Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 21. hét (2016. 05. 16.- 2016. 05. 22.)

2016.05.19

2016 május 19 - Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít Csehországba

Az ABB nyerte azt a pályázatot, amelyet az országos Elektromobilitás projekt keretében a ČEZ (Cseh Elektromos Művek) írt ki Csehországban telepítendő, elektromos autók töltésére szolgáló nyilvános gyorstöltő állomások szállítására. A ČEZ ezzel a beruházással rövid időn belül megduplázhatja az ország területén a berendezések számát. A hazánkban villámtöltő néven is ismert ABB gyorstöltőkkel nem egészen fél óra alatt 80%-os töltöttségi szintre hozható egy elektromos autók akkumulátora. 

a_1.jpg
 
A nyilvános gyorstöltő állomások egy részét még ez év közepén telepítik, ami jelentősen javítja az elektromos autózás feltételeit Csehországban. A ČEZ Elektromobilitás projekt hat évre szóló szerződést kötött az ABB Česká Republika-val, melynek keretében a cég szállítja és szervizeli a legnagyobb hazai üzemeltető töltési infrastruktúra hálózatának gyorstöltő állomásait.

A gyorstöltő állomás DC csatlakozókkal, CHAdeMO és CCS töltési szabványokkal van ellátva, melyek akár 50 kW teljesítményű töltési teljesítményre képesek. Rendelkezésre áll továbbá AC töltés is standard csatlakozóval, mely max. 22 kW teljesítményű töltési folyamatot tesz lehetővé. A felhasználó a töltésnél egyedülálló átalányfizetésen alapuló ID kártya segítségével azonosítja magát. A hagyományos töltőhálózat használatának havi átalánydíja 150 cseh korona, az év második felétől ez a díj a gyorstöltő állomásokra is vonatkozik majd. 

Bővebben 


2016 május 19 - Elektromos autót adtak át Tarcalon

Egy kilenc- és egy két személyes elektromos autót adtunk át Tarcalon a térség országgyűlési képviselőjével, a Facebook-király Mengyi Rolanddal és a település polgármesterével – derült ki Tuzson Bence kormányzati kommunikációért felelős államtitkár Facebook-posztjából, ami szerint Tarcal a jövő települése, és Tokaj-Hegyalja a magyar turizmus egyik ékköve.

a_2.jpeg

Eszerint az autók azért kellettek, hogy „segítséget nyújtanak azoknak, akik nem tudnak saját maguk eljutni az Áldó Krisztus szoborhoz, melyhez zarándok sétány vezet”.

Bővebben

2016 május 21 - Itt a Mercedes nagy terve, amivel legyőznék a Teslát (is)

A jelek szerint a Mercedes sem szeretne lemaradni az elektromosautó-forradalomban. A konkurencia már elég jól áll, így a németek most fénysebességre kapcsolva szeretnék behozni a lemaradást. A terv szerint 2020-ig, vagyis a következő 3 és fél évben négy elektromos autóval lépnének a piacra.

a_3.jpg

Persze az elhatározás nem véletlen, a Mercedes ugyanis régóta várt a német kormány támogatására – már ami az elektromos autók eladását illeti. Németország jelenleg minden, 60 ezer eurónál, vagyis kb. 20 millió forintnál olcsóbb autó vásárlását támogatja. A terv szerint a gyártókkal közösen kvázi ingyenpénzt adnának a vásárlóknak, méghozzá nem is keveset.

Az Autocar beszámolója szerint a Mercedes a C és az S-osztályban képzeli el a gépeket, mindezt két kupé és két SUV formájában. Bár a hagyományos hajtáslánccal ellátott gépek felépítéséből sokat átvesznek majd, az elektromos autók új dizájnt is kapnak, így már ránézésre is meg lehet majd őket különböztetni egymástól.

Bővebben 


2016 május 17 - A kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt

A kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt, célja, hogy Magyarország a régió vezető államává váljon az elektromobilitás területén - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pénteken Budapesten.

A miniszter abból az alkalomból nyilatkozott, hogy hét új elektromos autóval bővült a kormányzati autóflotta. Az új, környezetbarát kocsikat a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) kapta.

A miniszter emlékeztetett: a Jedlik Ányos Terv kijelölte azokat a célokat, amelyeket a kormány a környezetvédelem és a gazdaságfejlesztés területén kíván elérni, az egyik kiemelt cél, hogy 2020-ra 50 ezer környezetkímélő gépjármű közlekedjen a magyar utakon. Jelenleg több mint 600 zöld rendszámú autó van forgalomban - mondta.

A Jedlik Ányos terv végrehajtásának eddigi eredményei között említette a környezetkímélő járművek fogalmának bevezetését, a díjmentes parkolásuk lehetőségét több nagyvárosban, valamint azt, hogy bővült az ilyen járművek után igénybe vehető adókedvezmények köre.

Bővebben 


2016 május 16 - Ez durva lesz: 2021-re eltűnhet a japán autómárkák fele

Az elmúlt években sok szó esett arról, hogy komoly változás előtt áll az autóipar, ám eddig leginkább az elektromos járművek és az önvezető autók megjelenéséről esett szó. A CNBC a Kelley Blue Book kutatóintézet tanulmányára hivatkozva azonban azt írja, egy másik fronton is fel kell készülnünk a változásra.

