Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 24. hét (2016. 06. 05.- 2016. 06. 12.)

2016.06.16

2016 június 7 - Már tesztelik az elektromos kukásautót Debrecenben

A Debreceni Egyetemen feltalált elektromos hajtásláncot hasznosítja az a vállalkozás, amely árammal hajtott kukásautót fejlesztett ki. A prototípust már tesztelik. A jármű hajtásának lényege, hogy az akkumulátorok merülési szintjével sem csökken a hajtás teljesítménye.

Már a tesztelés fázisában tart a Debreceni Egyetem és az Electromega Kft. közös projektje, egy környezetbarát, teljesen elektronikusan vezérelt hulladékszállító teherautó, mely a jövőben felválthatja a belső égésű motorokkal üzemelő gépjárműveket.

ww3.jpg

Az egész projekt egy 2012-es szabadalmi bejelentésből indult ki – eleveníti fel a kezdeteket Varga Imre, a társaság értékesítési és marketing vezetője. – Ekkor a Debreceni Egyetemen feltaláltak egy olyan elektromos hajtásláncot, amely eredményeképpen az akkumulátorok merülési szintjével sem csökken a hajtás teljesítménye, tehát az ezzel meghajtott elektromos gépjármű az akkuban tárolt energia csökkenésével is ugyanazokra a menetteljesítményekre képes. Ez a technológia a mi járművünk alapja is, miután a cég hasznosítási jogot vásárolt az egyetemtől.

A munka 2014 őszén kezdődött meg, s az is kiderült, ezzel a technológiával a hulladékgyűjtés piacán érdemes megjelenni, ott ugyanis általában nincs nagy távolság, viszont rengeteg az elindulás és megállás.

Bővebben 

2016 június 9 - Ez lesz a jövő: 100 darab elektromos BMW üldözi a bűnt Los Angelesben

Ha valaki kíváncsi, milyen lesz a jövőben a bűnüldözés, elég csak Los Angelesre vetni egy pillantást. A rendőrségi flottához május közepén két Tesla Model S csatlakozott, amik – legyünk őszinték – vadítóan jól néznek ki, de van néhány elektromos BMW-jük is. Most a bajor márka örülhet, az amerikaiak ugyanis jókora rendelést adtak le az i3-ra.

ww2.jpg

A kocsiból, aminek nemrég megduplázták a hatótávját, Los Angeles 100 darabot rendelt – számolt be róla az Automotive News. A rendőrök még 2015 szeptemberében kezdték meg az autó tesztelését, több más elektromos autóval együtt, végül azonban a BMW pályázatát választották ki.

Bővebben 


2016 június 10 - Nagy sikerrel rajtoltak Európában a BMW plug-in hibrid modelljei

Miközben 198 354 darab új autó átadásával a bajor gyártó fennállása eddigi legsikeresebb májusi eladási eredményét könyvelhette el, a BMW Group töretlen lendülettel halad tovább a fenntartható, stabil értékesítési növekedés útján. A BMW tavasszal debütált plug-in hibrid modelljei hatalmas népszerűségnek örvendenek az öreg kontinensen.

ww4.jpg

2016 ötödik hónapjában a BMW Group fennállása legsikeresebb májusi értékesítési eredményét érte el: a 198 354 darab átadott négykerekű 5,3 százalékkal szárnyalja túl az előző májusi értéket. A folyamatos értékesítési javulást hűen türközi az egy évvel ezelőtti számokhoz viszonyított kereken 5,0 százalékos éves fejlődés, a vállalatcsoport ugyanis az idei esztendő első öt hónapjában világszerte 935 288 darab járművet adott át ügyfeleinek.

