúcstalálkozóján – véli Horváth Ákos, a Pioneer Alapkezelő elemzője. A szakértő mai sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy ha még ez bekövetkezne is, akkor sem bírna túlzott jelentőséggel az olajpiacon, mert a kartell súlya csökken, és a tagországok között is vannak olyanok, amelyek a csökkentett kvóta eléréséig is tovább növelhetnék a kitermelést, együttesen akár több mint napi egymillió hordóval.

A megállapodás ratifikálása leginkább Szaúd-Arábia ellenállásán bukhat el,ugyanis a világ legnagyobb kitermelője továbbra is a piacszerzés lehetőségét látja az alacsony olajárakban, és feltehetőleg azt is jól látja, hogy kicsivel a jelenlegi árszintek felett ismét üzembe állhatnak az amerikai palaolaj-kitermelő kapacitások, amelyek korábban átírták a szabályokat a kőolaj világpiacán.

Bővebben 

 

2016 október 12 - Az év meglepetése: elektromos autót készíthet a Ferrari

Nagyot fordult a világ a Ferrari vezetőségével, legalábbis ha arra gondolunk, milyen kijelentést tettek még márciusban az olaszok. Akkor azt hangoztatták, soha nem építenének elektromos Ferrarit, aminek az oka meglehetősen prózai. Mostanra azonban úgy tűnik, meggondolták magukat.

ferrari.jpg

Az Autosportnak nemrég maga Sergio Marchionne, a Ferrari feje nyilatkozott arról, hogy csatlakoznának a Formula E mezőnyéhez. A magunk részéről persze ezen nem annyira csodálkozunk, a szériában ugyanis egyre komolyabb csapatnevek tűnnek fel – beszáll a játékba többek között a Jaguar, a BMW, az Audi és a Faraday Future is –, ami miatt az olaszok valószínűleg félnek attól, nehogy úgy járjanak, mint a Microsoft az okostelefonok megjelenésével. 

Bővebben


2016 november 13 - Ennél kisebb elektromos robogó aligha van

A szingapúri Vanda Electrics, alig 1076 milliméteres, 614 mm széles, valamint 750 mm-es tengelytávú kis motorján lehet, hogy tényleg úgy fest egy felnőtt, mint majom a köszörűkövön, de az alumínium és acél szerkezet elég strapabíró. A vázban még a lítium-ion akkupakk is elfért.

minimotor.jpg

A 350 watt teljesítményű és 48 voltos feszültséggel üzemelő rendszer a hátsó kereket hajtja. A Motochimp, a látszat ellenére az egészen elfogadható 30 km/h-s tempóra is képes. Állítólag, egy óra alatt feltölthető hálózati áramforrásról is, és nagyjából 60 km-t el lehet vele rohangálni. A meglepő dizájn sem véletlen, hiszen egy 10 éves kislány guruló bőrönd rajzait vették át. Az egész szerkezet leggyengébb pontja az ára, ami 2000 dollár

Bővebben 


2016 november 13 - Épp itt az ideje az elektromos pickupoknak is

Ha csak abból indulunk ki, hogy 40 éve ezek a típusú autók jelentik a legnagyobb példányszámban értékesített járműveket az USA-ban, mindenképpen fontos momentum lesz ha valamelyik gyártó életképes koncepciót tud felmutatni. Minden évben a Ford F-150 és a Chevrolet Silverado produkálja a legnagyobb eladásokat, lényegi kérdés, hogy miért nem mentek rá jobban eddig a gyártók az ilyen járművek elektromossá alakítására is.

vilanypickup.jpg

Mindenesetre most, egy összkerék-hajtású rendszerrel megálmodott autó, amely a Panasonic által gyártott lítium-ion akkumulátor csomagot kapna, megteheti az első lépéseket a szegmens elektromossá alakítása felé. Mint máshol is, kulcskérdés a hatótáv, amiben annyira nem áll jól a Workhorse a maga tisztán elektromos 130 kilométeres hatótávjával.

vilanypickup2.jpg

Bővebben