Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 17. hét (2016. 04. 18.- 2016. 04. 24.)

2016.04.21

2016 április 19 - Az elektromos autók háttériparára is érdemes odafigyelni

Elektromos és hibrid autók motorjait fogja gyártani a Siemens német villamosgép-ipari konszern és az autóalkatrészeket gyártó francia Valeo egy közös vállalkozás keretében – jelentették be a cégek hétfői közös közleményükben. A vállalkozásnak Magyarországon is lesz telephelye.

A 2016 végén működésbe lépő Siemens-Valeo közös vállalkozás központjának a németországi Erlangen ad majd helyet, telephelyei pedig Magyarországon, Franciaországban, Norvégiában, Lengyelországban és Kínában lesznek.

A közös vállalat, amely a Valeo 200 fős magasfeszültségű elektronikai részlegét és a Siemens 500 fős elektromos autókkal foglalkozó részlegét kapcsolja majd össze, többek között magasfeszültségű motorokat és töltőket fog fejleszteni és eladni.

Bővebben


2016 április 20 - Valakinek felelni kell, ha KITT elgázol egy gyalogost

Az elektromos önvezető autók elterjedése csak idő kérdése, az autózás jövője valószínűleg a robot-Uber lesz. Egyelőre az önvezető autók terjedésének a jogi szabályozás hiánya, az elektromos autókénak az akkumulátorok ára és teljesítménye szab gátat. Az energetikában nagy lökést adott a fejlesztéseknek, hogy 100 dollár fölött volt az olaj ára, de hiába esett a harmadára, már nem lehet visszafordítani az új technológiák térnyerését. 

zzkitt.jpg

Az önvezető autók már készen vannak, a technológia működik – mondta Trybek Gábor, a Business Lease lízingcég kereskedelmi igazgatója a Business Lease, a Business Training Associates oktató- és a TMF Hungary tanácsadócég közös konferenciáján. Elterjedésük egyik legnagyobb akadálya, hogy egyelőre teljesen hiányzik a jogi szabályozás, mondta az igazgató.

A működő önvezető autók megjelenése az utakon sok erkölcsi és jogi kérdést vet fel, ezért a jogi környezet kialakítása nagyon nehéz feladat, tette hozzá Pletser Tamás, az Erste Bank olajipari elemzője. A tesztelés alatt álló önvezető autók eddig nagyon biztonságosan működtek (sokkal biztonságosabban, mint a humán sofőr által vezetett járművek), ennek ellenére meg kell válaszolni például azt a kérdést, hogy ki a felelős, ha egy önjáró autó hiba miatt elgázol egy gyalogost. 

Bővebben 

2016 április 21 - Még fel sem épült, máris bővíteni kell a Tesla gigagyárát

Nagy dobások sorozatára készül Elon Musk. A „Vasember” nem kisebb célokat tűzött ki, minthogy elektromos autóival és napelemekkel feltölthető otthoni akkumulátoraival egyszerre nyugdíjazza az olajfinomítókat és az atomerőműveket. A dél-afrikai származású amerikai üzletember Nevadában építi Gigafactory 1 névre keresztelt óriásgyárát, amely a cég elektromos autóihoz és házi energiatárolóihoz szállítja majd a lítium-ion akkumulátorokat.

zz3.jpg

Miután a Tesla Motors luxusautóival bebizonyította, hogy az elektromos autó is lehet gyors és divatos, Musk 2016 április elején meghirdette a nagyközönség számára is megfizethető Tesla Model 3-at. Az autóra három hét alatt több mint 400 ezer előrendelés érkezett , ebből 276 ezer az első három napon. A rendelések összértéke 11,6 milliárd dollár. Összehasonlításként az iPhone 6 3,5 milliárdot, az új Star Wars film pedig félmilliárd dollárt hozott az első három napján.

Musk másik fejlesztés alatt álló sikerterméke a PowerWall; egy dizájnos, falra szerelhető akkumulátor, ami gyakorlatilag egy termetes szünetmentes tápegységként működik. Ha ezt napelemekkel kombináljuk, legfeljebb a csúcsidőszakok nagy igénybevétele miatt érdemes rajtamaradni az elektromos hálózaton – fogalmazta meg az üzletember.

Bővebben 


2016 április 21 - Saját elektromos autót jelentett be egy kínai telefongyártó

Az Apple után úgy tűnik, hogy egy másik vállalat is azt fontolgatja, hogy az okostelefonok piacán elért sikereit az elektromos autók piacán kamatoztatja. A kínai LeEco ugyanis a héten gyakorlatilag pontosan ezt: egy saját elektromos autó koncepcióját mutatta be.

