Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 20. hét (2016. 05. 09.- 2016. 05. 15.)

2016.05.12

2016 május 10 - Japánban több az elektromos töltőállomás, mint a benzinkút

Japán nem csak az elektromos autók gyártásában áll az élen, de egy felmérés szerint a töltésükben is. Az országban már 40 ezer elektromos töltőállomás áll rendelkezésre, míg hagyományosból csak 35 ezer.

Számos előnyük mellett az elektromos autók egyik hátránya az egy töltéssel megtehető relatíve kevés kilométer, valamint a még kiépítetlen töltőhálózat – emiatt a tulajdonosoknak folyamatosan tartaniuk kell attól, hogy két állomás között merülnek le. De nem Japánban, ahol a Nissan felmérése szerint már több elektromos töltőállomás van, mint fosszilis – írja a Guardian.

x5.jpg

Összehasonlításképpen az Egyesült Államokban 114 500 hagyományos benzinkútra csupán 9 ezer elektromos töltőállomás jut, és ez az arány más fejlett országokban sem sokkal jobb. Japánban azonban a kormány támogatásokkal igyekszik rávenni a lakosságot az elektromos és hibrid autók vásárlására, így az infrastruktúra is gyorsabban ki tudott épülni. A felmérés kritikusai szerint a számok csalókák, mivel a 40 ezer töltőállomásba a magángarázsokban található töltőket is beleszámolták, valamint a hagyományos benzinkutak jóval több járművet tudnak adott idő alatt kiszolgálni.

Bővebben

 

2016 május 10 - Az év ötlete: Tesla másik nevével indítottak elektromos autókat gyártó céget

Ha már a Tesla foglalt volt, a tulajdonosok meghúzták a váratlant. Ez a Nikola Motor Company. Mit csinál az ember, ha elektromos autókat gyártó céget akar alapítani? Olyan nevet választ, ami könnyen megjegyezhet, emellett pedig egyértelműen jelzi, mivel foglalkozik a vállalat. Így választhatta anno Tesla nevét Elon Musk, és mint látjuk, eléggé bejött neki a dolog. Persze ehhez kellettek a termékek is, de azért valljuk be: indításnak nagyon is jó volt a névválasztás.

nicola1.jpg

Na és mit csinál az ember, ha úgy akar ilyen céget alapítani, hogy a sokat mondó Tesla név már foglalt? Nem esik kétségbe, hanem fogja Tesla keresztnevét, és azt adja a cégének. Valahogy így szülhetett meg tavaly az amerikai Utahban a Nikola Motor Company, ami – milyen meglepő – szintén az elektromos autók gyártására akar fókuszálni.

nicola1b.jpg

A Nikola viszont csak mostanában indult el a világhírnév felé, a cég ugyanis két olyan koncepcióval jelentkezett, ami akár még ígéretes is lehet. Az egyik a terepbuggy-nak tűnő Nikola Zero, ami a tervek szerint 200 km megtételére lesz képes egyetlen feltöltéssel. Az igazán izgalmas fejlesztésnek azonban a másik gép, a Nikola One ígérkezik.

Bővebben 


2016 május 11 - Alig lettek olcsóbbak az elektromos autók 

Egy friss felmérés azt mutatta ki, hogy a tisztán elektromos hajtású kocsik átlagosan 41 százalékkal kerültek többe tavaly Németországban, mint a normál motorral rendelkezők, ami alig kisebb a 2014-es különbségnél.

Az IFUA Horváth & Partners felmérése szerint a korábbi években sokkal gyorsabb volt az elektromos kocsik árcsökkenése, mint idén. A 2010-ben Németországban üzembe helyezett villanyautók átlagosan még több mint 100 százalékkal voltak drágábbak, mint a hagyományosak,2014-ben pedig már csak 45 százalék volt az árkülönbség. Ehhez képest nem jelent érzékelhető változást a tavalyi 41 százalékos eltérés.

zoe.jpg

Magyarországon sem volt lényeges árváltozás, a legnagyobb darabszámban értékesített Nissan Leaf listaára 2014 óta gyakorlatilag nem módosult, ahogy a BMW i3-asé és a VW e-Golfé sem.  

