Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 19. hét (2016. 05. 02.- 2016. 05. 08.)

2016.05.05

2016 május 2 - Erősebb akkuval messzebbre megy a BMW i3

Háromszáz kilométer – ennyit ígér a szabványos ciklus szerint a BMW i3 új fejlesztése, a 33 kWh kapacitású akkumulátorcsomag. Az új fejlesztés az eredeti és továbbra is megvásárolható, 22 kWh kapacitású csomaggal azonos méretben biztosít másfélszeresére növelt hatótávolságot, értelemszerűen magasabb (egyelőre nem közölt) vételár mellett. A BMW persze óvatos, és nem tesz betarthatatlan ígéreteket, ezért a 300 helyett azt mondja: 200 kilométert még a legkedvezőtlenebb körülmények között is meg tud tenni az autó.

y5a.jpg

Ami a töltési igényeket illeti, gyorstöltőről ugyanúgy három óra alatt lezajlik a folyamat, hagyományos háztartási csatlakozóról nyolc helyett tíz órán át tart a töltés. Az idén nyártól kapható, új modellhez igazodva módosított töltőegységet (Wallbox) bocsát forgalomba a BMW.

Ahogy a normál akkuhoz, a megnövelt kapacitású  egységhez is kérhető hatótávolság-növelő rendszer.  A hátsó tengely fölött beépített, kéthengeres motorkerékpár-motor kilencliteres tankból táplálkozik, és 150 kilométernyi plusz távolság megtételére teszi alkalmassá az autót. A 150 km/óra végsebesség pont annyi, mint eddig; álló helyzetből egy tizedmásodperccel lomhábban (7,3 mp) gyorsul százra az autó.

y5b.jpg

Az új modellváltozat, amelyet az akkumulátor töltéstároló képessége nyomán i3 (94Ah) néven emleget a BMW – ezzel párhuzamosan az eredeti modell neve i3 (60 Ah)-ra változik – nem csak belül, de kívül is többet tud.

Bővebben 


2016 május 5 - Felpörög a Tesla

Felgyorsítja az elektromos autók gyártását a Tesla. 2018-ra évi 500 ezer autónak kell legördülnie a gyártó szalagokról, ám ehhez a kiadásokat is növelni kell – figyelmeztetett a vállalat. A tőkekiadások 50 százalékkal 2,25 milliárd dollárra növekedhetnek idén.

Elon Musk azt mondta, hogy 2016-ban 80-90 ezer elektromos autót tudnak leszállítani. A Model 3-at már tömeggyártásra tervezték, mivel az ára olcsóbb a korábbi modelleknél. A Model 3, 35 ezer dollártól, azaz 9,5 millió forinttól elérhető. A Model S 71 ezer dollár, azaz 19,5 millió forint, a Model X SUV pedig 116 ezer dollár, azaz 31,7 millió forint körül mozog.

tesla.jpg

A Tesla az idei első negyedévben növelte a nettó veszteségét részvényenként 2,13 dollárral, ami összesen elérte a 282,3 millió dollárt. Egy évvel korábban az első negyedévben 154,2 millió dollár veszteséget jelentett. A bevételei közben 939,9 millió dollárról 1,15 milliárd dollárra nőttek.

Bővebben


2016 május 5 - A Tesla valami nagyon nagy dolgot akar csinálni

Az új modell kedvező piaci fogadtatása miatt a korábban tervezettnél gyorsabb ütemben készül felfuttatni a Tesla a villanyautók gyártási kapacitását.

A nemrég bemutatott Model 3-ra alig néhány hét alatt 400 ezer megrendelés érkezett. Az igényeket a meglévő kapacitással csak évek alatt tudná kielégíteni a Tesla. Az évi 500 ezres gyártási kapacitást ezért az eddig tervezettnél két évvel korábban, 2018-ra kívánja elérni, 2020-ra pedig már az évi egymilliót tűzte ki célul.

y1.jpg

Tavaly a Tesla 50 ezer autót gyártott. Legfontosabb modellje, a Model S megrendelései az első negyedévben 45 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest.

A Model 3 a tervek szerint 2017 végén kerül a piacra. A Tesla azonban eddig egyetlen modelljével sem tudta tartani a kitűzött határidőt. A Model X gyártásának beindítása például egy évet késett, és a kapacitás felfuttatása is lassabban halad a tervezettnél.

Elon Musk vezérigazgató mindenesetre abból indul ki, hogy 2017 második felében a Model 3-ból már 100 vagy 200 ezret le fognak tudni gyártani. A beszállítóknak 2017 július elsejéig kell felkészülniük az alkatrészek sorozatgyártására.

