Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 18. hét (2016. 04. 25.- 2016. 05. 01.)

2016.04.28

2016 április 25 - Kiderült, mi az elektromos autózás legnagyobb gondja

Az autóipar kész hozzájárulni az elektromos mobilitás elterjedésének ösztönzéséhez – közölte Dietmar Voggenreiter, az Audi értékesítési igazgatója a Pekingi Autószalon nyitónapján.

Mindenekelőtt azonban meg kell oldani a villanyautózás alapvető tyúk-tojás problémáját, azaz el kell dönteni, hogy mi legyen előbb: elegendő számú elektromos autó vagy elegendő számú töltőállomás.

x1.jpg

Voggenreiter szerint egyformán fontos a járművek és a működtetésükhöz szükséges infrastruktúra fejlesztése. Az autógyártók a maguk részéről már egyértelműen elkötelezték magukat a német elektromos mobilitási program támogatása mellett.

Bővebben 

2016 április 25 - Jókora hibrid szabadidő-autóval állt elő a Volkswagen

A T-Prime Concept GTE nevet viselő tanulmányautó hibrid hajtáslánccal, prémium felszereltséggel és a mostaninál tágasabb beltérrel vetíti előre, hogy mi várható a Touareg harmadik generációjától.

A múlt heti vázlatok után immáron élőben is megtekinthető Kína legnagyobb autószalonján a Volkswagen T-Prime Concept GTE tanulmányautó, amely a harmadik generációs Touareg előfutárának tekinthető. A németek csúcs SUV-je nagyobb lesz a mostaninál, a padlólemeze pedig az Auditól érkezik, méghozzá ugyanaz az MLB, mint amelyen az új Q7 és a Bentley Bentayga is nyugszik.

x2.jpg

A tanulmányautó több mint 5 méteres hosszából az is kiderül, hogy akár három üléssorral is rendelhető lesz mire sorozatgyártásba kerül, noha a kiállított darab luxuskivitel révén csak négyüléses. A beltere a digitális műszerfallal, a 15 colos központi érintőképernyővel, és az új, érintőkapcsolóval ellátott kormánykerékkel a felsőkategóriás luxusautókat idézi, ahogyan a bőr, fa és alumínium kárpitozás is csúcsminőségről árulkodik.

Bővebben 


2016 április 25 - Nagy és környezetbarát autót keresnek a kínaiak

A hibridek, a szabadidőautók és a kínai utakra gyártott helyi márkák a hétfőn nyílt Pekingi Autószalon sztárjai.

A dízel-botránnyal küzdő Volkswagen Pekingben mutatta be SUV-koncepcióját, amely hibrid-elektromos hajtást kap. De gyakorlatilag az összes jelentős világmárka előállt valami újdonsággal. Az Audi a Győrben készülő TT RS új generációjával robbant be a kiállításra.

Az Auto Foresight igazgatója kiemelte, hogy az idei Pekingi Autószalon egyik fő témája az alternatív meghajtású autó, a másik a telematika, azaz a járművek számítógép vezérelésű irányítástechnikája. Ezen felül minden gyártó igyekszik bemutatni saját szabadidőautóját.

Elemzők szerint a SUV-ok a nagy átlagban gyenge minőségű utaknak köszönhetik kínai sikereiket. Kína a világ legnagyobb autópiaca, az elmúlt öt évben folyamatosan nőttek az eladások. Tavaly több mint 21 millió személygépkocsit értékesítettek. Az ipari minisztérium márciusi becslése szerint idén megduplázódhat az elektromos autók eladása. 2015-ben 300 ezer elektromos autót adtak el, idén legalább 600 ezerre számítanak.

Bővebben 


2016 április 26 - Ez a kínai gyártó most tényleg forradalmasíthatja az autózást

A Qoros a Pekingi Autószalonon mutatta be a Qamfree 3 elnevezésű tanulmányt. Se vezérműtengely, se vezérműszíj nincs a motorban. 17 éve dolgozik Christian von Koenigsegg és a Freevalve elnevezésű cég azon, hogy ne kelljen többé kínlódni a vezérműszíjjal vagy -lánccal. A vezérműtengely nélküli motor most a kínai Qoros segítségével kerülhet tömeggyártásba, az ázsiai márka Pekingben mutatta be a Qamfree 3 tanulmányt.

x3.jpg

A Qamfree-hajtás lényege, hogy a klasszikus szelepvezérlést elektrohidraulikus rendszerre cserélik, amely egyenként vezérli a szelepeket. Vezérműszíjra, vezérműtengelyre és egyebekre nincs szükség, a rendszer ráadásul hagyományos befecskendezéssel is rendkívül hatékonyan dolgozik, így nem kell drága közvetlen befecskendezésre sem költeni.

Bővebben 


2016 április 26 - Kína betámad: 600+ lóerős elektromos szuperautót készítettek

A Pekingi Autószalon egyik legjobban várt érdekessége a BAIC nevéhez fűződik. Nem sokban különbözik a napokban bemutatott kínai szuperautó attól a változattól, amiről a hónap elején néhány fotó is kiszivárgott. A kínai autóipari óriás, a Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) által készített elektromos gép első nekifutásra nem is rossz, és már most kíváncsiak vagyunk, milyen lesz a következő modell.

x4.jpg

A Carscoops beszámolója szerint az Arcfox-7 névre keresztelt modell formáját a Formula-E autók ihlették meg, és ez nagyon jól áll neki. A gép 603 lóerőt szabadít az aszfaltra, a súlya 1755 kg, a 0-100 km/h-s sprintet pedig kevesebb mint 3 másodperc alatt vágja ki. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a végsebessége 260 km/h, akkor elégedetten bólinthatunk.

