Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 13. hét (2016. 03. 21.- 2016. 03. 27.)

2016.03.24

2016 március 21 - Már a londoni buszok is Kínából jönnek

Ami ma nem Kínában készül, az hamisítvány. Bár ez enyhe túlzás, már a londoni emeletes busz sem a régi. Az Egyesült Királyság fővárosában nemrégiben öt darab, kínai gyártmányú emeletes autóbusz állt forgalomba. A járművek azonban nemcsak ettől különlegesek, hanem attól is, hogy elektromos hajtással rendelkeznek, ennek köszönhetően nem bocsátanak ki káros anyagokat.

electric-double-decker-bus-1.jpg

A BYD által gyártott és fejlesztett piros buszok 10,2 méter hosszúak és összesen 81 utas szállítására alkalmasak (54 ülő,27 álló). A jármű 345 kWh összteljesítményre képes lítium-vasfoszfát akkumulátorokkal van ellátva. Az autóbusz teljes feltöltéssel maximum 190 kilométert képes megtenni. A kínaiak szerint az autóbuszok akkumulátorai akár már négy óra alatt teljesen feltölthetők.

Bővebben 

 

2016 március 23 - Vasi hibrid után Amber One

Ahogy a hazai buszgyártóknak, úgy az önálló autó- és motorépítőknek is komoly kihívásokkal kell megküzdeniük, de mindig akadnak lelkes kísérletezők, akik most villamos hajtású robogóval és sportkocsival is előrukkoltak.

solo-duo-2.jpg

Több mint tíz éve jelent meg lapunkban cikk az érdekes projektről: a Zajtalan, szagtalan, de még csak ígéret a magyar hibrid című dolgozat egy Vas megyei vállalkozás járműfejlesztéséről szólt. A Taumobil akkumulátorait tetőbe épített napelemek táplálták parkoláskor. A pedálos famodell után működő koncepcióautót épített az őriszentpéteri csapat. A 2007 júniusában megjelent Vasi hibrid című cikk már így kezdődött: látványban gazdag, fogyasztásban szerény. A futurisztikus jármű érdekessége volt, hogy a hatszemélyes Duót negyedóra alatt házilag át lehetett alakítani két önálló haladásra képes – háromszemélyes – Solo modellre.


Terveztek pedállal kombinált villamos hajtásút, és szó volt forgótárcsás Wankel-motoros hibridről, üzemanyagnak pedig csak megújuló energiákkal számoltak. A hibrid jármű növényi olajat vagy alkoholt tankolt volna, ezek elégetésekor csupán annyi szén-dioxid szabadul fel, amennyit fejlődésekor a növény már megkötött, így a károsanyag-kibocsátása negyede lett volna a hagyományos járművekéhez képest.

Bővebben 

 

2016 március 24 - Fékhiba-gyanú a Renault elektromos autóinál

Több mint tízezer elektromos autót hív vissza a Reanult a fékek meghibásodásának kockázata miatt. A francia autógyártó szóvivője azt mondta, hogy a 2012 és 2014 októbere között gyártott Zoe típusú elektromos autóiban a féktömlők összeérhetnek, ezért súrlódhatnak és elkophatnak. A fékhiba okozta balesetről egyelőre nem tudni. A Reunault 42 300 Zoe elektromos autót gyártott a Párizs közeli Flins-ben található gyárában.

zoe.jpg

Bővebben 

 

2016 március 25 - Ilyen se volt még: autógyártásba kezd egy porszívógyártó cég

A jövőben az autóipar számára egyértelműen az elektromos autók gyártása lesz az irányadó, nem véletlen, hogy minden cég ebbe az irányba fejleszt. A klasszikus márkák mellett azonban megjelentek az újak is, elég csak a Teslára gondolni. A jelek szerint vannak azonban félresiklások. Ilyen a New York-i Autószalonon bemutatkozó Velántur Cars, ami eredetileg egy italautomatákat gyártó spanyol cég, de a britek sem akarnak lemaradni a forradalomban, ők egy porszívógyártót bíznának meg, hogy elektromos autót készítsen.

A The Guardian információi szerint a brit kormány mintegy 174 millió fonttal, vagyis körülbelül 71,3 milliárd forinttal támogatja a Dysont, hogy dolgozza ki egy elektromos autó terveit. A Britstoltól keletre fekvő Malmesbury-ben ezzel 500 új munkahely jönne létre, amit főként mérnökökkel töltenének fel.

