Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 40. hét (2016. 09. 26.- 2016. 10. 02.)

2016.09.29

2016 szeptember 27 - Már látni: ilyen lesz a Mercedes elektromos SUV-ja

Küszöbön az év egyik legjobban várt autós eseménye, a Párizsi Autószalon, és ahogy azt ilyenkor már megszokhattuk, az autógyártó cégek sorra jönnek ki a bemutatás előtt álló autójuk "étvágygerjesztő" videójával. A Mercedes-rajongóknak van egy jó hírünk: a németek is előálltak a saját videójukkal.

A rövid, alig 14 másodperces kis előzetesben az autó külsejéből és belső teréből is villantottak egy-egy részletet. Az autó tervezésekor nem spóroltak a kék megvilágítással, amivel egyértelműen tudatja a világgal a Mercedes: ez egy 100 százalékban elektromos autó.

Bővebben 


2016 szeptember 28 - Itt a modern Bogár: bemutatták az elektromos Volkswagent

Azt eddig is egyértelmű volt, hogy a Volkswagennek nagyon betette a kaput a dízelbotrány, a németek azonban azzal, hogy bejelentették: elektromos autók fejlesztésébe kezdenek, kinyitották maguknak a kiskaput, amin keresztül képes lehet előre menekülni a cég. Az anyacég 2025-ig harminc új e-modellt fog bemutatni, ebből húszat a Volkswagen-márka. Pontosabban szólva most már egyel kevesebbet, a Párizsi Autószalon előfutáraként ugyanis bemutatkozott a jövő Bogarának tartott elektromos népautó.

a_vw.jpg

A Carscoops szerint az új gép már olyan formavilággal készült, ami a jövő zéró emissziós autóinak formáit is meghatározza majd a németeknél. A teljesítménye igencsak jónak mondható: az elektromotorok 168 lóerős teljesítményre képesek, a hatótávolsága pedig 400 és 600 km között lesz majd. A Volkswagen azt egyelőre nem árulta el, milyen akkumulátorcsomaggal képzeli el az autót.

Bővebben 


2016 szeptember 28 - Gyerekeknek szánt elektromos autó a Mclarentől

Az újdonság nevéből adódóan a híres P1-es modellre épül és úgy tervezték meg, hogy egy 3-6 éves gyerek is könnyen ki tudja belőle hozni a maximális 5km/h sebességet. A gyerekeknek szánt mini járgány 375 fontba kerül, tehát egyáltalán nem egy olcsó mulatság, viszont töredéke egy hagyományos McLaren sportkocsinak. 

a_mclaren.jpg

Bővebben 


2016 szeptember 28 - Magyar égen hasít a magyar villanyrepülő

Hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon a hazai fejlesztésű eFusion elektromos repülőgép. Különlegessége – az elektromos üzem mellett –, hogy hazai fejlesztésű: hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta.

a_repulo.jpg

A fenntartható megoldások egyre nagyobb szerephez jutnak a közlekedésben is, az elektromos kerékpárok és autók után pedig elérkezett a repülők ideje. Hosszas kutatómunkával alkotta meg ugyanis a Siemens az eFusion nevű elektromos repülőgép hajtásrendszerét. A Siemens számára különösen fontos, hogy továbbra is részese legyen a közlekedés forradalmasításának, aminek következő lépése kétségkívül a fenntartható megoldások fejlesztése. Jövőre lesz 130 éve, hogy a Siemens jelen van Magyarországon. Siemens technológia hajtja a főváros villamosait és metróit, most pedig a repülésen a sor, a K+F csapat kitartó munkájának köszönhetően készült el az eFusion.

