Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 37. hét (2016. 09. 05.- 2016. 09. 11.)

2016.09.08


2016 szeptember 5 - Nissan is részt vett a dániai, a járműről hálózatra töltő rendszer kiépítésében

Dániában kezdte meg működését a világ első, teljes mértékben piaci alapú V2G energiaközpontja. A projektet a világ egyik legnagyobb autógyártójaként a Nissan, a multinacionális energiacégként az intelligens energiahálózatok fejlesztésében úttörő tevékenységet végző Enel, illetve a V2G szolgáltatásokban vezető szerepet betöltő, kaliforniai székhelyű Nuvve indították útjára.

nissan.jpg

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője elmondta: „A világszerte tapasztalható, komoly társadalmi feszültségeket is okozó környezeti problémák megoldásához jó ötletekre és a konvencionális energiagazdálkodási és -elosztási modellek újfajta megközelítésére van szükség.

Az úttörő jelentőségű dániai projekttel kapcsolatos mai bejelentés fontos lépés afelé, hogy megbirkózzunk ezekkel a feladatokkal. A V2G technológia segítségével az elektromos járművek a jövő energiagazdálkodási rendszereinek szerves részévé válhatnak. Az a tény, hogy egy vállalalatnak most sikerült piaci alapon integrálnia ezt a technológiát, egyben a V2G rendszerek szélesebb körű elterjedését is előre vetíti Európa-szerte.”

Bővebben 


2016 szeptember 6 - 850 kilométert megy megállás nélkül az elektromos lengyel limuzin

A lengyel Varsovia Motor Company elektromos hajtású luxuslimuzin kifejlesztésén dolgozik. 200 km/h-s végsebességet és 850 kilométeres hatótávolságot ígér a cég. Az autóról egyelőre csak számítógépes grafikákat tettek közzé, a négyajtós limuzin formatervét a Kadler Design készítette. Semmi forradalom, a modern részletmegoldások ellenére egy inkább konzervatív formavilágú autóról van szó.

lengyel.jpg

A Varsovia autója valójában hibrid: mindkét tengelyre építenének egy-egy elektromotort, a hatótávolságot egy belsőégésű motor toldaná meg. Tisztán elektromos hajtással 350 kilométert tud megtenni a lengyel limuzin, de a belsőégésű motorral 850 kilométerre nő a hatótávolság.

lenygel2.jpg

Bővebben 


2016 szeptember 8 - Környezetbaráttá varázsolja a veterán autókat egy finn cég

Az E-Drive Retro igazi zöld, környezetbarát járművé varázsolja a benzinfaló veterán járműveket. Ráadásul az átalakítás után az eredeti vezetési élmény is megmarad.

A vállalat olyan új, elektromos hajtásláncot fejlesztett ki, amely alkalmas az 1950-es és 1970-es évek közt gyártott járművek belső égésű motorra épülő rendszerének helyettesítésére. A cég célja az, hogy egy egészen új autókategóriát hozzon létre, a klasszikusból elektromossá alakított típust.

zoldveteran.jpg

Korábban a rajongók már készítettek hasonló kocsikat. 2009-ben például az amerikai John Wayland épített át egy 1972-es évjáratú Datsun 1200-ast környezetbaráttá, amely White Zombie néven részt is vett gyorsulási versenyeken. Sokan mások is próbálkoztak klasszikus autójuk fejlesztésével, a legtöbben a jármű tömegét igyekeztek csökkenteni, ezzel mérsékelve a fogyasztást.

Az E-Drive Retro viszont egészen új megoldást talált. A cég úgy gondolta, hogy a korábban is látott átalakítások vagy az eredeti autó külsején, vagy a vezetési élményen változtatnak. A szakértők éppen ezért fejlesztettek ki egy elektromos hajtásláncot, amely állításuk szerint a benzinszagon kívül semmit sem vesz el az eredeti modellekből – igaz, hozzájuk ad egy új tulajdonságot: a takarékosságot. Ha ez nem lenne elég, az új technológiával állítólag a klasszikus járművek jellegzetes hangja is megmarad.

Bővebben 


2016 szeptember 8 - Ilyen lesz egy furgon tíz év múlva a Merci szerint

A Vision Van tanulmányautó egyik különlegessége, hogy elektromos hajtáslánc mozgatja, a másik pedig, hogy az általa szállított csomagokat drónok szórják szét az ügyfelek között.

