Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 15. hét (2016. 04. 04.- 2016. 04. 10.)

2016.04.07

2016 április 4 - 3200 milliárd forintnyi értékben rendeltek az új Teslából

Eddig 276 ezer előrendelés érkezett a Tesla új autójára, amit leghamarabb 2017 végén kaphatnak meg a tulajdonosok. Az elektromos autójáról ismert Tesla néhány napja bemutatott kis autója, a Tesla 3 iránt óriási az érdeklődés. A Wall Street Journal amerikai gazdasági lap online verziója szerint 276 ezer megrendelés érkezett az új autóra, amely 5 utas számára is kényelmes, üvegtetős, és a legmodernebb vezetéstámogató rendszerek is rendelhetőek hozzá. A Tesla alapító-tulajdonosa, Elon Musk ígérete szerint az autó egyetlen feltöltéssel megközelítőleg 350 kilométert tud megtenni, és 6 másodperc alatt éri majd el a 100 km/h-s tempót.

zz3.jpg

Az új modell ára 35 ezer dollártól (9,6 millió forint) indul, de az átlagos ár a különböző extrákkal 42 ezer dollár (11,5 millió forint) lesz. Így a 276 ezer darabos megrendelés elméletileg 11,6 milliárd dolláros (3,2 ezer milliárd forintos) bevételt termelne a cégnek, ami közel a triplája a Tesla tavalyi 4 milliárd dolláros (1,1 ezer milliárd forintos) bevételének.

Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy egy olyan autóra érkezett 276 ezer megrendelés, amely legkorábban 2017 végén, 2018 elején kerülhet az új tulajdonosokhoz. Addig pedig a megrendelők egy része visszaléphet, ahogy a végleges ár sincs kőbe vésve. Természetesen újabb megrendelők is jöhetnek. Emellett a többi autógyártó elektromos autója is ronthatja a Tesla piacát, még akkor is, ha a most beharangozott 350 kilométeres hatótávolságával várhatóan az egyik legjobb lesz az új Tesla.

Bővebben 


2016 április 4 - Elfogytak az autók, most már repülő ellen gyorsulgat a Tesla Model S

Mióta a Tesla elérhetővé tette a Model S P90D-ben a „Ludicrous” vagyis nevetséges gyorsulási módot, olyan sok sportkocsi, motor és egyéb jármű ellen láthattuk megmérkőzni, hogy azt gondoltuk nem lehet már újat mutatni a témában. Úgy tűnik azonban, hogy tévedtünk, hiszen az elektromos limuzin ezúttal a Quantas légitársaság Boeing 737-es utasszállító repülőgépe ellen állt ki egy gyorsulási versenyre a ­Melbourne-közeli Avalon reptér kifutóján.

A szokatlan verseny apropója egyébként a Quantas és a Tesla közötti partneri szerződés volt.

Bővebben 

 

2016 április 5 - Még nem olcsó, de már megfizethető a villanyautó

Már ötszáz zöld rendszámos autó fut a magyar utakon, számuk hétről hétre nő. A villanyautó nem csak környezetbarát, de halk és dinamikus jármű is. A mozgásszegény életmód mellett a környezet folyamatos terhelése a legnagyobb veszély egészségünkre, mondta a Kossuth Rádió Napközben című műsorában Fejér Andor, Szolnok alpolgármestere, aki hozzátette: épp ezért a megyeszékhelyen különösen figyelnek a környezetbarát közlekedésre.

qq5.jpg

A városban a zöld autóknak nemcsak a parkolás ingyenes, de a Szolnok központjában található gyors elektromos töltőnél a következő két évben ingyen lehet tölteni az autókat.

