Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 22. hét (2016. 05. 23.- 2016. 05. 29.)

2016.05.26

2016 május 24 - Ott is elektromos autó készül, ahol nem számítunk rá

A Pininfarina nagy fába vágja a fejszéjét: tervez egy tökéletes elektromos autót.Bár sokan szkeptikusak a Formula E bajnokságot illetően, a jelek szerint mégiscsak van haszna az elektromos autók versenyének. Az indiai Mahindra nemrég úgy döntött, szeretné továbbfejleszteni a versenygépet, hogy a fejlett technológia az utakon is megjelenhessen – számolt be róla az Autocar.

o1.jpg

A cég mindehhez a tavaly novemberben megvásárolt Pininfarinát kéri fel, hogy a jármű ne csak belsőleg, külsőleg is vonzó legyen a leendő tulajdonosok számára. Pravin Shah, a cég gyártásért felelős főnöke szerint a dizájn ma már döntő szerephez jut a tervezésben, főleg az olyan autók létrehozásában, amelyek kímélik a környezetet. A vásárlók ugyanis környezetbarát, ugyanakkor tartós és erős autót akarnak. Ezt az igényt szeretnék most kielégíteni.

Bővebben 


2016 május 28 - A Volkswagennek is lesz saját Gigafactory-ja

A Volkswagen csoport saját villanyautó-akkumulátor gyárat építhet a közeljövőben, hogy visszaszorítsák a beszállítóktól való függőségüket.

Elektromos autókhoz való akkumulátorokat gyártó nagyszabású üzemet építhet a Volkswagen csoport (VW) - jelentette pénteken a Handelsblatt című német üzleti lap.

A német gépjárműgyártó csoport akár tízmilliárd eurót is fordíthat a beruházásra, amelynek célja az önállóság megteremtése, vagyis a függőség megszüntetése az ázsiai akkumulátor-beszállítóktól.

A VW így az amerikai Tesla példáját követheti, amely már el is kezdte felépíteni Gigafactory nevű akkumulátor-gyárát, amely 4-5 milliárd dollárba kerülhet és 2018-ban kezdheti el a termelést. A Handelsblatt szerint a VW vezetése egyelőre mérlegeli a lehetőségeket, így még az is nyitott kérdés, hogy az üzemet Németországba, Kelet-Európába vagy Ázsiába telepítsék-e.golfgte.jpg

A VW német munkavállalóinak érdekképviselete és Alsó-Szászország tartomány - a VW egyik fő részvényese - amellett kardoskodik, hogy Németországban épüljön fel a gyár. Arra hivatkoznak, hogy az elektromos meghajtású kocsik gyártásához a belsőégésű motorral működő autókhoz képest a kevesebb alkatrész miatt kevesebb munkaerőre van szükség, így a villanyautók előretörése munkahelyeket fenyeget, és ezt a folyamatot valamennyire ellensúlyozni lehet az akkumulátorgyártás fejlesztésével.

Bővebben


2016 május 24 - Szeretjük-e az elektromos autókat? Hamarosan kiderül, hogyan gondolkodunk róluk

Az elmúlt években már a magyar utakon is megjelentek a tisztán elektromos meghajtású autók, igaz, egyelőre még csak szerény számban. Ettől függetlenül a jövő egyértelműen ezeké a járműveké, a kérdés csupán az, mikor jön el az idő, amikor tömegek kezdik majd el használni.

a.jpeg

Mivel az elterjedésüket nagyban befolyásolja, milyen a véleményünk ezekről a járművekről, Daróczy Barnabás, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának végzős hallgatója arra vállalkozott, hogy kiderítse, milyen az elektromos autók megítélése Magyarországon. A kutatásához egy kérdőívet is létrehozott, amit itt lehet kitölteni.

Bővebben


2016 május 23 - 5 érdekes tény, amelyet nem tudott az autózásról

Mikor vezették be a világ első sebességkorlátozását? Mekkora a világ legnagyobb motorja? Mennyivel ment a leggyorsabb szárazföldi jármű? Íme, öt érdekes tény az autózás történetéből.

Elektromos autósszempontból szempontból talán ez a legérdekesebb: "Az elektromos autók feltalálását Jedlik Ányos nevéhez kötik. A magyar feltaláló 1828-ban az általa megalkotott villanymotort megpróbálta egy négykerekű járműhöz is társítani. Az első, használható elektromos autót 1859-ben a francia Gaston Planté alkotta meg, aki már tölthető akkumulátorral látta el a gépét."

Bővebben 


2016 május 28 - 915 milliárdért fejlesztett ilyen különleges motort a Mercedes

A németek azt ígérik, az eddiginél sokkal kisebb lesz az autóik károsanyag-kibocsátása, hála az új kipufogórendszernek és a szűrőknek.

A környezetvédelem egyébként is aktuálisan terítéken lévő téma, de a Volkswagen-botrány óta még inkább előtérbe került a régóta fennálló probléma: az autók túl sok káros anyagot juttatnak a levegőbe. A cégek többsége ezért most az elektromos autók fejlesztésébe tolja a pénzt, és nem kivétel ez alól a Mercedes sem. A németek azonban emellett egy másik irányba is gondolkodnak – számolt be róla az Autocar.

o3mercedes.jpg

A cég nemrég bejelentette, 2,3 milliárd fontot, vagyis csaknem 915 milliárd forintot költött arra a fejlesztésre, ami segít minden eddiginél környezetkímélőbb motort létrehozni. A dízelmotort már az új E-osztályba is beszerelték, ami hatékonyabb kipufogógáz-visszavezető rendszernek és az egyéb technológiáknak köszönhetően segít csökkenteni a levegőbe jutó nitrogén-oxid mennyiségét.

A motor átlagfogyasztása 3,9 liter/100 km körül van, ami 102 gramm Co2-t bocsát ki kilométerenként. A cég azt állítja, a motorok képesek lesznek megfelelni a 2017 szeptemberében életbe lépő szigorú környezetvédelmi előírásoknak is.

Bővebben 


2016 május 26 - Autók fölött száguld a futurisztikus óriásbusz

Félig tömegközlekedési eszközként, félig alagútként funkcionál a pekingi Transit Explore Bus vállalat „lovagló busza” a most nyilvánosságra hozott látványtervek szerint.

A hétvégi pekingi nemzetközi high-tech expón bemutatott futurisztikus járművel a tervezők elsősorban a kínai nagyvárosokat megbénító dugók felszámolására és a fojtogató szmog csökkentésére próbáltak innovatív, fenntartható megoldást találni.

A „lovagló busz” méretei lenyűgözőek: hatvan méter hosszú, nyolc méter széles, 1400 utas fér el a fedélzetén, és elég magasan fut ahhoz, hogy két méternél alacsonyabb autók elférjenek alatta. A csuklós busz legfeljebb 60 kilométeres óránkénti sebességgel roboghatna az autók fölött. Egyetlen elektromos jármű 40 hagyományos buszt válthatna ki, így a levegőszennyezést is mérsékelhetné, és évi 800 tonna üzemanyagot takaríthatna meg.

Bővebben