Bővebben 


2016 szeptember 29 - Elektromos autókkal szerezné vissza hatalmát a VW

Az elektromos autóké a főszerep az idei párizsi autószalonon. A befektetők és cégvezető egyre biztosabbak abban, hogy az e-autók készek a tömeggyártásra, ehhez persze hozzájárul az is, hogy az akkumulátorok előállítása is egyre olcsóbb. A nulla károsanyag-kibocsátással közlekedő Tesla és a fejlesztésekben szintén élen járó Renault-Nissan gyárnak egyre több konkurensre kell számítania a piacon.

Az egyik a Volkswagen. A német gyártó szeretne lapozni a történelemkönyvben, és elfelejteni a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos csalási botrányt. Az új elektromos modelljével alátámasztja azt az ambiciózus tervet, hogy 2015-re évi 2-3 millió környezetbarát járművet fog értékesíteni.

a_vw_masik.jpg

A párizsi autószalon idén korántsem olyan fényes, mint az előző években. Számos sztár maradt távol, mint például a VW-csoport luxusautói, a Bentley és a Lamborghini. A döntést azzal indokolták, hogy inkább a kisebb kiállításokra fókuszálnak, ahova a célközönségük jár.

Bővebben 


2016 szeptember 29 - 600 kilométert megy egy feltöltéssel a VW önjáró jövőautója

Még rendes nevet sem talált a Volkswagen a Párizsi Autószalonon bemutatott elektromos tanulmányának. Az I.D. ezzel együtt sokat ígér, 4-600 kilométert megy egy feltöltéssel.

Rengeteg előzetes részletfotó és grafika után a Volkswagen Párizsban bemutatta I.D. névre keresztelt jövőautóját. Az elektromos tanulmányról korábban annyit árultak el, hogy akkora, mint egy Golf, de olyan tágas, mint a középkategóriás Passat.

A tolóajtós I.D. a Volkswagen első olyan modellje, amely az elektromos autók számára kifejlesztett Modular Electric Drive platformra épül. Noha a formaterv tele van tanulmányautós részletekkel, nagy vonalakban jelzi, hogy milyenek lesznek a közeljövő (elektromos) Volkswagenjei.

Bővebben 


2016 szeptember 30 - A Honda kitalálta a megoldást az elektromos autók hatótáv-problémájára: a dodzsemet

Bár az elmúlt években hihetetlen mértékű fejlődés ment végbe az elektromos autók iparában, ezzel együtt pedig a hatótávolság is jelentősen megnőtt, még mindig nem elég ahhoz, hogy a leendő vásárlók rohanjanak egy EV-t venni. A legtöbb cég ezért gőzerővel fejleszti az akkumulátorait, a Honda viszont valami egészen más dolgon gondolkodik. A dodzsemen.

a_honda.jpg

Jó, persze nem egészen úgy kell elképzelni a dolgot, mint a vurstliban, a vezeték ugyanis nem az autó felett, hanem az oldalán lenne felszerelve. Az Autoblog beszámolója szerint a cég nemrég készített egy olyan szabadalmi tervet, amin az autó oldalából kinyúló egység látható. A kocsi a tervek szerint ezen keresztül lenne képes menet közben áramot felvenni az utak mentén telepített sínekből.

Bővebben 


2016 október 1 - Kisebb, egyszerűbb, de messzire jut füst nélkül az új Opel Ampera

Az új, elektromos Opelt Ampera-e-nek hívják. E, mint elektromos, ugyanis ebben a modellben nincs benzinmotor, ami töltené az akkut vagy energiát termelne a villanymotoroknak, mint az első Amperában. Van viszont a padlóban egy 60 kWh-s akkumulátor, ami az új európai szabvány szerint 500 km-es hatótávot tesz lehetővé egy töltéssel. Meglepően nagy szám ez, az Opel óvatosan oda is írta a közleményükbe, hogy csak előzetes, becsült adatról van szó. Az viszont biztos, hogy közúton, normál körülmények között 417 km-t meg lehet tenni az Ampera-e-vel. Ez ugyanis a London-Párizs út szárazföldi része, amit egy Amperával már le is zavartak.

a_ampra.jpg

Bővebben