Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 43. hét (2016. 10. 17.- 2016. 10. 23.)

2016.10.20

2016 október 17. - Hogyan jött létre az elektromos autó?

Napjainkban már a magyar utakon is számos zöld rendszámmal ellátott autóval találkozhatunk, az elektromos hajtású járművek története azonban egészen a XIX. századig múlik vissza.

vill_nlc.jpg

Az első, tömeggyártásra alkalmas elektromos autót Thomas Parker építette 1884-ben, Londonban. Ehhez speciális, nagyteljesítményű, újratölthető akkumulátorokat is megtervezett. Az elektromos hajtás a XIX. század vége, illetve a XX. század elején népszerű megközelítésnek számított, mivel az ilyen gépjárművek használata kényelmesebb és könnyebb volt, mint az akkori robbanómotoros autóké. A századfordulón már legalább 30 000 elektromos autót tartottak számon világszerte.

Ekkor azonban hatalmas fejlődés következett be a belső égésű motorok terén, így az elektromos autók előnye csökkent. Mivel belső égésű motorral szerelt autóból sokkal több készült, ráadásul üzemanyaggal való feltöltésük is lényegesen gyorsabb volt, sokkal népszerűbbé váltak, ráadásul 1912-ben az elektromos önindító kifejlesztésével a korábban körülményes kurblis indításnak is búcsút inthettek a korabeli sofőrök.

Bővebben 

 

2016 október 18 - Legendát idéző nevet kap az Audi elektromos SUV-ja

Az Audi bejelentette, hogy első sorozatgyártású elektromos autójának neve egyszerűen e-tron lesz. Az autó természetesen SUV lesz, mert ez a szegmens nagyon népszerű Amerikában és Európában egyaránt.

audietron.jpg

A névadással egy legendához nyúlnak vissza, a céget vezető Rupert Stadler szerint az Audi Quattro adta az ötletet. Hosszabb távon e-tron néven forgalmazzák majd az összes elektromos hajtású Audit.

Bővebben 


2016 október 21 - Megugrott a lítium ára, mert a termelők spekulálnak

Az elmúlt évben megháromszorozódott az akkumulátorok alapanyagának, a lítiumnak az ára, most pedig újabb, minden eddiginél nagyobb Tesla-gyár épül, ami szintén felfelé hajthatja az árakat. Utánakérdeztünk, mi is a helyzet ezen a téren és hogyan érinti a mi mindennapi életünket.

litium.jpg

Bár az elektromos autók piaca még mindig relatíve kicsi, a Tesla nemrég komoly bejelentést tett: a jelenlegi 80 ezres éves autógyártásukat két éven belül félmillióra tornásznák fel, amihez egy brutális méretű óriásgyárat húznak fel. Nem titkoltan Kína az egyik célpontjuk, ahol a becslések szerint 2020-ra ötmillió elektromos autó fog furikázni – lítium-alapú akkumulátorokkal hajtva.

Bővebben 


2016 október 19 - Csökkenhet az elektromos autók akkujának súlya

A mostani akkuk nehezek, ami szoros összefüggésben áll azzal, hogy a kocsikat túl gyakran kell feltölteni. Ez azonban hamarosan megváltozhat – mutatta ki a stuttgarti IFUA Horváth & Partners tanulmánya.

Egy átlagos, tisztán akkumulátoros meghajtású villanyautó jelenleg 100 kilométer megtételéhez 15 kilowattóra energiát fogyaszt a gyártói adatok szerint. Ennyi energia tárolásához mintegy 160 kilogrammos akkumulátorra van szükség, a németországi elektromos autók éves eladott darabszámának súlyozott átlagát tekintve.

akksitomeg.jpg

Az aktuális modelleket 200 és 300 kilogramm súlyú akkumulátorral gyártják, a legnagyobb hatótávolsággal bíró Tesla Model S számára 750 kilogrammos akku teszi lehetővé, hogy 500 kilométert megtegyen töltés nélkül.

Bővebben 


2016 október 20 - Autóipari kegyelemdöfés ez a kínai BMW i3

A kínai autóipari koppintások jellemzően a prémium márkákat sújtják, nyilván nem véletlenül. A Porsche Macan kínai klónja vagy a Range Rover Evoque másolata még – úgy ahogy – ki is néz valahogy.

kinai_i3.jpg

Másoló mesternek viszont koránt sem mondható egy új kínai gyártó a Yema műve, amely az eddigi legrettentőbb koppintást mutatta be lemásolva a BMW i3-at. A műszaki részletek nem is ismertek, de a B11 például híján van a jellegzetes BMW veséknek. A hátsó ajtók sem úgy nyílnak, mint a bajor elektromos autón. Viszont a méretei sem ugyan olyanok, a kínai i3 több, mint 15 centivel hosszabb, ami a kocsi arányait is megváltoztatja.

Bővebben 


2016 október 21 - Visszatér a Fisker és persze a Teslát akarja levadászni

Az első szériagyártású elektromos autókkal csúfos kudarcot valló márka megint visszajönne egy Tesla Model S jellegű, de még látványosabb autóval.

fisker.jpg

Henrik Fisker dán dizájner, autóipari vállalkozó ennek az egész elektromos autózásnak az egyik pionírja, igaz, sajnos a balszerencsésebb fajtából. A formatervezőként olyan autók külsejéért felelős férfi, mint az Aston Martin DB9 vagy a V8 Volante, illetve a BMW Z8, vállalkozóként már kevésbé volt szerencsés, a Fisker Karma néven gyártott elektromos autói azért lettek híresek, mert egymás után gyulladtak ki.

De Fiskert nem olyan fából faragták, hogy feladja, megint visszatér.

Bővebben 


2016 október 22 - A Nürburgringen bukott le a 1360 lóerős kínai csodaautó

A képek tanúsága szerint azrét még nincs csúcsformában az autó, amely elvileg majd 300 km/h feletti tempóra is képes lesz és a 0-100-as tempót is három másodpercen belül abszolválja. Amennyiben a leggyorsabb elektromos autó akarna lenni a Zöld Pokolban, akkor 7 perc 22 másodpercnél jobb időt kell majd futnia, amelyet jelenleg egy Toyota prototípus autó tart.

kinaisuper.jpg

Bővebben http://hvg.hu/cegauto/20161022_NextEV_hiperauto