Bővebben 

 

2016 április 6 - Erre érdemes lesz figyelni: kiszivárgott képeken Kína elektromos autója

Miközben a világ napok óta a Teslával és a múlt pénteken bejelentett Model 3-mal foglalkozik, a világ másik felén sem tétlenkednek a fejlesztők. A kínai autóipari óriás, a Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) elkészítette saját elektromos szuperautóját, amit a tervek szerint az április végén kezdődő Pekingi Autószalonon mutatnak majd be – írja az AutoCar.

qq1.jpg

A közelgő autó első ránézésre a Faraday Future, a Rimac és a Koenigsegg autóiból merített ihletet, de ez cseppet sem áll neki rosszul. A pletykák szerint körülbelül akkora lesz majd, mint egy Ferrari 488 GTB, csak egy kicsit szélesebb és magasabb. Persze a legnagyobb különbséget a hajtáslánc jelenti, de erről egyelőre semmilyen hír nem szivárgott ki.

A teljesítményéről viszont annál inkább, a 0–100 km/h-s sprintet ugyanis 3 másodperc alatt vágja ki, a végsebessége 256 km/h-ra lehet, egy feltöltéssel pedig közel 300 km-t tud megtenni.

Bővebben 


2016 április 7 - Ilyen szempontok alapján válasszon elektromotoros autót

Mostanában az utakon szaladgáló autókat látva azt gondolhatjuk: elvesztették az emberek a józan ítélőképességüket. Legalábbis régen kombit vett, aki gyakran utazott sok csomaggal, ma meg „sportkombik” róják az utakat, amelyekbe alig fér be több holmi, mint egy ötajtós autóba. Korábban a városban kisautókat használtak az emberek, manapság pedig magasra nőtt SUV típusokat, amik csak kívülről nagyok, utasterükben viszont többnyire nem. Bizony, jó tudni, hogy megváltoztak az autóválasztás szempontjai.

qq2.jpg

Ma már nem az a legfontosabb, hogy milyen karosszériaváltozatokban kerül piacra egy újdonság. Hiszen nincsen már klasszikus értelemben vett kicsi autó, az elöl ülőknek ugyanis szinte bármely típus tágas helyet kínál, a legtöbb autóban pedig egyedül vagy legfeljebb ketten ülnek. S, ha már így alakultak autóhasználati szokásaink, hogy nem kellő kihasználtsággal járunk négykerekűnkkel, akkor sokkal inkább számít, hogy mire használjuk az autót, hol járunk vele a legtöbbet, és mindeközben milyen mértékben szennyezzük a környezetet. Ezek korunk fontos kérdései, amelyek alapján érdemes autót választanunk.

A legjobb, ha alapáron jár a környezetbarát szemlélet alkotta technológia, amit jelenleg a villanymotorral, vagy legalább azzal is ellátott modellek kínálnak. Azon persze fontos elgondolkodni, hogy a használó életstílusához melyik megoldás illik leginkább: és nem a karosszériaváltozatok tekintetében, hanem a belső érték, a műszaki tartalom szempontjából.

Bővebben 



2016 április 9 - Hidrogénes kocsival járhatnak a müncheniek

Az autómegosztó rendszerek, ahol a tagok nem járművet, hanem járműhasználati jogot birtokolnak, és ennek fejében szabályozott feltételekkel vehetik igénybe egy autóflotta tagjait, különösen sokat tettek, tesznek az alternatív hajtású mobilitás gondolatának népszerűsítéséért: egy ilyen konstrukcióban sokkal életképesebb például az elektromos autó, hiszen nem kell állandó használatra beszereznünk a drága, ma még korlátozott praktikumú járművet, hanem akkor és ott élvezhetjük annak előnyeit, amikor arra valóban szükség van.

qq3.jpg

Ugyanez a gondolat hívhatta életre a BeeZero szolgáltatást, amely idén nyártól hidrogén üzemanyagcellás Hyundai ix35 szabadidőjárműveket állít csatasorba. A technológia ma még ritka, mint a fehér holló, Európában jelenleg mindössze két típus: a Hyundai és a Toyota Mirai kínálja sorozatgyártásban a fedélzeten tárolt hidrogénből fordított elektrolízis útján elektromos áramot és vizet előállító üzemanyagcellás rendszert.

qq4.jpg

A BeeZero programot az energiaszolgáltató Linde csoport egyik leányvállalata üzemelteti, és induláskor ötven darab Hyundai ix35 Fuel Cell áll majd a felhasználók rendelkezésére; ezeket interneten vagy okostelefonról lehet lefoglalni.

Bővebben