A Mercedestől már megszokhattuk, hogy a járműipari innovációik nem csak a személyautókra korlátozódnak, hanem többek közt az autóbuszokra, a kamionokra és a kisteherautókra is kiterjednek. Utóbbi kategóriához tartozik a napokban bemutatott prototípusuk is, amely egy elektromos hajtáslánccal szerelt kisáruszállító.

merci_jovo.jpg

Vision Van nevet viselő újdonság elektromotorja száz lóerős teljesítmény leadására képes, felszereltségtől függően pedig 80-tól akár 270 kilométernyi hatótáv érhető el vele egy teljes feltöltéssel. További érdekessége, hogy a rakodótere teljesen automatizált, a csomagok kipakolását és kézbesítését drónokra bízzák.

Bővebben 


2016 szeptember 9 - Kicsi, ocsmány elektromos autó

Ez elektromos autók sokak szerint azt a futurisztikus ideát valósítják meg a dizájn tekintetében, amit sok-sok sci-fi író évekkel, sőt évtizedekkel ezelőtt megalkotott az elméjében. Ezt a gondolatmenetet azonban most egy huszárvágással szelte ketté az Electra Meccanica, az autógyártó ugyanis bejelentette legújabb, Solo névre keresztelt modelljét, méghozzá az első fotók társaságában, amelyekről kijelenthetjük, hogy a kis jármű alaposan kimeríti az ocsmányság fogalmát. 

csunyavillany.jpg

Az átszámítva mintegy 4 és fél millió forintba kerülő kis csúfság az Electra Meccanica információi szerint egy egyszemélyes kis járgány lesz - kvázi egy háromkerekű, fedett motor -, amely jövőre kerülhet először az utakra, de aki szeretné, már most előrendelheti saját példányát, ezzel csatlakozva ahhoz a 20 ezer előrendelőhöz, akik már biztosítottak maguknak egyet belőle.

Az Electra Meccanica Solo egy kizárólag elektromos meghajtású, 82 lóerős járgány lesz, méghozzá 100 mérföldes - cirka 160 kilométeres - hatótávolsággal, ami egyáltalán nem rossz egyetlen töltéssel, amit alig 3 óra alatt kivitelezhetünk vele.

Bővebben 


2016 szeptember 9 - Madridban tesztelik a magyar elektromos buszt, reméljük meg is veszik

A magyar evopro-csoport által fejlesztett, Modulo elnevezésű elektromos autóbuszt teszteli két spanyol közlekedési vállalat is azt vizsgálva, hogy a környezetbarát jármű miként használható a madridi belvárosi és elővárosi közlekedésben – adta hírül a cégcsoport.

A sikeres tesztelések következő lépéseként hosszabb időtartamú próbák következhetnek, melyek akár a környezetbarát busz spanyolországi debütálását is eredményezheti külföldön először.

A Modulo busz nyáron részt vett az elektromos autók szervezett 80edays elnevezésű, elektromobilitást népszerűsítő, nemzetközi földkerülő túrán, és ennek madridi állomásán, a magyar nagykövetség szervezésében, egy bemutatón ismerkedhettek meg a járművel két spanyol közlekedési vállalat, az ALSA és az EMT szakemberei. A cégek ezt követően kérték, hogy tesztelhessék a magyar fejlesztésű autóbuszt.

Az elővárosi szolgáltatásokat végző ALSA három útvonalon próbálta ki a járművet, köztük olyan helyen is, ahol még csak tervezik helyi járat indítását. A Madrid közlekedéséért felelős EMT telephelyi teszten több száz körös, városi üzemeltetést szimuláló, hatótávolság vizsgálatot végzett, majd szűkebb utcákon, fordulókon átvezető útvonalakon is kipróbálta a járművet.

Bővebben 


2016 szeptember 11 - Felvillanyozódott a VW

A cél egy olyan technológia, amellyel 15 perc alatt el lehet érni az akkumulátorok 80 százalékos töltöttségét - idézi a Bild am Sonntag lap a konszern vezérigazgatóját, Matthias Müllert. A VW 2020-ra egy teljesen új járműplatformot fejleszt ki és 30 különböző, erre a platformra épülő elektromos autó lesz majd modellkínálatában 500-600 kilométeres hatótávval - közölte Matthias Müllert.

A konszern azt tűzte ki célul, hogy eladott autóinak 20-25 százaléka már elektromos modell lesz 2025-re. Az elektromos autók terjedésének jelenleg három akadálya van – mutatott rá a vezérigazgató: az elégtelen hatótáv, a töltési infrastruktúra hiánya és a magas ár.

Bővebben