Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 35. hét (2016. 08. 22.- 2016. 08. 28.)

2016.08.25

2016 augusztus 22 - Íme néhány ábra, mennyire is kelendők Európában az elektromos autók

Tudja, hány elektromos autót adtak el Európában az idei első félévben? És azt, hogy a 91.300 az például tavaly ilyenkor több volt-e vagy mennyivel kevesebb? Az alábbi ábrák ennél többet is mutatnak!

Európában az idei év első hat hónapjában több, mint ötödével, egészen pontosan 21 százalékkal több elektromos hajtáslánccal rendelkező autót vittek el az autókereskedésekből, mint egy évvel korábban. A 91.300 természetesen új rekord. Az eladási adatokat évek óta szemléző és elemző EV Obsession többféle bontásban is diagrammokra helyezte és érthetővé tette a trendeket.

vill_stat.jpg

A tisztán elektromos és hibrid járművek piacán erős növekedés volt megfigyelhető az év elején. A második negyedévben ugyanakkor volt egy jelentős visszaesés is. Igaz, a júniusi eladások évek óta többé-kevésbé lapos részt húznak a görbén, de a második negyedévben a növekedés már csak 13 százalékos volt - elsősorban a Dániában, Hollandiában és Svájcban mért adatoknak köszönhetően.

Bővebben 


2016 augusztus 23 - Ez az elektromos "Mercedes" 400 kilométert tud egy töltéssel

A Daimler kínai társválallata a BYD mutatta be a Denza 400 nevű modellt, amely teljesen elektromos hajtást kapott és stílszerűen a nevéhez, elvileg 400 kilométer a hatótávja egy feltöltéssel. A kocsi hajtáslánca a Mercedes-Benz B-osztályának elektromos változatát használja.

vill_400km.jpg

Érdekes, hogy ugyanezzel a hajtással az Európában – így hamarosan nálunk is forgalomba kerülő – elektromos B-osztálynak a hatótávja nagyjából a fele a kínai testvérének.

Persze van egyszerű magyarázat, mert a Denza 400 egy 62 kWh-s akksicsomagot kapott, szemben a B-osztály 28 kWh-s pakkjával. A különbség ráadásul annyi a hírek szerint, hogy a kínai modell ugyan olyan méretű akksicsomagja fejlettebb energiamenedzsmentet kapott. 

Bővebben 


2016 augusztus 24 - Párizsban mutatják be az Opel új elektromos autóját

Az Ampera-e villanymotorja 204 lóerőt és 360 Nm maximális nyomatékot biztosít, így szinte sportautós menetdinamikával kecsegtet.

A Opelnél hivatalosan is bejelentették, hogy az októberi Párizsi Autószalonon ünnepli világpremierjét az új Opel Ampera-e.

vill_opel_parizs.jpg

Az Ampera-e 360 newtonméteres csúcsnyomatékú és 204 lóerős teljesítményű elektromotort kapott. Nulláról 50-re 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, előzés közben pedig 4,5 másodperc alatt növeli a sebességét 80-ról 120 km/órára (ideiglenes adatok), így szinte egy ligában játszik az Opel sportos OPC modelljeivel. A gyáriak szerint az Opel Ampera-e tempós utazásra is alkalmas lesz, akár 150 km/óráig, illetve azt is ígérik, hogy a hatótávja nagyobb a villanyautók többségénél. 

Bővebben 


2016 augusztus 25 - Elindultak a világ első automata taxijai

A világon elsőként a szingapúri közutakon álltak szolgálatba vezető nélküli taxik. A nuTonomy nevű start-up szerint a nagyközönség néhány szerencsés tagja az okostelefonját használva ingyen próbálhatja ki a csütörtökön munkába állt autókat. Az autó- és technológiai iparban jelenleg számos önműködő jármű éles tesztelése folyik a Google-tól kezdve a Volvo vezető nélküli autóiig, ám a nuTonomy az első, amely egy hat autóból álló flottát állított szolgálatba.

vill_aut_taxi.jpg

A cég tervei szerint az év végére már tucatnyi, 2018-ra pedig egy teljes flottányi automata taxi fog furikázni a délkelet-ázsiai városállamban. A vállalat szerint a vezető nélküli taxikkal a jelenlegi 900 ezerről 300 ezerre lehetne csökkenteni a szingapúri utakon közlekedő autók számát. A nuTonomy reményei szerint a modellt idővel a világ más részein is meg lehet honosítani.

Bővebben 


2016 augusztus 27 - Teljesen átalakulhatnak az európai városok az önvezető autók miatt

Az eddigi talán legkomolyabb kutatást végeztette el önvezetőautó témakörben az International Transport Forum nevű szervezet, aminek 54 ország, köztük Magyarország is tagja.

A kutatás lényegében számítógépes szimulációkból állt, amik azt firtatták, hogy az önvezető autók tömeges elterjedése hogyan változtathatja majd meg az európai városok közlekedését és általános képét. A gyors válasz: alapvetően, és ha a modellszámítások helyesek, még az eddigieknél is sokkal jobb lesz városban lakni.

A kutatás kétféle önvezető autóval számolt. Az egyik verzióban taxibotnak elkeresztelt járművekkel kalkuláltak, amik olyan vezető nélküli kocsik, amiket egyszerre több, ugyanoda igyekvő utas is használhat. A másik modellben úgynevezett autobotok, vagyis szintén önvezető, de egyszemélyes járművek szerepeltek.

A kísérlet egy valódi város - Lisszabon - valódi közlekedési adataival számolt. Vagyis megnézték, hogy honnan, hová és mennyi idő alatt mennek manapság a fuvarok, és hogy hány jármű rója egyidőben Lisszabon utcáit, majd ugyanezt a forgatókönyvet kellett teljesíteniük a sofőr nélküli kocsikkal. 

A cél az volt, hogy a jelenleg személyautókkal és autóbuszokkal megtett utakat a lehető leginkább váltsák ki az önvezetők. Többféle lehetőséggel is kalkuláltak, aszerint, hogy Lisszabonban a taxibotok és auvotok mellett megmaradna-e a tömegközlekedés kötöttpályás része.

Bővebben 


2016 augusztus 29 - Rázós kormányprogram

Magyar fejlesztésű elektromos villámtöltő állomás prototípusát avatta fel a napokban Budapesten Varga Mihály. A nemzetgazdasági miniszter egy hamarosan kiépülő hálózat első állomásának nevezte ezt a berendezést. A kormány pályázatot is kiírt az önkormányzatok számára az ilyen eszközök telepítésére. A szakemberek szerint azonban ez a program nem oldja meg az országos lefedettséget, és még mindig rengeteg a nyitott kérdés.

vill_razos.jpeg

Elektromos autók "tankolására" alkalmas villámtöltőt fejlesztett ki két esztendő alatt 10 hazai kis- és közepes vállalkozás, közöttük az elektromos busz gyártásban érdekelt Evopro is. A munkában részt vett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem is. A berendezés 15-20 perc alatt tölti fel az elektromos gépkocsik akkumulátorait. Ezen felbuzdulva a kormány 1,25 milliárd forintos keretösszeggel pályázatot írt ki minden 15 ezer lelkesnél nagyobb település önkormányzata számára elektromos töltőállomások telepítésére. Varga Mihály is bejelentette: ily módon ezer e-töltő állomás alakítható ki országszerte.

Bővebben