Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 42. hét (2016. 10. 10.- 2016. 10. 16.)

2016.10.13

2016 október 16 - Betiltanák a benzines és dízelautókat az EU-ban

A német tartományok uniós szinten tiltanák meg a benzin- és dízelmotoros autók értékesítését. A tilalom 2030-ban lépne életbe. A Spiegel című német hírmagazin szerint ezzel a német szövetségi felsőház legutóbbi ülésén álltak elő, és nemcsak Németországra vonatkozó, hanem teljes uniós tiltást akarnak - írta az Index. A tartományok az "emisszómentes közlekedés" megteremtését kérik az Európai Bizottságtól, a rendelkezést minden politikai oldal támogatja.

x_betilt.jpg

A Zöldek a parlament jóval nagyobb hatalommal bíró alsóházában is egy hasonló tilalom keresztülvitelére készülnek. Szerintük már csak azért is szükség lenne erre, hogy be lehessen tartani a párizsi klímaegyezményt, amely radikális kibocsátáscsökkentést ír elő a Föld éghajlati viszonyainak stabilizálása, illetve a globális felmelegedés mérséklése végett.

Bővebben 


2016 október 11 - Elektromos kerékpár után következik az elektromos háromkerekű

Közösségi finanszírozással készítette el egyszerű és olcsó, villanymotoros kisegítő hajtással ellátott kerékpárjait Storm Sondors, és mivel most már megáll a lábán ez az üzlet, bővíteni szeretné portfólióját. Egy háromkerekű, háromszemélyes villanyautót akar készíteni, amihez megint közösségi finanszírozással keres tőkét – egyelőre csak a prototípus megépítéséhez, amit leghamarabb 2017 végére ígér. Egy részvényt 12 dollárért ad, legalább 10-et kell vásárolnia a befektetőnek, a cég 1 millió dollár összegyűjtése.

x_sondors.jpg

Tízezer dolláros indulóárat akar elérni a Sondors Electric Car Company első autójánál, ami azzal is magyarázható, hogy az alumínium karosszériás háromkerekű alaphelyzetben csak 68 km megtételére elegendő kapacitású akkumulátort kap, felár ellenében kérhető a 132 vagy akár 264 km-es hatótávolság. 

Bővebben 

 

2016 október 12 - Nem is olyan tiszta a villanyautó, nálunk 142 g/km a CO2-kibocsájtásuk

A Financial Times újságírója, Damien Linhart szedte össze az egyes európai országok áramtermelése alapján, hogy mennyi CO2-kibocsájtással termelik meg azt az áramot, amely egy elektromos autót 1 km-re mozgat. Az eredményt egy térképen összesítették, és a cseh matematikus Jakub Marian adta azt közre.

x_co2.jpg

Jól látszik, hogy ott igazán kedvező a villanyautók CO2-kibocsájtása, ahol megújuló forrásból termelik az áramot, illetve az atomenergia is javít a mérlegen: Norvégia, Svédország, Svájc és Franciaország van az élbolyban, Magyarország a középmezőnyhöz tartozik a 142 g/km-es értékkel. Görögországban, Lengyelországban és Észtországban sokkal környezetszennyezőbbek a villanyautók a belső égésű motorral szerelt társaiknál.

Bővebben 


2016 október 11 - 2020-ban érkezik az elektromos Maserati

A Fiat Chrysler csoport eddig nem igazán aktivizálta magát az elektromos autózás terén, egyedül a limitált darabszámban készülő Fiat 500e volt eddig a listájukon, nemrég azonban egy izgalmas projektről számoltak be.

x_maserati.jpg

A csoport vezető mérnöke, Roberto Fedeli egy interjúban beszélt a hozzájuk tartozó olasz luxusmárkáról, a Maserati-ról, mely néhány éven belül bemutat egy elektromos sportkocsit. Fedeli 2020-ra jósolja az autó bemutatását, de 2019-ben már számos konkrétumot megtudhatunk az új modellt illetően. 