Bővebben 


2016 április 27 - A következő Tesla már a magyar pénztárcának is megfizethető lesz

A Model 3-nál is olcsóbb autót tervezne Elon Musk, amit bárki megvásárolhat majd. Bár a Tesla piaci fölénye az elektromos autók terén egyértelmű, sokan azért kritizálják a céget, mert az általuk épített Model S és Model X túlságosan drága. A nemrég bemutatott Model 3-mal ugyan már javult a helyzet – ömlenek is rá a megrendelések rendesen –, magyar viszonylatban a 35 ezer dollár, vagyis a körülbelül 10 millió forint még mindig magasnak tűnik. Elon Musk szerint azonban ez nem lesz így örökké.

Hogy valóban Model 4 lesz-e a neve a Tesla negyedik generációs elektromos autójának, azt egyelőre még nem lehet tudni, az Evannex beszámolója szerint azonban Elon Musk néhány igen izgalmas utalást tett a még meg sem épült autóra.

Bővebben


2016 április 28 - Berlin fizet az elektromos autókért

Jelentős pénzügyi támogatásra számíthatnak azok a német polgárok, akik hajlandók megválni a benzinnel és gázolajjal hajtott gépkocsiktól és átváltani az elektromos energiával működő autókra. Erről döntött tegnap a berlini kormány, a tervet a német autóipar is támogatja.

48volt.jpg
Az úgynevezett energiaváltás, a szél-, a víz- és a napenergia kihasználása újabb kampánnyal gazdagodik, pénzügyi támogatást kap ugyanis az az állampolgár, aki elektromos autóra vált. A kancellári hivatal tegnapi bejelentésének értelmében a programban részt vevő autósok mindegyikének négyezer eurós támogatást garantálnak.

Május elsejével indul az akció, az erre előirányzott 1,2 milliárd eurónak a felét az állam vállalja magára, a másik felét az ország gazdasági erejének egyik tartópillérét képező gépjárműipar. Valamivel kevesebb támogatásra – háromezer euróra – számíthatnak azok a vevők, akik úgynevezett hibridgyártmányt választanak. Ebben az elektromos motor mellet még egy hagyományos meghajtású belső égésű motor is működik.

A kormány kettős célt tart szem előtt: fokozni a mindeddig szerény népszerűségnek örvendő e-autó iránti érdeklődést, és egyben arra késztetni a nagy német vállalatokat, hogy az eddiginél célirányosabban foglalkozzanak az elektromotorok fejlesztésével, miután e téren lemaradás mutatkozik a nemzetközi konkurenciával szemben.

– Igencsak érdekeltek vagyunk abban, hogy az gépjármű technológiának ez a jövőbe mutató változata fokozott dinamikát kapjon – jelentette ki Alexander Dobrindt közlekedésügyi miniszter. Ennek megfelelően a kabinet további 300 millió euróval támogatja a benzinkutaknál létesítendő elektromos töltőállomások kiépítését.

Bővebben 


2016 április 28 - Németországban eljön a Kánaán: ingyenpénzt kapnak a németek, ha elektromos autót vesznek

93 milliárd forintnak megfelelő eurót költenek 15 ezer töltőállomás létrehozására, a lakosok pedig 1,2 millió forintot kapnak a plug-in autók vásárlására.

2009-ben Angela Merkel úgy nyilatkozott, hogy a tervek szerint a következő évtized végéig, vagyis 2020-ig 1 millió elektromos autó járja majd a német utakat. A szakértők szerint kicsit túl optimista volt a jóslat, 2016-ban ugyanis még mindig csak 30 ezernél jár a használatban lévő zöldautók száma. A német kormány ezért most egy olyan ösztönzőcsomagot pakolt össze, ami rendesen felpörgetheti az átállást.

333.jpg

A Bloomberg beszámolója szerint a németek elfogadták a plug-in járművekre vonatkozó ösztönzőprogramot, így a következő években 1,2 milliárd eurót, vagyis körülbelül 372 milliárd forintot fordítanak az elektromos autók és a plug-in hibridek vásárlásának támogatására. A szép az egészben az, hogy a számla felét a német autógyártók állják.

Bővebben 


2016 április 29 - Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát

A Ford Model E hatótávolsága 320 km lenne, amivel már fel tudnák venni a versenyt a riválisokkal. A jelek szerint az április elején bemutatott Tesla Model 3 komoly mérföldkő lehet az autóiparban. Bár már a modell bemutatása előtt is létezett olyan gép, ami képes hasonlóan nagy – 300+ km – távolságot megtenni egyetlen feltöltéssel, a bemutató nagy hatással volt a konkurenciára. A Nissan például egy féloldalas reklámban savazta a Teslát, a Ford pedig most úgy döntött, ők is elkészítik a hasonló tulajdonsággal rendelkező autójukat.

x5.jpg

Az Automotive News beszámolója szerint a Ford Model E-t 2019-ben mutathatják majd be a nagyközönségnek, a hatótávolsága pedig 320 km körül lehet. Mark Fields, a Ford vezetője szerint már dolgoznak az autón, ráadásul nemcsak tisztán elektromos, hanem plug-in és a hagyományos hibrid változatban is megjelenik majd. Ha minden igaz, akkor az amerikai cég az új, mexikói gyárában szerelteti majd össze az autókat.

Bővebben