Az előrejelzés igen borús jövőt jósol a japán autómárkáknak: a szakemberek szerint 2021-re a márkák fele eltűnhet a piacról, így maximum 3-4 cég maradhat fenn. A beszámoló szerint a világ harmadik legnagyobb gazdasága egyúttal a világ harmadik legnagyobb autógyártója is, ahol nyolc vezető márka készül – többek között a Toyota Motors cégnél is, ami a világ legtöbb eladott autójával büszkélkedhet.

Ennek egyik jele, hogy a Nissan 237 milliárd japán jenért (600 milliárd forintért) megveszi a fogyasztási adatokat manipuláló Mitsubishi Motors 34 százalékát, és ezzel a legnagyobb részvényese lesz. A Napi.hu szerint ide sorolható az is, hogy a Toyota hamarosan teljesen birtokba veszi a Daihatsu Motor Co-t.

Hogy pontosan melyik cégek tűnnek majd el a palettáról, azt egyelőre még nem lehet tudni.

Bővebben 


2016 május 17 - Mi lenne, ha áramszedőssé alakítanák a kamionokat? A Scania megcsinálta

A svéd gyártó nem csak elméletben játszott el a gondolattal, de a svédországi E16-os autópályán meg is csinálták a rendszert. Igaz csak 2 kilométeres szakaszon, de akkor is. A kijelölt útvonalon valóságos forgalmi körülmények között tesztelik a szállítmányozást az elektromos meghajtású Scania teherautókkal.

A tesztelésben részt vevő kamionok mindegyike áramszedővel van ellátva, mely a fülke mögött kapott helyet. Ezek a Scaniak persze hibrid hajtáslánccal ellátott járművek, így a kamionok akkor is képesek a közlekedésre, ha nem kapcsolódtak az áramhálózatra.

Bővebben 


2016 május 15 - Jövő a Nissan szerint - Vezetéknélküli töltés és házi akksicsomag

A márka által 2020-ra ígért autonóm autókról, csodás képességű, kristálytiszta villanyautókról és hasonló, földtől elrugaszkodott, bátor tervekre számítottunk, amikor a Nissan Futures nevű rendezvényre tartottunk. Ezek helyett mindössze egy falra szerelhető akksicsomagot mutattak.

A Nissan első tömeggyártóként öt évvel ezelőtt dobta piacra a LEAF-et, amellyel jelenleg piacvezető a villanyautók között. Világszerte 220 ezer darabot adtak el belőle, a három éve beindított sunderlandi üzem is legyártott már 50 ezer darabot. Az eladásoknak jót tett a felfrissített, már 250 kilométeres hatótávval rendelkező – ez 26 százalékkal több, mint az elődé volt – 30kWh-ás modell bevezetése is. De nem ez a márka egyetlen elektromos modellje, 2014-ben a barcelonai üzemében beindult a Nissan e-NV200-as kis-áruszállító gyártása is.

a_niss.jpg

Jelenleg az emberiség több mint fele él városokban, és ez az adat a következő években akár 70 százalékig is felkúszhat. Miközben örülünk az egyre több tiszta, elektromos autónak, felmerül velük kapcsolatban egy komoly probléma is, mégpedig az, hogy miképpen lehet majd ennyi autót feltölteni?

A megújuló energiaforrások klasszak ugyan, de mint a nemzet általános tudósa rámutatott, éjszaka, vagy ha nem fúj a szél, Mari néni akkor is ráfanyalodhat a vasalásra. Tehát a megtermelt áramot el kell tenni valahova. De hova? Hát hatalmas házi akksiba.

A Nissan az Eaton nevű céggel közösen kitalálta az xStorage fantázianevű fali akksipakkot. A megoldás előnye, hogy a házi energiaspájzolás mellett pénzt is lehet vele keresni. A nappal megtermelt, vagy a csúcsidőn kívüli olcsóbb áramot a fogyasztási csúcsban értékesíteni lehet az áramszolgáltatónak. Hülyén hangzik, de mégis van értelme, hiszen így az áramszolgáltatónak a csúcsidőben nem kell plusz kapacitást mozgósítani – adott esetben ez hosszabb időt is igénybe vehet, egy erőművet nem lehet másodpercek alatt felpörgetni – hanem csak megveszi a lakossági tárolókban elraktározott energiát.

Bővebben 

2016 május 21 - Airweel M3 - ez már nekünk is sok

Airwheel márkanévvel már tengernyi elektromos-hajtású, kerekes izét próbáltunk már ki az egykerekű rettenettől a teljesen korrekt Segway klónokig. A mostani azonban mindegyiken túltesz kreténségben. Ismerkedjenek meg az M3-as kódnevű villanyhajtású, távirányítós <s>istenharagjával</s> gördeszkával!

a_4.jpg

Az Airwheel M3-asa majdnem úgy néz ki mint egy igazi gördeszka. Ugyan kicsit magasabban van a deszkája, és a kerekei is puffadtabbak, illetve az alján van egy nagy villamos elosztódoboz formájú izé, de különben teljesen felismerhető gördeszka-szerű dolog. Kivitelre egész meggyőző, rendes anyagokból, szépen összeépített játékszer ez, csak kicsit bumfordi. A motort az egyik hátsó kerékkel építették egybe – igen, az ördögi szerkezet egykerék-hajtású, de ez is bőven elég – és alig nyúlfarknyi vezeték fut bele a deszka aljára szerelt műanyag dobozba. Ez a doboz rejti az akksipakkot és a biztonság kedvéért megduplázott vezérlőáramkört is. Bekapcsolni a nagy piros nyomógombbal kell, ami csinosan világít is, ha a cucc már akcióképes.

Bővebben