Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 23. hét (2016. 05. 30.- 2016. 06. 05.)

2016.06.02

2016 május 31 - A Peugeot is beszáll az elektromosroller-bizniszbe

Az elektromos roller nagyon hatékonyan gyorsítja, teszi gazdaságosabbá és persze szórakoztatóbbá a városi egyéni közlekedést, ha ügyesen kombinálja az ember tömegközlekedéssel vagy autózással. Nem egy elektromos rollert bemutattunk már a Verdén (legutóbb ezt a jószágot), de olyan gépről, amit autógyártó készítene, eddig nem hallottunk. Mondom, eddig, mert most itt van ez:

cc2.jpeg

Az e-Kick névre keresztelt, a svájci Micro One-ból pözsóssá dizájnolt roller forgalmazását 2016 utolsó negyedévében kezdi meg a Peugeot. A gép adatait áttekintve a mindössze 8,5 kilós tömeg ütötte meg a szemünket. Egy ilyen könnyű rollert ki-be pakolgatni a csomagtartóból/ba, felvinni a buszra, levinni egy lépcsőn a metróhoz varázslatosan egyszerű egy összecsukható bringához vagy egy átlagos, jellemzően legalább 15 kilós elektromos rollerhez képest.

Bővebben 


2016 június 2 - Nem autót, szolgáltatást akar gyártani a Volkswagen

Mind többen fektetnek be Uberhez hasonló szolgáltatásokba. Legújabban a Volkswagen ugrik be a fuvarmegosztó üzletbe a Gett szolgáltatással. A Toyota, a GM már pezseg.

A cég a fuvarmegosztóval kialakítandó együttműködéssel teszi meg az első lépéseket a klasszikus autógyártó vállalatból mobilitási szolgáltatásokat nyújtó szervezetté való átalakulás felé vezető úton. A fuvarmegosztó cég az egyik legfontosabb építőeleme lesz a Volkswagen 2025-ig lefektetett üzleti stratégiájának – jelentette be Matthias Müller vezérigazgató csütörtökön Berlinben. A Volkswagen nemrégiben jelezte, hogy 300 millió dollárral (268 millió euró) beszáll az Uber konkurensének számító izraeli fuvarmegosztó vállalatba. A cég négytagú felügyelőbizottságában a Volkswagen egy helyet kap. A 2009-ben alapított Gett saját bevallása szerint a világ több városában már nyereségesen működik.

x2.jpg

A Volkswagen a Gett sofőrjei számára kedvezményes autóvásárlási és lízingkondíciókat kínál majd. A Gett üzleti modellje kizárólag személyszállítási engedéllyel rendelkező sofőrök alkalmazására épít. A cég a világ több mint hatvan városában kínálja szolgáltatásait.

Bővebben 


2016 június 3 - Így darabolják szét a tűzoltók a Tesla Model X-et 

Bármennyire is biztonságosak a Tesla autói, bármikor előfordulhat, hogy egy olyan baleset történik, amikor az utasok beszorulnak a kocsiba. Ilyenkor a tűzoltók igyekeznek minél hamarabb szétvágni, szétfeszíteni az autót, hogy minél hamarabb el lehessen látni a sérülteket.

A Model X esetében azonban több szempontból is speciális helyzetbe kerülnek. Egyrészt az elektromos meghajtás miatt máshogy kell áramtalanítani a gépet, a legnagyobb gondot viszont a felfelé nyíló ajtók jelentik. A tűzoltóknak azonban minden helyzetben tudniuk kell, mit kell tenniük, hiszen néhány másodpercen is életek múlhatnak.

Az amerikai lánglovagok számára ezért egy 22 perces oktatóvideót készítettek, amiben részletesen elmagyarázzák, hogyan működik az autó. A már szakavatott tűzoltók pedig azt is megmutatják, hogyan kell szétfeszíteni az ajtókat. A vágás a 14. perc környékén kezdődik.

Bővebben 


2016 június 3 - Már a Porsche is digitális céget alapít

A német sportautógyár külön céget alapított, hogy nagy erőkkel tudjon koncentrálni a közeljövő autóipari fejlesztéseinek legfontosabb irányaira, az önvezető autókra és a járművek közti kommunikációra.

