Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 32. hét (2016. 08. 01.- 2016. 08. 07.)

2016.08.04

2016 augusztus 1 - Kína felrobbantotta az energiatárolási piacot

Akár 60 százalékot is meghaladó ugrást produkálhatnak egyetlen év alatt az elektromos autók és buszok akkumulátorgyártói. A tavalyi, mintegy 11 ezer MWh legyártott teljesítményt (tárolási kapacitást) az idei első félévben 8 ezerrel tolták meg. És bár még a Teslának készülő akkuk uralják a piacot, a tendenciákat elnézve ez nem biztos, hogy sokáig így marad.

vill_battery.jpg

Az elektromos autó legköltségesebb, és egyben legérzékenyebb pontja az akkumulátor. Itt zajlik a fejlesztők és gyártók leginkább drámai innovációs versenye is, mely leegyszerűsítve úgy írható le, hogy az a nyerő, aki minél nagyobb teljesítményt és reciklikálást képes kipréselni a (lehetőleg) minél kisebb tömegből és térfogatból. Az egész világon ingerküszöb fölé kerülő elektromosautó-kereskedelem vákuumként szívja magába a termelőkapacitásokat – így dőlnek meg sorra a korábbi csúcsok az akkumulátorgyártóknál is.

Bővebben 

2016 augusztus 4 - Több milliót adhat az állam villanyautó-vásárláshoz

A Napi.hu szerint a kedvezményt a korábban tervezett, ám az uniós jogszabályok miatt végül nem megvalósítható áfamentesség helyett vezetnék be. A támogatás mértékét egy, a nemzetközi tapasztalatokat magába foglaló és a hazai viszonyokat is figyelembe vevő szempontrendszer alapján fogják meghatározni, konkrét döntés azonban még nem született.

vill_1.jpg

A készülő programot ismerők szerint 2-3 millió forintról lehet szó maximum 10-12 millió forintos értékhatárig. A lap kérdésére az NGM közölte: “A kormány tervei között változatlanul szerepel a tisztán elektromos üzemű gépjárművek elterjedését ösztönző vásárlási támogatás bevezetése, amelyet az európai jogszabályokkal összeegyeztethető formában kíván megvalósítani.”

Bővebben 

2016 augusztus 6 - Kiderült, mire készül a Mercedes az elektromos autóival

A Mercedes jó ideje mondogatja már, hogy az elektromos autók jelentik az autóipar – és ezzel együtt a német cég – jövőjét is. Ennek érdekében egy igen impozáns tervet dolgoztak ki nemrég, amivel még a Teslát (is) legyőznék. Most azonban újabb dolog derült ki a projektükről.

A Bloomberg információi szerint a BMW i-márkához hasonlóan egy új márkát szeretnének létrehozni, ami egyértelműen mutatja majd a vásárlóknak, hogy milyen autóról van szó. A névtelenséget kérő forrásuk szerint két elektromos sportkocsit és két szedánt fognak bemutatni az említett márkanév alatt, de hogy az mi lenne, azt egyelőre nem árulta el.

merc.jpg

A Daimler vezérigazgatója Dieter Zetsche nemrég úgy nyilatkozott, a Mercedes az elektromos autókkal kapcsolatos további terveit a Párizsi Autószalonon fedi majd fel. A pletykák szerint mindez azt jelenti, hogy egy olyan SUV-on dolgoznak, ami képes 500 km-t megtenni egyetlen feltöltéssel.

Bővebben 

 

2016 augusztus 6 - Tényleg ideje dízel helyett villanyautóval spórolni?

Négy kerék, azonos márka, méretek és motorerő, de ezzel el is mondtunk minden hasonlóságot a dízel Nissan Pulsarról és a teljesen elektromos Nissan Leafről. Vajon hosszú távon melyiket éri meg jobban üzemeltetni?

Manapság, ha az elektromos autók kerülnek szóba, mindenki a Teslára gondol, pedig a már öt éve piacon lévő Nissan Leafből jóval több (közel negyedmillió) fogyott, mint az amerikai gyártó összes modelljéből együttvéve. A Leaf a villanyautók szürke eminenciása és úttörője, az első olyan sorozatgyártású elektromos autó volt, ami családi használatra is megfelelt.

Aztán a környezettudatosságra adó cégek, energiaszolgáltatók is felfedezték maguknak, ma már pedig olyan budapesti taxitársaságok is léteznek, amelyek csak ilyen autót használnak.

Bővebben 


2016 augusztus 6 - A zöld rendszámmal sem vagy törvényen kívüli: ha szabálytalanul parkolsz, megbüntetnek!

Alighanem én vagyok az első autós Magyarországon, akit megbüntettek, amiért egy elektromos autóval álltam ugyan be egy töltőoszlophoz a parkolóba, de nem töltöttem a kocsit, csak parkoltam. Elmondom, hogy esett, és hogy miként lehet egy villanyautóval töltés nélkül is akár hetekig parkolni ezeken a helyeken – a villanyautókra vonatkozó parkolási szabályozás fejletlensége miatt.

A budapesti városligeti tóhoz hirdetett meg a Peugeot pár hete egy sajtórendezvényt (a faceliftes Peugeot 2008 bemutatóját), erre érkeztem én az immár 30kWh kapacitásúra hizlalt Nissan Leaf tesztautóval. Villanyautó, vagyis nem különösebben izgattam magam a parkolás miatt. Hiszen a Budapesten immár több tucatnyi helyen, így az 56-osok terén üzemelő töltőhöz is be lehet állni vele tölteni, de ha fizetős helyen kell megállnom, az se gond, hiszen – egyelőre – a zöld rendszámos kocsiknak ingyenes a várakozás egész Budapesten.

zrendszam.jpg

Aztán mégis kezdett egyre feszesebb lenni a helyzet, amikor kiderült, hogy az egész 56-osok tere tele van. Hiszen ez talán Budapest egyetlen komolyan vehető nagy, ingyenes P+R parkolója, hétköznap délelőttönként nincs is itt szabad hely, erre gondolhattam volna. No de sebaj, ott a villanyautó-töltős hely, az ELMŰ-oszlop mellett, majd oda beállok. Itt két elektromos autót is lehet tölteni, az egyik hely szabad is volt.

Bővebben