Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 38. hét (2016. 09. 12.- 2016. 09. 18.)

2016.09.15

2016 szeptember 12 - Legyorsulja az új, elektromos Ampera-e az Opel versenyautóit is?

Az októberi Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét az új, teljesen elektromos hajtású Opel Ampera-e, amely az ígéretek szerint hatótávban, teljesítményben és árazásban igyekszik majd lepipálni a konkurenciát.

A teljesítmény kapcsán sportos menetdinamikát emlegettek a sajtóközleményben, ami betudható az ilyenkor szokásos költői túlzásnak, azt viszont érdemes figyelembe venni, hogy a lemezei alatt lapuló 204 lóerőt és 360 Nm nyomatékot produkáló elektromos hajtáslánc tényleg képes lehet mosolyt csalni a sofőr arcára.

Legfőképp annak köszönhetően, hogy a csúcsnyomaték a gázpedál lenyomásától kezdve rendelkezésre áll, nem úgy, mint egy belsőégésű motor esetén, ahol csak egy bizonyos fordulatszám-tartományban jön meg az erő.

Bővebben 


2016 szeptember 13 - Közel 400 km-t megy egy töltéssel a Chevy Bolt elektromos autó

Habár sokan a Teslától várták az elektromos autók forradalmát, most mégis úgy tűnik, hogy a GM hozza el, méghozzá a Chevy Bolt képében, ami a legfrissebb hírek szerint nem csak elérhető áron jelenik meg, hanem mindemellett elképesztő hatótávolságokat képes leküzdeni egyetlen töltéssel.

vill_bolt.jpg

Az EPA mérései és jelentései szerint a Chevy Bolt ugyanis kiegyensúlyozott használat mellett átlagosan akár 238 mérföldnyi távolság megtételére is alkalmas, ami átszámítva több mint 380 kilométert jelent, noha bizonyára az érték folyamatos autópályás száguldás mellett jóval kevesebb, lassabb tempónál pedig akár több is lehet. 

Bővebben 


2016 szeptember 13 - Végre megépült a busz, amit az egész világ tűkön ülve várt

Bár az autóiparban jelenleg az elektromos autók terén folyik a legkiélezettebb verseny, már megindult a helyezkedés, hogy a személyautók után a tömegközlekedés járműveit is zéró emisszióssá alakítsák át. Elon Musk néhány hónapja már belengette, a következő 10 évben ezt a szegmenst is letarolnák, ez azonban egyelőre még igen távolinak tűnik. Van azonban olyan cég, ami már most kész termékkel állt elő.

vill_busz.jpg

A Wired beszámolója szerint a napokban mutatták be a Proterra nevű cég Catalyst E2-es sorozatát, ami egy teljesen elektromos buszt takar. A városi tömegközlekedés forradalmasítását célul kitűző jármű a fejlesztők szerint nagyobb hatótávolsággal rendelkezik, mint Elon Musk Model S-se: 350 mérföldet, vagyis 560 km-t tud megtenni egyetlen feltöltéssel városi környezetben, de a Michelin tesztpályáján 960 km-t is sikerült kipréselnie magából.

vill_busz2.jpg

Matt Horton, a cég alelnöke szerint a titok a hatalmas méretű akkumulátorokban rejlik: a 12 tonnás, 12 méter hosszú járművet egy 660 kWh-s csomaggal látták el. Mindez körülbelül 10-szer akkora, mint amit egy elektromos autóba szokás szerelni. A Chevy Bolt például 60 kWh-s, a Tesla Model S legnagyobb csomaggal szerelt változata pedig 100 kWh-s akkut kapott. A hagyományos töltés mellett a buszt regeneratív töltési rendszerrel is ellátták, vagyis képes a mozgási energiájának mintegy 92 százalékát újrahasznosítani.

Bővebben 


2016 szeptember 13 - A BMW ezerrel ráhajt az elektromos autók gyártására

Lassan, de biztosan erősödik a harc az elektromos autók piacán, ami nálunk még csak annyiban nyilvánul meg, hogy kéthetente szembejön az emberrel egy Tesla Model S, egyre több taxis használ Nissan Leafet, és már vannak olyanok, akik láttak Renault Zoét Szolnok belvárosában. De a BMW sincs lemaradva.

vill_bmw.jpg

Habár mifelénk nem a BMW i3 határozza meg az utcaképet, azért elég sok talált gazdára szerte a világban, és a Handelsblatt értesülései szerint a német gyártó azt fontolgatja, hogy átstrukturálja az igazgatótanácsot,amivel még nagyobb hangsúlyt fektet az elektromos mobilitással kapcsolatos stratégiájára. A BMW azonban nem kommentálta ezt az értesüléseket, melyek közt az is szerepel, hogy összevonná a Mini és a BMW marketing és értékesítési területeit. További információk szerint Harald Krüger vezérigazgató közeli bizalmasa, Nicolas Peter venné át a cég pénzügyeit Friedrich Eichinertől.