Bővebben 


2016 május 6 - Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút

A távol-keleti országban komolyan veszik, hogy a jövőt az elektromos autók jelentik. Elon Musk Tesla-vezér a Model 3 bemutatójakor nemcsak az új autót – és a hozzá tartozó elképesztő előrendelési számokat – jelentette be, hanem azt is, hogy a cég jelentős mértékben növeli a töltőpontok számát. Az új Destination Charging, azaz a végponti töltőegységek helyét nemrég meg is mutatta a Tesla, és bár Magyarországra egy sem kerül, Európát rendesen megszórták vele. Bár a számuk így jelentős mértékben emelkedett, a japánok korábbi eredményét egyelőre nem sikerült megdönteniük.

A The Japan Times korábbi cikke szerint Japánban 2015 elején történelmi esemény történt: a világon első országként több elektromos töltőpontot építettek ki, mint ahány benzinkút van az országban. A számok nyelvén ez konkrétan annyit tesz: míg elektromos autót 40 ezer helyen lehet tölteni, a hagyományos üzemanyagot csupán 34 ezer helyen árulják.

Bővebben 


2016 május 7 - Mindenki nyerhet az elektromos autókkal

Mindenki csak nyerhet az elektromos járművek elterjedésével, hiszen csökken a környezetszennyezés, a károsanyag-kibocsátás és a zajártalom, a magyar gazdaságnak pedig új, a növekedést támogató, innovatív fejlesztéseket tesz lehetővé - emelte ki Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium külgazdaságért felelős helyettes államtitkára szombaton, az eTourEurope nemzetközi elektromos autóverseny budapesti állomásán.

qq5.jpg

Az idén április 29. és május 8. között rendezik a 16 várost érintő, egész Európát átszelő elektromos autós túrát és versenyt. A magyarországi töltésre szombaton érkeztek a versenyzők a WestEnd tetőteraszára, az eseményről a minisztérium közleményben tájékoztatta az MTI-t.

A verseny célja bemutatni, hogy az elektromos járművek ma már hosszú út megtételére is képesek, és hogy Európa-szerte már rendelkezésre áll a főutak mentén az az infrastruktúra, melynek segítségével az autók útközben gyorsan feltölthetők. Az eTourEurope Európa legnagyobb elektromosjármű-versenye, amelyen átlagosan napi 430 kilométert, összesen pedig 3900 kilométert tesznek meg a versenyzők.

Bővebben 


2016 május 7 - Közösen épít önvezető autót a Google és a Fiat Chrysler

A Pekingi Autószalon egyik legjobban várt érdekessége a BAIC nevéhez fűződik. Nem sokban különbözik a napokban bemutatott kínai szuperautó attól a változattól, amiről a hónap elején néhány fotó is kiszivárgott. A kínai autóipari óriás, a Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) által készített elektromos gép első nekifutásra nem is rossz, és már most kíváncsiak vagyunk, milyen lesz a következő modell.

y4.jpg

A Carscoops beszámolója szerint az Arcfox-7 névre keresztelt modell formáját a Formula-E autók ihlették meg, és ez nagyon jól áll neki. A gép 603 lóerőt szabadít az aszfaltra, a súlya 1755 kg, a 0-100 km/h-s sprintet pedig kevesebb mint 3 másodperc alatt vágja ki. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a végsebessége 260 km/h, akkor elégedetten bólinthatunk.

Bővebben 


2016 május 8 - Elkészült a világ első teljesen elektromos Ferrarija

A lelkes csapat Thomas Magnum kedvenc autóját, egy 308 GTS-t alakított át. A Ferrari elnöke Sergio Marchionne az idei Genfi Autószalonon úgy nyilatkozott, szinte biztos, hogy soha sem építenek majd tisztán elektromos meghajtást használó Ferrarit, az autóhoz ugyanis szorosan hozzátartozik a motorhang is. Nos, ha a Ferrari nem is épít ilyesmit, megteszi más helyettük.

y3.jpg

Az ElectricGT nevű céget néhány jó barát hozta össze még 2014-ben, egyetlen cél érdekében: építeni akarnak egy teljesen elektromos meghajtású Ferrarit. Alig két évvel később a gyümölcs beérett, és megszületett az az autó, amit még Magnum is megirigyelne: az átdolgozott, 1978-as 308 GTS, ami így a 308 GTE nevet kapta.

A csapat alig 10 ezer dollárért (kb. 3 millió forint) vásárolta az autót, ami nem véletlenül volt ilyen olcsó: a kocsi motorja teljesen kiégett. Ez viszont cseppet sem zavarta a csapatot, hiszen nekik a hajtáslánc nem is kellett, így hozzáláttak, hogy átdolgozzák az autót. A V8-at ki is pakolták belőle, a helyére egy HPEVS AC51 elektromotor, valamint 48 darab lithium-ion akkumulátorcella került.

Bővebben