Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 33. hét (2016. 08. 08.- 2016. 08. 14.)

2016.08.11

2016 augusztus 9 - Külön villanyautó-márka indítását tervezi a Mercedes

A Mercedes-Benz a közeljövőben több elektromos autóval bővítené kínálatát, ez indokolttá teheti egy külön márka létrehozását is. A Bloomberg forrásai szerint a Mercedes rögtön négy villanyautóval indítaná el az új márkát, ezek között két SUV és két szedán lenne. Arról még nem döntöttek, hogy mi legyen az új márka neve.

vill_mercedes.jpg

A Mercedeseket gyártó Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche korábban azt ígérte, hogy az őszi Párizsi Autószalonon közöl részleteket villanyautós terveiről a márka. Pletykák szerint a készülő SUV akár 500 kilométer megtételére is képes lehet egy feltöltéssel.

Bővebben 

2016 augusztus 9 - Elege lett a globális felmelegedésből Malajziának, 11 223 százalékkal növelik az elektromos autók számát

Európai mércével mérve is komoly bejelentést tett a napokban a malajziai kormány – számolt be róla az Inside EV. Az ország vezetése szeretné, ha a jövőben sokkal környezettudatosabbak lennének, ezért 2020-ig 100 ezer elektromos autót szeretnének forgalomba állítani.

vill_malajzia.jpg

Ez a szám elsőre talán nem tűnik túl nagynak, főleg annak ismeretében, hogy Amerikában például csak a Chevrolet Voltból adnak el ennyit, az országban viszont jelenleg csupán 891 elektromos autót tartanak nyilván. Ez már csak annak fényében is kevés, hogy Malajziában közel 30 millióan élnek.

Bővebben 

2016 augusztus 12 - 600 km megtételére képes elektromos autót ígér a VW is

Szeptemberben a Volkswagen is be fog mutatni egy olyan elektromos autót, ami 4-600 kilométert fog tudni egy töltéssel menni, írja az MTI. Herbert Diess márkaigazgató úgy dicsérte előre az ismeretlen kocsijukat, hogy "kívülről kisebb mint egy Golf, belülről akkora mint egy Passat".

Azt is bejelentette, hogy ezt az új típust olcsóbb lesz fenntartani, mint a mostani hasonló modelleket, az ára pedig versenyképes lesz a mostani jól felszerelt dízelautókkal. A Volkswagen 2025-ig harminc új elektromos autót ígér, ebből húszat a VW márka.

Nálunk az elektromos autók terjedésének a legfőbb gátja, hogy gépjárműimportőrök szerint drágák és gyengék, valamint a szegényes infrastruktúra miatt nehézkes feltölteni is őket. Egy elektromos autó az Ifua alapján 40 százalékkal drágább mostanában egy hasonló hagyományos társánál. Jelenleg nagyjából ezer ilyen autó van a magyar utakon.

Bővebben 


2016 augusztus 12 - Az Audi véletlenül feltalálta, hogyan lehet Magyarországon örökmozgó egy elektromos autó

Az autógyártók már rég rájöttek arra, hogyan hasznosítsák az autó lassulásánál keletkező energiát. A regeneratív fékezésnél ahelyett, hogy az ilyenkor szokásos hő keletkezne, a lassítás és a fékezés egy generátort hajt meg, ami tölti az akkumulátort, így növelve az elektromos autó hatótávját. Az Audi azonban tovább gondolta a dolgot, ennek köszönhetően hamarosan még több villamos energiát nyerhetünk ki az aszfaltból.

vill_audi.jpg

Az Audi szerint ugyanis jelenleg a lengéscsillapítók mozgási energiája épp úgy kárba veszik, mint a regeneratív fékezés előtti időkben a fékezési energia. Éppen ezért létrehozták egy olyan lengéscsillapító prototípusát, ami képes áramot termelni.

Bővebben 

 

2016 augusztus 12 - Láthatáron az elektromos, önvezető BMW

Már dolgozik teljesen elektromos hajtású, önvezető autóján a BMW, az i20 kódnéven ismert, sofőr nélkül is boldoguló jármű a tervek szerint 2025-re lehet elérhető.

vill_bmw.jpg

Az Audi után most újabb felső kategóriás autógyártó, a BMW hozta nyilvánosságra a következő pár évre vonatkozó terméktervét, amelyben akárcsak a Volkswagen Group szárnyai alá tartozó riválisnál, kiemelt kapnak az elektromos autók és nem utolsó sorban az önvezető funkciók.

A vállalat következő kilenc évre vonatkozó tervében, a jelenlegi két fő elektromos, illetve hibrid csúcsmodelljét, az i3-at és az i8-at is frissíti - még érdekesebb azonban a cég berkein belül egyelőre Projekt i20 néven futó kezdeményezés, amely az említett két jármű között helyezkedhet majd el az autógyártó termékpalettáján, és teljesen elektromos hajtáslánca mellett a BMW eddigi legfejlettebb önvezető rendszerével szerelik fel.

Bővebben 

 


2016 augusztus 13 - Mennyit fogyaszt valójában ez az autó?

Az egyik legolcsóbb villanyautóról van szó. Íme a Volkswagen e-Up számokban. A magyar piacon még nagyon kevés tisztán elektromos villanyautó közlekedik, az idén összesen kevesebb mind ezer darab zöld rendszámot adott ki a hatóság, ebben pedig már benne vannak a teheruatók és buszok is. A személyautók között a Nissan Leaf a legelterjedtebb világszerte és Magyarországon is, ám a trónkövetelők száma egyre növekszik. A Buksza az egyik legolcsóbb magyar piacon elérhető Volkswagen e-Upot vizsgálta meg.

Bővebben http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/mennyit_fogyaszt_valojaban_ez_az_auto.618164.html