Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 30. hét (2016. 07. 18.- 2016. 07. 24.

2016.07.21

2016 július 18 - Nagyjából ezer elektromos autó van nálunk

Összesen 932 elektromos autó van nálunk, írta a Világgazdaság. Ez valamelyest felfutásnak számít, hiszen januárban még csak 361 volt. Bár igazából mind a kettő elhanyagolható szám a hazai autóforgalomhoz képest.

Ez nem is csoda, tavaly a tisztán elektromos autók 41 százalékkal voltak drágábbak, mint a hagyományos társaik, hivatkozik a lap az Ifua tanácsadócég számaira. Emellett ráadásul a gépjárműimportőrök egyesülete szerint ma még az elektromos autók hatótávolsága gyenge, 100-130 kilométert bírnak csak egy töltéssel, a töltőinfrastruktúra pedig elég szegényes nálunk.

Bővebben 

2016 július 19 - Szerény az érdeklődés az e-autók iránt

Az első fél évben a vártnál is több, közel 46 ezer új autót adtak el hazánkban, de ezen belül az elektromos járművek iránt még nagyon szerény az érdeklődés. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke ezt azzal magyarázza, hogy ma még drágák az ilyen meghajtású járművek, és hiányzik a megfelelő sűrűségű töltőinfrastruktúra-hálózat is. Ráadásul az elektromos autók ­hatótávolsága ma még kicsi, egy töltéssel legfeljebb 100–130 kilométert tudnak megtenni.

szereny.jpg

Pozitívum, hogy a kormány és az önkormányzatok különböző ösztönzőkkel segítik az elterjedésüket, így például egyes városokban ingyen lehet parkolni velük, használhatják a buszsávot, ingyen tölthetik őket, adókedvezményt kapnak. A cél, hogy 2020-ra több tízezer elektromos autó legyen Magyarországon, ehhez azonban addig még rengeteg pénzt kell a rendszerbe befektetni – fogalmazott a Világgazdaságnak Erdélyi Péter.

Bővebben 

2016 július 20 - Sokoldalúbb a Priusnál, és nem marslakók tervezték

Sietőssé vált a gyártóknak a szalonképes, a környezetet kevésbé károsító modellek piacra dobása. A Hyundai most mindenkit beelőz, az Ioniq-ből egyszerre kínál hibrid, plug-in hibrid és elektromos autót. Sosem volt még olyan, hogy egy típust háromféle ökohajtásrendszerrel is árultak volna, de nemcsak ezért adja fel a leckét a többieknek: emészthető dizájnt és jó használhatóságot ígér. Már csak az a kérdés, milyen áron.

ioniq.jpg

Az Ioniq hármas ikrek közül elsőként a hibridet és a tisztán elektromos változatot próbálhattuk ki az alternatív hajtású autók Mekkájában, Amszterdamban és környékén, mert a konnektorról tölthető (plug-in) hibridre jövő tavaszig várni kell. De így is komoly dilemma megválaszolni azt a kérdést, hogy melyiket választanánk, még ha elsőre látszólag könnyen eldőlni is látszik a csata.

Bővebben 

 

2016 július 20 - Így vezekel a VW-konszern a dízelbotrányért

Az Audi az elektromos autók részarányát egynegyedre növelné eladásaiban 2025-ig a Volkswagen emissziós botránya miatti stratégiaváltás keretében. 

A BMW-t leszámítva a német prémiummárkák eddig nem mutattak nagy lelkesedést az elektromos autók fejlesztése iránt. A BMW, a Mercedes-Benz és az Audi sorrendben a 12., a 14. és a 22. helyet foglalja el a hibrid és elektromos autók globális értékesítési rangsorában. A listát a három nagy japán gyártó, a Toyota, a Honda, a Lexus és a Nissan vezeti.

audi.jpg

Az Audi viszont ezentúl kutatási-fejlesztési beruházásainak egyharmadát az elektromos hajtásláncok, a járműelektronikai digitalizáció és az autonóm technológia fejlesztésekre szánja. Tavaly az Audi 4,24 milliárd eurót fordított kutatás-fejlesztésre.

Bővebben 


2016 július 22 - Tesla vagy BMW? Egyre kiélezettebb a két vállalat versenyfutása

A német kormány július 2-án támogatási rendszert vezetett be az elektromos autózás elterjedésének elősegítésére. A környezetvédelmi bónusznak nevezett összeg 4000 €, amelyet a villanyautók vásárlói visszamenőleg még a május 18-i vásárlásokra is érvényesíthetnek. (Az ilyesfajta, visszamenőleges hatályú törvénykezést hazánkban is szívesen látnánk, és ezt valószínűsíthetően az Alkotmánybíróság sem kaszálná el).

tesla_bmw.jpg

A hibrid autók megvásárlását is ösztönözni kívánják, ebben az esetben 3000 € a bónusz összege. A támogatás egyik felét a kormány, másik felét az autógyártó állja. A kedvezményezettek köre átfogó: úgy a magánszemélyek, mint a vállalkozások, de alapítványok, egyesületek is kérhetik a támogatás megítélését. A támogatás 60.000 € listaárig él (mint a későbbiekben látjuk, nem véletlenül húzták meg itt a határvonalat).

Bővebben 


2016 július 24 - Így gyorsul a horvátok 1000+ lóerős elektromos autója

Hosszú évek óta ígérték a horvátok, hogy bemutatják az elektromos sportkocsijukat, ami végül Rimac Concept One néven márciusban debütált a Genfi Autószalonon. A kocsik külsőre nagyon jól néz ki, és a leírt adatok alapján a paramétereivel sincs semmi gond. Eddig azonban csak beszéltek róla, a gyakorlatban nem sok mindent lehetett róla látni. Egészen mostanáig.

A napokban Mate Rimac YouTube-csatornájára került fel egy videó, amin az autó két szemszögből is látható gyorsulás közben. Az egyik, amikor benne ülünk, a másik, amikor kívülről veszi a kamera. Az elsőnek köszönhetően még a hangját is hallhatjuk, ami alapján olyan az egész, mintha valami űrhajóban utaznánk. Meg kell szokni, néhány évtizeden belül az ön autójának is ilyen hangja lesz.

 

Bővebben