Bővebben 


2016 március 26 - Karnyújtásnyira az új világ: Norvégiában kitiltják a benzin- és dízelautókat

Norvégia már most is elektromos autó nagyhatalom: minden negyedik új autó már elektromos hajtással közlekedik. Ez a hatása annak, hogy jelentős adókedvezmények vannak az e-autókra, illetve a buszsávot is szabad használniuk, ezen kívül pedig az ilyen járművekkel még ingyenesen is parkolhatnak.

De úgy tűnik, ez csak a kezdet, írja a német Manager Magazin internetes kiadása. kilenc év múlva az új nemzeti közlekedési stratégia értelmében már nem fognak benzin- és dízel üzemű autókat forgalomba állítani.

333.jpg

"2025 után a személygépkocsiknak, buszoknak és könnyú haszongépjárműveknek nulla károsanyag-kibocsátásúnak kell lenniük", olvasható a dokumentum 33. oldalán, ami azt jelenti, hogy elektromos vagy hidrogénhajtású autók forgalomba helyezését engedélyeznék. Azoknak az autóknak a számát, melyek nem vegyesüzeműek, hanem kizárólag belső égésű motorral mennek, pedig már az azt megelőző években radikálisan csökkentenék.

Bővebben 

 

2016 március 26 - Toyota RAV4 Hybrid-teszt: a hiányzó láncszem

Nem tudni igazán, miért néznek meg egy autót. Alapvetően azt gondolnánk, a RAV4-nek most koránt sincs olyan nimbusza, mint korábban „butikosné” terepjáróként volt, ám úgy tűnik megint eltaláltak valamit, hogyan kell kiemelkedni az utcai jelenlétben, érezhetően megnézik a RAV4-t az emberek. 

Az új hűtőmaszk, a fényszórók és az orr-rész merész formái, vagyis a hangsúlyos elemek, pont szemmagasságban vannak. Mint a legjobban marketingelt termékek a hipermarketek polcain, önkéntelenül azokat veszi észre az ember. A hibrid esetében külön hozzátesz az összképhez a kéken „világító” márkalogó, főleg egy ilyen fehér színű autón.
 

rav4.jpg

A jelenlegi RAV4-generációt egyébként lassan három éve mutatták be, így szükségszerű volt némi ráncfelvarrás is, ha meg már itt tartottak, megérkezett a hibrid változat is. Méreteiben persze nem változott a RAV4, továbbra is fél számmal nagyobb a kategória best-sellerénél, a Nissan Qashqainál: 4,6 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávval.

A RAV4 komoly előnye, hogy a hátul ülöknek is nagyon tágas, s még a csomagtér is tisztességes méretű – a hibridnél például 501 literes. Az elektromos hajtást kiszolgáló nikkel-hibrid akkumulátorok a Toyota hagyományoknak megfelelően a hátsó ülések alatt vannak, ami miatt nem lehet az üléslapot előre hajtani. Ugyanakkor itt kell megjegyezni, hogy a hátsó ülések támlái hátra is dönthetőek, nagyjából 20 fokos szögben, ami nagyon kényelmessé teszi a hosszú távú utazást. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a gyereküléseket is jobban hátra lehet dönteni, amit a kényelmesen alvó gyerekek miatt nagyon értékelni fognak a szülők. (Nem is érteni, miért nem ilyen a legtöbb autó hátsó ülése.)

Bővebben 


2016 március 25 - Spórolni segít a legdrágább Golf

A Volkswagen a konnektoros hibridek bevezetését sem bízta a véletlenre. Először elkészítették az elmúlt évek legjobb kompakt kocsiját. A hetedik generációs Golf elnyerte az év autója címet, és szép lassan piacra lépett az összes elképzelhető verzió a kis teljesítményű dízeltől egészen az aszfalttépő GTI kivitelig.

golfgte.jpg

Az utcakép része lett, a média képzeletbeli keze már görcsöt kapott a sok vállveregetéstől, így a legérdekesebb dobás,  a hibrid a Volkswagen Golf GTE már alaposan előkészített terepre érkezett, Moby Dick fejest ugrott a medencébe, a hullámok pedig magasra csaptak. Már 2015-ben elkezdődött a német hibrid forgalmazása Európában, és ennyi idő elég volt ahhoz, hogy a konnektoros hibridek között a második helyre kússzon fel az eladási listákon, közvetlenül a Mitsubishi Outlander PHEV mögé 17 282 értékesített darabbal.

Bővebben