Bővebben 


2016 szeptember 16 - Végre: itt vannak az első hivatalos képek a Volkswagen új elektromos autójáról

Október elején rendezik az idei Párizsi Autószalont, amire a német cég is bőszen készül.
Az elmúlt bő másfél év igen komoly volt a Volkswagen-csoport számára, a dízelbotrány rendesen megtépázta a cég renoméját. A pofon azonban úgy tűnik, hasznos volt a németeknek: a cég új irányt jelölt ki a gyártásban, ami az elektromos népautó korát hozhatja majd el.

vill_vw.jpg

A Volkswagen ennek szellemében a Párizsi Autószalonon mutatja be az új éra egyik első előfutárát, az első elektromos autót, ami egy valóban komoly terv kezdete. A cég 2025-ig nem kevesebb mint 30 elektromos modellt szeretne piacra dobni, ami minden szempontból egy tisztességes vállalásnak tűnik.

Bővebben 


2016 szeptember 14 - Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?

Az automatizálódó városi közlekedés előszele már megcsapta a magyar kormányt is, nemrég Orbán Viktor miniszterelnök és Varga Mihály gazdasági miniszter is a most bekövetkező technológiai forradalomról beszélt. Budapest vezetése egyelőre még nem szólalt meg, sőt rövid távon mintha inkább az ellenkező irányba tartana. A BKK szerint 14 éven belül nem nagyon lesz itt semmi komoly változás.

vill_robottaxi.jpg

A Google önvezető autóit már mindenki ismeri, egy svájci városban elindultak az első menetrend szerinti önvezető kisbuszai, egy amerikai kisvárost Uberville-lé alakít az Uber, a Google a Waze alkalmazással beszáll az autómegosztásos taxibizniszbe: minden közlekedési szakértő egyetért abban, hogy az automatizált közlekedés forradalmának küszöbén állunk. Magyarország egy zalaegerszegi autótesztpálya építéséről döntött nemrég, ahol lehetőség lesz az önvezető járművek tesztelésére. Orbán Viktor szerint ez lesz a legnagyobb ilyen pálya 500 kilométeres sugarú körben a régióban. 

Szakmai körökben és konferenciákon egyre többet beszélnek itthon is az önjáró autók elterjedéséről, mint az e-mobilitás következő lépcsőjéről, de konkrétumok nélkül. Szakértők megegyeznek abban, hogy a téma izgalmas, de itthon jelenleg csak kinyilatkozások vannak kutatások, háttérmunka nélkül. Pedig ezekre nagy szükség lenne. 

Bővebben 


2016 szeptember 16 - Lexus-stílus jellemzi a legújabb kínai elektromos szabadidő-autót

A kínai Xiaopeng Motors Lexus karosszériába építve tesztelte új autójának technikáját, a sorozatgyártású változat ugyan egyedi megjelenést és padlólemezt kapott, de attól még kísérteties a hasonlóság a Lexus modellekkel – a kínaiak még látványosabb vonalvezetést készítettek.

vill_lexuskinai.jpg

Az utastérben élére állított, 15,6 colos képátlójú érintőképernyő helyettesíti a középkonzolt, a vezetőt 12,3 colos képátlójú monitor tájékoztatja; a sorozatgyártásig még javítják a minőségérzetet, a most bemutatott példány az első, kézzel összeszerelt prototípus. A megjelenés már nem változik, és a technika is már a végleges. Az akkumulátor-telepet a Samsung szállítja, nagyobb az energiasűrűsége, mint a Tesla vagy a Chevrolet Bolt/Opel Ampera-E telepének.

Bővebben 


2016 szeptember 16 - Érdekes dolgot rejtegethet a Porsche a stuttgarti gyárban

Ha igazak a pletykák, akkor az elektromos meghajtású Mission E mellett egy másik autóval is meglepik a közönséget.
Egyelőre még bőven tesztelési fázisban van a Porsche elektromos autója, a Mission E, a hírek szerint azonban már egy kisebb változaton dolgoznak a stuttgartiak. A Carscoops szerint ráadásul előbb érkezhet majd meg, mint a nagyobb változat.

vill_porsche.jpg

A projektet cégen belül állítólag Pajun E néven futtatják, ami az elektromos hajtásláncot teljes egészében a Mission E-től kölcsönzi majd. A cég vezérigazgatója, Oliver Blume azonban nem erősítette meg az információt, szerinte a Porsche most a Mission E-re koncentrál. Ugyanakkor az elektromos autó platformját úgy dolgozzák ki, hogy az méretezhető legyen, vagyis akár egy kisebb autót is rá lehet majd pakolni.

Bővebben