Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 25. hét (2016. 06. 13.- 2016. 06. 19.)

2016.06.16

2016 június 13 - A Tesla társalapítója  forradalmasíthatja a kukásautókat

Miközben már nemcsak a személyautók, de a teherszállítás terén is elektromos meghajtásban gondolkodnak a kutatók, van egy terület, amire eddig nem sok figyelmet fordítottak: a szemétszállítás. A kukásautókra legtöbbször csak akkor gondol az ember, ha épp egy szűk utcában tartják fel a forgalmat, a Tesla Motors társalapítója szerint azonban fontos ezek modernizálására is gondolni.

kukas.jpg

A Trucks beszámolója szerint a nemrég tartott WasteExpón mutatkozott be a Mack legújabb fejlesztése, a Mack Trucks LR, ami egy különleges hibridet takar. Az új, Route névre keresztelt hajtáslánc technológiája a regeneratív töltési technológiában rejlik, ami a fékezési energiát alakítja elektromos árammá. A 730 kWh-s teljesítménnyel mintegy 38 km-t tud tisztán elektromos üzemmódban megtenni a gép, ami jelentős üzemanyag-megtakarítást eredményezhet.

Bővebben 

2016 június 13. - A hidrogén és a konnektoros hibrid hajtást ötvözi a Mercedes

Duplán környezetbarát autót alkottak a stuttgartiak a GLC F-Cell tanulmányautóval, hiszen a hidrogén üzemanyagcellák mellett konnektorról is tölthető elektromos hajtással is ellátták. 2017-ben már sorozatgyártásban is bemutatkozhat.

Aki manapság környezetbarát módon, zéró károsanyag-kibocsájtású autóval akar közlekedni annak két választása van: elektromos autót vásárol korlátozott hatótávval vagy hidrogén hajtásút korlátozott töltési lehetőségekkel. A Mercedes-Benznél úgy gondolták, hogy ötvözik a két technológia előnyeit, ezért megalkották a plug-in hibrid hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncot, amit egy divatos GLC szabadidő-autóban mutattak be a nagyvilágnak.

merc.jpg

A GLC F-Cell nevet viselő prototípusban nem csak a világújdonságnak számító hidrogén hibrid hajtáslánc a különlegesség, hanem az is, hogy az üzemanyagcellás rendszert sikerült olyan kompakt méretűre tervezni, amely gond nélkül elfér a motortérben. Emellett egy 9 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomaggal is ellátták az autót, amit helytakarékossági okokból a csomagtartó alatt helyeztek el.

A konnektoros töltési lehetőségnek és a fejlett akkucsomagnak köszönhetően a GLC F-Cell akár 50 kilométeres hatótávra is képes tisztán elektromos üzemmódban, kombinált üzemben pedig 500 kilométert lehet megtenni vele egy teljes hidrogén és elektromos töltés után.

Bővebben 

2016 június 14. - Megváltozik egy legenda: 5 év múlva jönnek az elektromos Harley-Davidsonok

Az már nagyjából mindenkinek nyilvánvalóvá vált, hogy néhány éven belül már az elektromos autók dominálnak majd az utakon, és a tömegközlekedést – de könnyen lehet, hogy még a teherszállítást is – az ilyen hajtáslánccal szerelt gépek határozzák majd meg. Most már azonban biztos, hogy a négykerekűek mellett az egyik legikonikusabb kétkerekű is elektromos változatot kap.

hd.jpg

A Milwaukee Business Journal alapján az Autoblog azt írja, a Harley-Davidson 5 éven belül bemutatja az elektromos motorkerékpárját. A hírt nem más mondta el, mint Sean Cummings, a márka globális kereskedéséért felelős alelnöke.

Bővebben 


2016 június 15. - 2030-ra minden új német autó emissziómentes lesz

Annak érdekében, hogy a károsanyag kibocsátást 2050-re 80-95 százalékkal csökkentse, Németország azt tervezi, hogy 2030-ra minden itt készülő autó emisszió-mentes lesz - írja az Oilprice.com. 

Rainer Baake, német gazdasági miniszterhelyettes egy nyilatkozatában azt mondta, hogy 1990 óta nem sikerült csökkenteni a közlekedésből származó széndioxid-kibocsátást. A politikus azt is hozzátette, hogy az ország egyelőre nem tud mit kezdeni a kamionokból a légkörbe kerülő széndioxiddal, ezért első körben az autók kibocsátását kell csökkenteni. 

nrg.jpg

A német környezetvédelmi minisztérium adatai szerint a következő öt évben 10 millió tonnával kellene csökkenteni a közlekedésből származó széndioxid kibocsátását. Jelenleg ugyanis az ország károsanya-kibocsátásának egyötöde származik a különböző járművekből. 2015-ben a teljes német széndioxid-kibocsátás elérte a 165 millió tonnát. 

Bővebben 


2016 június 15 - Elektromos lehet az újra gyártott lengyel Trabant

Közel három évtizeden keresztül gyártotta a két legnagyobb lengyel autógyártó a Syrena nevű kisautót. A kétütemű kisautó legalább akkora népszerűségnek örvendett, mint nálunk a Trabant, ám 1983-ban, több mint félmillió eladott modell után végül lehúzták a rolót. Néhány éve azonban ismét felmerült, hogy gyártásba kerül a kocsi, az ezt fontolgató AK nevű cég pedig az eddigi tervek után egész konkrét dolgot mondott – számolt be róla a Totalcar.

etrabi.jpg

Mint írják, korábban ugyan volt egy 25 darabos, Meluzyna R névre keresztelt sorozat, de ennél jóval nagyobb mennyiségben szeretnének autót gyártani, vagyis a tervek szerint belevágnának a szériagyártásba. A pletykák szerint az autó elektromos meghajtást kap, és nem is egy, hanem három modellben gondolkodnak.

Bővebben 


2016 június 19 - Nem játékautó egy ilyen 1400 lóerős elektromos dragster 

Maris Ozolis által vezetett jármű 7,631 másodperc alatt teljesíti a negyed mérföldes távot, amely alig 0,357 ezred másodperccel lassabb, mint a jelenlegi világcsúcs ebben a műfajban.

Egy ilyen elektromos dargster, jelen esetben az Electric Fox, 725 kilogramm súlyú és egy 800 Volt feszültségű lítium-ion akkumulátor táplálja a motorját. A meghajtást nem kevesebb, mint hat elektromos motor adja, amelyek összteljesítménye 1368 lóerő és, ami még ennél is fontosabb 2160 Nm-es nyomatékot próbálnak az irdatlan méretű abroncsok a földre átvinni induláskor.

A lettek által épített jármű elvileg még fejleszthető, a cél, hogy a negyed mérföldet 7 másodperc alatti idővel teljesítse, vagyis 322 kilométeres csúcssebességet érjen el. Akárhogyan is teljesítenek ezek az elektromos szörnyetegek, még mindig szokni kell, hogy csak az abroncsok nyüszítése szinte az egyetlen mechanikai zaj, ami hallható egy ilyen futamnál is.

Bővebben