Bővebben 


2016 október 12 - Fontolva halad, meg-megáll az első brit önvezető autó

Az apró elektromos járművet kedden kezdték tesztelni élesben, gyalogosok által is használt utakon.
Sofőr nélküli elektromos gépkocsit, afféle városi kisautót kezdtek tesztelni ezen a héten Milton Keynes utcáin, Nagy-Britanniában elsőként, azzal a céllal, hogy 2020-ra autonóm járművek is járhassanak az ország útjain. A radarral és kamerákkal felszerelt kétüléses autó a keddi próbajáraton gyalogosok által is használt sétálóövezetben tette meg első köreit, 8 km/órás sebességgel kerülgetve a mozgó és álló tereptárgyakat. Az autó sikeresen vette a kanyarokat, és illedelmesen megállt, amikor emberek keresztezték útját, jelentette a Reuters.

x_britoonvezetoauto.jpg

Bővebben 


2016 október 12 - Új elektromos autót mutathat be hétfőn a Tesla

Napok óta egy Twitter-bejegyzés tartja lázban a Tesla és az elektromos autók rajongóit. Elon Musk vasárnap délutáni üzenete szerint október 17-én – azaz jövő hétfőn – bemutatót tart majd a cég, amikor is egy "váratlan" termékről rántják majd le a leplet. Hogy mi lehet az, egyelőre senki nem tudja, a Tesla kommunikációs csatornáin egy szó sem esik a bejelentésről, és még csak szivárogtatásról sem érkeznek hírek. Szóval a titoktartás – egyelőre – jól sikerül. Az autós társadalom viszont már kombinál.

x_tesla.jpg

Bővebben 


2016 október 14 - Kutyának sem kellett az elektromos Audi szuperautó, leállt a gyártás

A 450 kilométer hatótávolságú autó szériaváltozatát a tavalyi Genfi Autószalonon mutatták be, az azóta eltelt másfél évben nem tolongtak a vevők a 462 lóerős szuperautóért.

x_audi.jpg
Száznál is kevesebb példányt sikerült eladni belőle, amiben azért nagy szerepe lehetett annak, hogy egymillió euróért (305 millió forint) árulták.

Bővebben 


2016 október 15 - Elektromos terep-gördeszkát teszteltünk. Nem, nincs április 1.

Az 1600 wattos motorral (2,18 lóerő!) nagyon erős a gép, a bütykös gumikkal a tapadás is biztos. A távirányító pisztoly alakú, az elsütőbillentyű meghúzva gyorsítja, tolva a villanymotor erejével fékezi a rollert. A teljesítmény leszabályozható, de ha nem félünk, nem muszáj visszavenni még bemelegítésnél sem, a kis gázkar nagyon érzékeny, finoman adagolható a motorerő.

x_gordeszka.jpg

Érdemes alaposan berogyasztani és előredőlni induláskor, aztán, ha már gurul a szerkezet, hamar ellazul az ember. A nagy kerekeken, jó rugózáson megfelelő testsúly alatt (és nekem az van bőven) még füvön se ráz, akad, pattog a masina. Kifejezetten barátságos, jól kezelhető az Xross, bár a fordulókör a klasszikus gördeszkás testsúly-áthelyezéses kormányzással irdatlan nagy.

Bővebben 

 

2016 október 16 - 200 millióért vesztegetik majd az elektromos Chevrolet Corvette-et

Az amerikai Genovation Cars már elkezdte felvenni a megrendeléseket, egy következő generációs Chevrolet Corvette Grand Sport (C7-es) modell alapú elektromos szupersportautóra. A hírek szerint a kocsit elég borsos, 750 ezer dolláros áron kívánják majd forgalmazni.

x_corvette.jpg

Ilyen árcédula mellé, azért illik komoly teljesítményt adni és a vásárlók egy 660 lóerős és 813 Nm-es csúcsnyomatékú Corvette-et kaphatnak majd a pénzükért, valamint 210 kilométeres hatótávot. A fejlesztők szándéka szerint a kocsi súlya 50:50 arányban osztozik a tengelyek között, amellyel kitűnően viselkedik majd nagy sebesség mellett is.


Bővebben