„Értékesítési eredményeink továbbra is fenntartható fejlődést mutatnak, előzetes várakozásainkkal tökéletes összhangban. Célunk, hogy hosszú távon biztosítsuk a vállalatcsoport nyereséges növekedését, rendkívül vonzó modellpalettánknak köszönhetően pedig éppen ebbe az irányba tartunk” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

Bővebben

2016 június 10 - Elektromos versenyautót épít a Honda

Amióta Sebastien Loeb 2013-ban kivégezte a mezőnyt, és behozhatatlan pályarekordot állított fel a világ leghíresebb hegyi felfutó versenyén, Pikes Peak már nem olyan izgalmas, mint volt. Az autógyártók ennek ellenére küldetésüknek tekintik, hogy gyári csapattal nevezzenek a futamra, és egyre többen próbálják elektromos hajtással abszolválni a 20 kilométeren 1440 métert emelkedő, kanyargós utat.

ww6.jpg

A Honda három NSX szupersportkocsival nevezett a versenyre; kettő hagyományos hibrid hajtással, egy viszont kizárólag villanymotorokkal igyekszik teljesíteni a távot.Tavaly egy 450 lóerős, elektromos CR-Z megnyerte saját kategóriáját; ennek a négymotoros, összkerékhajtású rendszernek a továbbfejlesztett változatát kapja most meg az NSX. Pontos teljesítmény- és nyomatékadatok nem ismertek, az viszont biztos, hogy a négy kerékre jutó hajtóerőt teljesen szabadon, egymástól függetlenül tudja szabályozni a rendszer.

Bővebben 


2016 június 12 - Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler

Hogy mindenki a Tesla trónfosztását akarja elérni, az talán nem túl meglepő, hiszen Elon Muskék jelenleg utcahosszal vezetnek a későn ébredő autógyártók előtt. Az amerikai cég Model S luxusszedánja mellett már a Model X kiadásával is jelezte: az egész piacot le akarja fedni, a néhány hónapja bejelentett Model 3-at pedig úgy viszik a vásárlók, mint a cukrot. Ezek után nem csoda, hogy az autógyártók igyekeznek minél radiáklisabb tervet készíteni arra, hogyan törjenek be és hasítsanak ki minél nagyobb szeletet az elektromosautó-piacból. A Mercedes korábban már jelezte, a Párizsi Autószalonra már egy igazi különlegességgel készül, most pedig további stratégiai terveket is hallhattunk a Daimlertől.

ww1.jpg

A Daimler évek óta dolgozik a hidrogénből elektromos energiát fejlesztő üzemanyagcellás hajtású autók kifejlesztésén is. Eredetileg 2014-re tervezték a szériaérett modell bemutatását, az árat azonban egyelőre nem sikerült elfogadható szintre csökkenteni. Jövőre azonban már megkedzik a Mercedes Brémai üzemében gyártott "GFC F-cell" SUV-modell értékesítését, ami a 2015-ben bemutatott Toyota Mirai-nak támaszt közvetlen konkurenciát. A dél-koreai Hyundai is készül egy üzemanyagcellás autó bemutatására. Az évtized végéig a Damler évi "hatszámjegyű nagyságrendben" tervez villanyautókat értékesíteni Thomas Weber elmondása szerint. Azaz legkevesebb 100 ezret.

Bővebben 


2016 június 12 - Száguldás villanyrollerrel

Az elektromos roller furcsa, kicsit törvényen kívüli valaminek számít itthon. A KRESZ nem is ismeri mint jármű, így nagyjából bárhol lehet használni. Bringaúton, járdán, akárhol és méretei miatt a tömegközlekedési eszközökről sincs kitiltva, buszon, villamoson de még vonaton is simán hurcolható.

ww5.jpg

Mint majdnem minden kézzelfogható dolog, ez a roller is Kínában készült. Ennek ellenére a formája olyan, hogy bármelyik jobb nevű európai formatervező iroda is nyugodtan a nevére vehetné. Két apró kerék, aránylag hosszú utazófelület, elegáns, áttört kormányrúd és nagy, igazán igényes kivitelű műszeregység. Nagyjából ennyiből áll egy roller. Mindezt meggyőző kivitelben, jó fogású anyagokból, nyiszorgásmentesen összeépítve, egy kis vad zölddel megbolondítva. Igazán kívánatos darab.


Bővebben