Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 12. hét (2016. 03. 14.- 2016. 03. 20.)

2016.03.17

2016 március 14 - Új légi járművek oldhatják meg a közlekedési problémákat

Számos startup dolgozik azon, hogy elektromos meghajtással, fejlett elektronikával, és laikusok általi kezelhetőséggel gyártson levegőben közlekedő dolgokat.

Daniel Wiegand három barátjával közösen valósítaná meg repülő álmukat. E célból megalapították a Lilium Aviation nevű startupot. A Lilium-Jet nyárra készülhet el, elektromos motorral fog rendelkezni, a végsebessége 400 kilométer/óra lesz és 2018 elején jelenhet meg a piacon. Az olyan startupok, mint a német Carplane, a holland Pal-V és a szlovák Aeromobil a repülőgépet és az autót ötvöznék, de valószínűleg az újfajta mobilitási forradalom valami teljesen máson fog alapulni, és a repülő autó (mely a közutakon szokványos autóként közlekedhet) elavult lesz, mielőtt létrejönne. 

111.jpg

2018 elejéig összesen hét új modell jelenhet meg a piacon. A Lilium Aviation mellett olyan vállalkozások foglalkoznak a közlekedés jövőjével, mint a német E-Volo (Volocopter VC200), az amerikai Joby Aviation (Joby S2) és a kínai Ehang (Ehang 184). 

Bővebben

2016 március 16 - Kiegyeztek a nagy európai buszgyártók

Több nagy, európai buszgyártó megállapodást kötött az elektromos buszok gyorstöltőinek szabványosításáról. Minderre azért volt szükség, hogy a tisztán elektromos hajtással szerelt autóbuszokhoz készülő gyorstöltők a jövőben bármilyen típusú járművekhez csatlakoztathatóak legyenek.

A megállapodás aláírói között ott van a svéd Volvo, a lengyel Solaris, a spanyol Irizar és a holland VDL is. Mindez leginkább az eszközöket szállító ABB-t, a Helioxot és a Siemenst érinti, nekik kell ugyanis megteremteni a sztenderdizáláshoz szükséges feltételeket. Az egységesítésbe természetesen a nagy nemzetközi (ISO/IEC) szervezetek is bele fognak szólni.

Az egységes gyorstöltők Európában 2019-re, míg a világon 2020-ra születhetnek meg, ezt követően pedig már semmi sem állhatja útját a megállóból vagy végállomáson tölthető elektromos buszok elterjedésének.

Bővebben 


2016 március 17 - Belső vizsgálatot indítanak a kiesett kerekű busz miatt

Belső vizsgálatot indított az elektromos Modulo típusú buszt gyártó Mabi-Bus Kft., miután egy jármű leesett kerekei balesetet okoztak szerdán Budapesten.

Illyés Péter, a cég ügyvezető igazgatója az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében azt írta: a baleset okának feltárására a rendőrségi vizsgálat mellett a Mabi-Bus belső vizsgálatot indított. A szakértői eredményeket közölni fogják. Az érintett prototípus nem került kereskedelmi forgalomba, csupán bemutató céllal vett részt a forgalomban, és nem tartozik a BKV számára gyártott flottába - tette hozzá.

Tájékoztatása szerint a cég egyik elektromos hajtású Modulo C 68e prototípusának bemutatóútján menetközben leestek a tengelyről a bal hátsó kerekek, eddig tisztázatlan okokból. A rendőrség mind a hat rögzítő csavart megtalálta a helyszínen. Az elszabadult kerekek egyike eltalált egy gyalogost a villamosmegállóban, őt kórházba vitték, hozzátartozói elmondása alapján lábszártörést és medencecsont sérülést szenvedett - közölte. Hozzátette: hivatalos orvosi jelentés még nem áll rendelkezésre, a Mabi-Bus Kft. munkatársai folyamatos kapcsolatban vannak a hozzátartozókkal.

Kiemelte: a típusengedéllyel rendelkező, minden szükséges vizsgálatnak megfelelő Modulo buszok alkatrészeinek, így a balesetben érintett részegységeknek a beszállítói nagy múlttal és referenciával rendelkező magyar és nemzetközi vállalatok. A számos magyar és nemzetközi díjat elnyert Modulo C 68e típusú buszok már több ezer kilométert tettek meg sikeresen.