Bővebben 


2016 május 13 - Hét új elektromos autóval bővült a kormányzati autóflotta

Hét új elektromos autóval bővült a kormányzati autóflotta. A Nissan Leaf és Volkswagen e-Golf környezetbarát kocsikat a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) kapta.

A miniszter emlékeztetett: a Jedlik Ányos Terv kijelölte azokat a célokat, amelyeket a kormány a környezetvédelem és a gazdaságfejlesztés területén kíván elérni, az egyik kiemelt cél, hogy 2020-ra 50 ezer környezetkímélő gépjármű közlekedjen a magyar utakon. Jelenleg több mint 600 zöld rendszámú autó van forgalomban - mondta.

A Jedlik Ányos terv végrehajtásának eddigi eredményei között említette a környezetkímélő járművek fogalmának bevezetését, a díjmentes parkolásuk lehetőségét több nagyvárosban, valamint azt, hogy bővült az ilyen járművek után igénybe vehető adókedvezmények köre. 

A nemzetgazdasági tárca vezetője hangsúlyozta: a kormány érdeke, hogy támaszkodva a járműgyártásban meglévő hazai adottságokra, a kutatási, fejlesztési és innovációs bázisra, Magyarország előkelő pozícióhoz jusson az elektromos gépkocsik termelésében, és ezzel a világpiacon is. 

Úgy vélte, az elektromobilitás nagy lehetőség, és amennyiben sikerül elérni, hogy további iparági befektetések érkezzenek erre a területre, ez helyzetbe hozza a magyar beszállítókat is, ami összességében gazdasági növekedést és nem utolsósorban a munkahelyek bővülését hozza.

Emlékeztetett: a kormány adókedvezményekkel is támogatja az elektromos autók elterjedését, az ilyen személygépkocsik után nem kell regisztrációs és cégautóadót fizetni, és ha vállalkozás használ elektromos járművet, a villamos energia árában lévő áfát vissza tudja igényelni. Emellett kedvezmények társulnak az éjszakai töltéshez. 

Bővebben 


2016 május 13 - Bekeményít az Audi, 2018-tól évente jön egy elektromos autó

Meglehetősen kemény tempót diktálna az Audi az elektromos autók gyártása terén. A németek a Volkswagen-botrány után határozták el, hogy magasabb fokozatra kapcsolnak, és rámennek a zéró emissziós autók készítésére, ami érthető is, hiszen egy újabb dízelgate könnyen szög lehet a belső égésű motorok koporsójába.

x1.jpg

Ennek kapcsán már hallhattunk egy komolyabb tervet, amikor Scott Keogh, az Audi amerikai elnöke arról beszélt, 2025-ig négy modell kap majd valamilyen plug-in megoldást. Rupert Stadler, az Audi első számú vezetője a márka éves rendes közgyűlésen bejelentette, hogy 2018-tól évente jön majd valamilyen elektromos Audi – számolt be róla az Autoblog.

Bővebben 


2016 május 14 - Nem, nem elírás: íme az elmúlt 188 év elektromos autói egyetlen animgifben

Bármennyire is hihetetlen, de az elektromos autók ötlete nem az elmúlt évtizedekben keletkezett, annál jóval régebbi múltra tekint vissza. Annyira régire, hogy az alapötlet már közel 200 éves, és két évtizeddel később jelent meg, mint ahogy az első gőzmozdonyok elindultak a síneken.

via GIPHY

A Popularmechanics szerint sokan Jedlik Ányos munkásságát tekintik az elektromos autók megjelenésének, amikor a magyar feltaláló 1828-ban az általa megalkotott villanymotort megpróbálta egy négykerekű járműhöz is társítani. Az azóta eltelt 188 évben számos autónál használták fel a találmányát: ilyen volt az 1898-ban megalkotott Lohner Electric Chaise, a Henney Kilowatt 1959-ből, az AMC Amitron 1967-ből, vagy az épp hatalmas megrendeléseket kapó Tesla Model 3.

Bővebben