A LeEco négyajtós LeSee-je az Apple iCar-jának és a Tesla-knak lehet majd a közvetlenül konkurense - már ha sikerül túllépnie a koncepció, illetve prototípus státuszon. Ez egészen biztosan még évekre van - de ez szinte minden más gyártó hasonló járművéről elmondható, így nem feltétlenül jelent rosszat.Ami érdekes lehet, hogy a LeEco a mobilok terén egy igen agresszív árstratégiát folytat, aminek keretében olcsóbban adja készülékeit, mint amennyibe az neki kerül, és a telefonokhoz adott szolgáltatásokon próbálja meg behozni az elmaradt hasznot.

Bővebben 


2016 április 23 - Nem szórakozik a Volvo, a cég letarolná a zöldautó-piacot

Az elektromos autó szó hallatán manapság mindenkinek a Tesla ugrik be, ha azonban a zöldautózásról (és a környezetvédelemről) beszélünk, általában a svédek jutnak az ember eszébe. Nos, úgy tűnik, a Volvo szeretné tovább erősíteni ezt a vonalat, méghozzá úgy, hogy egy igen ambiciózus tervvel álltak elő.

volvo.jpg

A Mashable szerint a cég 2025-re szeretne 1 millió villamosított autót eladni, ami magában foglalja a hibrid, plug-in hibrid és a tisztán elektromos meghajtással rendelkező kocsikat is. Ha ez sikerülne, az komoly hatással lehetne a Föld légkörére is. A svédek ennek érdekében minden modellnél legalább két hibrid változatot vezetnének be, 2019-re pedig elkészülhet a Volvo első, tisztán elektromos meghajtású járműve is.

Bővebben 


2016 április 23. - A Hyundait utánozza a Honda

Követőre lelt a Hyundai Ioniq példája: az üzemanyagcellás Honda Clarity jövőre konnektoros hibrid és akkumulátoros elektromos kivitelben is megvásárolható lesz. A Toyota Mirai nyomán hamarosan megvásárolható lesz a második generációs Honda Clarity, a márka hidrogén üzemű szedánja. Az üzemanyagcella egyértelműen a jövő legígéretesebb technológiája, jelenleg azonban vajmi kevés gyakorlati értékkel bír, ezért a Honda úgy döntött, a három-az-egyben Hyundai Ioniq mintájára jövőre két új, áthidaló hajtáslánc-opcióval is piacra dobja a Clarity-t.

zzhyundai.jpg

A konnektoros hibrid verzióban az üzemanyagcella helyére egy közelebbről meg nem határozott belső égésű motor kerül, amely értelmezésünk szerint a kerekeket nem hajtja, csupán áramfejlesztőként szolgál majd. A tisztán elektromos hatótávolság 65 km körül lesz. A full elektromos változat paramétereiről még ennyit sem lehet tudni, az egyetlen információ, hogy hamarabb érkezik, mint a PHEV változat.

Bővebben


2016 április 24 - Már teszteli az új elektromosautó-technológiát a Faraday Future

Készül a jövő autója, kérdés, hogy mikorra lesz belőle valódi végtermék.

Január elején mutatta be az első koncepcióautóját a Tesla nagy kihívójának tartott Faraday Future, ám azóta igen kevés információt lehetett hallani a cég munkálatairól. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a háttérben nem folyik a munka, és ezt most a cég is megerősítette.

zzfaraday.jpg

A Faraday Future nemrég közzétett egy videót, amiből túl sok ugyan nem derül ki, a cég kommentárja azonban igen beszédes: a kínai gyártó már közel egy éve teszteli az elektromos autójukat, vagyis épp nyakig vannak munkában.

Bővebben 


2016 április 24 - Féloldalas reklámban savazza a Nissan a Tesla Model 3-at

A japánok a Tesla egyik legnagyobb hibájára mutatnak rá. Alig több mint három héttel ezelőtt mutatta be Elon Musk a luxusautók belépőszintjeként emlegetett Tesla Model 3-at, de a beszámolók szerint már közel 400 ezer megrendelés érkezett rá. Bár a számok igen meggyőzőek, a konkurens cégek egyelőre nem pánikolnak, a jelek szerint azonban nem is hajlandók szó nélkül elmenni a Tesla mellett. Nemrég a tisztán elektromos meghajtással ellátott Chevrolet Bolt gyártója, a General Motors szólt be a cégnek, ezúttal pedig a Nissantól kapja az ívet a Tesla.

zznissan.jpg

Az Automotive News beszámolója szerint a Nissan a New York Times, a Los Angeles Times, az USA Today és a The Wall Street Journal hasábjain adott fel hirdetést, hogy abban emlékeztesse a leendő vásárlókat: a Leaf-re nem kell várni ahhoz, hogy megkaphassák, míg a Tesla Model 3-hoz még bő másfél évig senki sem fog hozzájutni. Emellett azt sem felejtették el megelíteni, hogy a Nissan kategóriája legjobb hatótávolságát biztosítja a tulajdonosoknak, a Leaf pedig 2010, vagyis a megjelenése óta vezeti az elektromos autók eladási listáját.

Bővebben