A Porsche Digital GmbH a németországi Ludwigsburgban fog működni, Stuttgart mellett, de lesznek irodáik Berlinben, a kaliforniai Szilícium-völgyben és Kínában is. A cég főnökének az amerikai Gartner piackutató cég főnökét nyerték meg. Az anyavállalt kiszolgálásra létrehozott cég elsődleges feladata az lesz, hogy a gépek közti kommunikációs technológiákat fejlessze, valamint az autonóm autózásban is előrelépjen a márka. 

porsche.jpg

Az már nem kérdés, hogy hamarosan jönnek az elektromos Porschék. A Mission E koncepcióautóját még tavaly szeptemberben mutatta be a márka a Frankfurti Autószalonon. A fejlesztők szerint 3,5 másodperc alatt gyorsulna 0-ról 100-ra, az 500 kilométer megtételére alkalmas akkumulátorokat pedig 15 perc alatt lehetne 80 százalékosra feltölteni.

Bővebben 

2016 június 3 - A BMW elárulta, mire készül a következő években

Márciusban ünnepelte a BMW a cég alapításának 100. évfordulóját, ahol azt is megmutatták, milyennek képzelik el a bajorok a következő 100 évet. Akkor amellett, hogy ehhez egy elég meggyőző koncepciót is mutattak, arról is beszéltek, hogy az alternatív hajtásokban és az önvezető járművekben látják saját jövőjüket. Most úgy tűnik, inkább az utóbbira koncentrálnának.

cc.jpg

Az Automotive News beszámolója szerint Klaus Froehlich, a BMW igazgatótanácsának tagja nemrég arról beszélt, hogy a cég elsősorban az i-sorozatra szeretne koncentrálni, ezzel együtt pedig az önvezető technológiák fejlesztésére. Vagyis az elektromos autók fejlesztését egyelőre meghagyják a Porschénak, az Audinak, vagy a Teslának. Utóbb teljesen érthető, de előbbi két cég is belehúzott: a Porsche 2020-ra ígéri az első, teljesen elektromos autóját, de az Audinak is van egy nagyszabású terve 2018 utánra.

Bővebben 


2016 június 5 - Elképesztő elektromos kisautóval jöttek ki a japánok

A Rimono nevű japán elektromos jármű valahol félúton van egy motor és egy autó között, nemcsak azért, mert biciklikormányt kapott, de a karosszériája is sátrak anyagához hasonlító ponyvából van. Egyszerűségét tovább fokozza, hogy hagyományos értelemben véve műszerfala sincsen, annak feladatát egy iPad látja el.

cc1.jpg

cc1_b.jpg

A 2,2 méter hosszú autót egy lítium-ion akkumulátor hajtja, amivel a 6,8 lóerős gép 50 kilométert képes megtenni, maximális sebessége 45 km/h. A japán startup tervezői ráadásul hordozható és cserélhető akkumulátorral látták el, így hosszabb utak megtételére is képes lesz. A motor1 beszámolója szerint a sorozatgyártás jövő nyáron indulhat.

Bővebben


2016 június 5 - Ez tényleg megtörténhet Norvégiában?!

Ami azt is jelentené, hogy a világ egyik legjelentősebb olaj-exportőre kitiltja az országból a benzines és dízel autókat. Régóta folytak az egyeztetések a norvég vezető pártok között arról, hogy betiltsák a hagyományos belsőégésű motorok forgalmazását az országban, s most az egyik legjelentősebb napilap, a Dagens Næringsliv szerint végre sikerült megállapodniuk a 2025-ös dátumról. A hírt még nem erősítették meg minden fél részéről, Elon Musk viszont már előre iszik a medve bőrére. A hír és az időpont ugyan elég drámainak hangzik, ám valójában nem annyira az, hiszen a skandináv ország autóinak 25 százaléka már most is elektromos! Oslo vezetői pedig azt fontolgatják, hogy már 2019-től kitiltják a belvárosból a személygépkocsikat.

Bővebben