Bővebben 

 

2016 március 17 - Uber helyett villanyautós Bubit indítana a BKK

Carsharing, azaz közösségi autóhasználati szolgáltatás beindításán dolgozik immár fél éve a főváros megbízásából a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A cél egy környezetbarát rendszer felállítása lenne, amelyben csak elektromos autókat használnának.

A BKK honlapjára még tavaly nyáron került fel egy anyag, amelyben egy kérdőív kitöltésére kérte a carsharing, vagyis közösségi autóhasználati szolgáltatás iránt érdeklődő piaci szereplőket. A kapott adatok a BKK szerint kulcsfontosságú információkkal szolgálhatnak a carsharing-szolgáltatás alapjainak lefektetéséhez, de segíthetnek abban is, hogy a potenciális szolgáltatók bevonásával felmérjék a jelenleg még kialakulóban lévő autómegosztási szolgáltatás rendszerigényeit.
A közösségi gazdaság, vagyis a javak másokkal történő megosztáson alapuló fogyasztása (sharing economy) hazánkban sem ismeretlen fogalom, hiszen több világcég is megvetette már Magyarországon a lábát, például a lakásmegosztásokat segítő Airbnb vagy az Uber. Az utóbbi időszakban éles indulatokat kiváltó cég közösségi utazásmegosztónak hívja magát. Itt nem magához a kihasználatlan kocsihoz jutunk hozzá, hanem személyszállítást rendelhetünk a telefonos applikáción keresztül. Annyi hasonlóság azonban van, hogy elvileg mindkét rendszer a kihasználatlan gépjármű-kapacitásokat akarja megmozgatni.

Bővebben 

 

2016 március 18 - Itt a nagy tavaszi bejelentés: ezeket tervezi a BMW az idei évre

Csütörtökön került sor a BMW szokásos év eleji listázására, ahol bemutatják a sajtónak, mi mindennel készülnek az adott évre. A bajorok gyárában idén egész biztosan nem unatkoznak majd a fejlesztői részlegek, a tervek láttán az ember csak kapkodja a fejét.

222.jpg

Sokáig egymásnak ellentmondó információk láttak napvilágot arról, hogy lesz-e a BMW i8-nak kabrió változata, avagy sem. A tavaszi bemutatón azonban végre kiderült, valóban jön az i8 Roadster. Igaz, ennél többet nem árultak el róla, de az eddigiekhez képest már ez is nagy előrelépésnek tekinthető. Ha minden igaz, az autót 2018-ra várhatjuk. Az elektromos meghajtással szerelt autók terén azonban ennél még több fejlesztés várható.

Bővebben 


2016 március 18 - Még nem i, de majdnem - BMW 225xe

Régen minden egyes márkanévhez szigorúan tartozott egy arculat, egy filozófia, egy stílus. Nem véletlen, hogy sok esetben a magyar nyelvben ilyen eredetű tulajdonnevek váltak köznévvé. A ma autói esetében ez egyre kevésbé igaz, a BMW 225xe alig tartalmaz a márka által régebben képviselt elveket, mégis érdemes rá figyelni. 

333.jpg

Az egyterűek - beleérte a kompakt egyterűeket is - európai piacvesztése ellenére a BMW nemrég lépett be ebbe a szegmensbe a 2-es sorozat Active és Gran Tourer kiviteleivel. Az alapvetően elsőkerék-hajtású, a MINI-knél is alkalmazott padlólemezre egy a márka részletmegoldásaival gazdagon rendelkező, de egészen más filozófiát képviselő autó született. Ezt megtoldották még egy "csavarral", nevezetesen az elektromos hajtással. Így alakul ki a 225xe, amit elöl egy 1,5 literes - háromhengeres - turbós, 136 lóerős benzinmotor, hátul pedig egy 88 lóerős villanymotor hajt. X, hiszen a hátra szerelt villanymotornak köszönhetően összekerék-hajtású, és e, mert elektromos hajtás is van benne. Egyik betű sem új a BMW terminológiájában, nagyjából egy időben, az 1980-as évek közepén jelent meg mindkettő. Az alany az E30-as 3-as sorozat volt, abból is a 325-ös, csak épp nem egy modellben. Az 325ix volt az egyik első összkerekes, az 325e pedig egy gazdaságosságra hangolt, hosszú áttétellel ellátott, alacsony fordultra hangolt motorú, inkább nyomatékos, mint erős változat.


Bővebben