Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 11. hét (2016. 03. 07.- 2016. 03. 13.)

2016.03.10

2016 március 8 - 48 voltos hibridek tarolhatják le az autópiacot

A 48 voltos villanymotorok elegendő teljesítménnyel rendelkeznek a jármű nagy energiaigényű kisegítő berendezései, mint például a szervokormány működtetéséhez, és hatékonyságuknak köszönhetően energia-megtakarítást lehet velük elérni.

48volt.jpg

Az AlixPartners LLP tanácsadó vállalat számításai szerint a 48 voltos hibrid járművekkel 15 százalékos fogyasztáscsökkentést lehet elérni, kisebbet a 200 voltos hibridekkel elérhető 25-30 százaléknál. A jármű árával együtt azonban a 48 voltos hibridek összességében reális alternatívák lehetnek.

A lítiumion akkumulátortechnológia ugyanis 48 volton nagy hatékonysággal biztosítja az elektromos áram tárolását. A 48 voltos járművekbe emellett jóval kevesebb akkumulátort kell beépíteni, mint a 200 voltos járművekbe, ami azon túl, hogy kisebb többlettömeget jelent a jármű számára, az árát is csökkenti.

Bővebben 

 

2016 március 9 - A világ leggyorsabb elektromos autóját a Tesla is csak hátulról nézheti

A helyzet az, hogy ha egy belső égésű motorral szerelt autóval kell, hogy az erejét összemérje a Tesla, akkor igen jó eséllyel az elektromos autó fog győztesként kikerülni egy párharcból. Erre láthattunk már jó néhány példát, például, amikor egy igazi versenyautót alázott porrá Elon Musk fejlesztése, de egy Lamborghininek sincs könnyű dolga mellette. A helyzet viszont az, hogy bár a Tesla gyorsulási képessége valóban fantasztikus, nem ez a leggyorsabb elektromos autó a világon. Hanem egy Corvette.

v

A Top Gear beszámolója szerint bár a Tesla P90D 0-ról 100 km/h-ra történő 2,8 másodperces gyorsulása valóban impozáns, az autó végsebességét 248 km/h-ra korlátozták le. Érdekes kérdés persze, hogy mit tudna a Tesla, ha nem lenne leszabályozva, de a mérést az alapján végezték el, hogy a közúti forgalomban legálisan közlekedő modellek mire képesek. A 248 km/h-nál így hivatalosan is jóval nagyobb sebességet ért el a Genovation eXtreme Electric névre keresztelt elektromos Corvette.
 

Bővebben 


2016 március 9 - Szingapúrban még a Tesla sem elég zöld

Hárommillió forintos környezetvédelmi bírságot varrtak annak a férfinak a nyakába, aki elvitte bevizsgáltatni frissen vásárolt Tesla Model S-ét a szingapúri környezetvédelmi hatósághoz. Joe Nguyen arra számított, hogy a vizsgálat végén kétmillió forintnak megfelelő összeget térítenek vissza a 14 milliós autó árából – írja az Autoblog.

testaltitok.jpg

A hatóság azzal indokolta a büntetést, hogy a kocsi nem elég környezetbarát. Mivel a Teslának nincs robbanómotorja, ezért a kibocsátott káros anyagok miatt nem lehetett volna kifogásuk a biztosoknak. Úgy találták viszont, hogy az autó túl sok áramot fogyaszt, így nem gazdaságos.

Bővebben 


2016 március 11 - Jön a világ első, teljesen elektromos GT-bajnoksága

Egyáltalán nem túlzás azt állítani, történelmi bejelentés érkezett csütörtökön az autóversenyzés világából. A hírek szerint már 2017-ben elindítják az Electric GT World Series-t, vagyis a világ első olyan GT-versenysorozatát, amiben csak és kizárólag elektromos autók állnak majd rajthoz. A tervek szerint hét állomásból áll majd az első szezon, beleértve Európát, Amerikát és Ázsiát is. A bejelentésen már Barcelona, Donington (Egyesült Királyság), Mugello (Olaszország) és Estoril (Portugália) nevét is megemlítették.

d.jpg

A kiírás szerint a rajtrácson a Tesla Model S P85+ autói fognak rajthoz állni, amelyek 3,2 másodperc alatt teljesítik majd a 0-100 km/h-s sprintet. Persze felkészítik őket a versenyre, a Motorsport információi szerint a futómű és a fékek mellett a súlyán is változtatni fognak, a hűtése pedig még hatékonyabb lehet.

Bővebben 

 

2016 március 13 - Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon

2015-ben új csúcsot döntött a hibrid és teljesen elektromos meghajtású gépjárművek összesített eladása, számolt be az EV-Volumes. 

Adataik szerint az egész évben közel 540 ezer ilyen autó talált gazdára, ami a 2014-hez képest 70%-os növekedést jelentett világviszonylatban. Míg Európában 99%-os, addig Kínában 227%-os volt a növekedés mértéke, amivel az eladások számát tekintve gyakorlatilag utolérte a világ legnagyobb piacának számító Európát. 2015-ben összességében közel 540 ezer hibrid (PHEV) és tisztán elektromos meghajtású (EV) autót értékesítettek a világon, ami 70%-kal meghaladja a 2014-ben eladott gépjárművek számát. Ebből majdnem 200 ezer az utolsó negyedévben talált gazdára, ami még jobban szemlélteti a háttérben meghúzódó, dinamikusan növekvő trendet. 

Bővebben 


2016 március 13 - 2,5 literes fogyasztással söpörné el a Volkswagen a Priust

A Toyota Prius 1997-ben épp úgy robbant be a hibrid autók piacára, mint Elon Musk néhány évvel ezelőtt a Teslával az elektromos autók közé, így nem csoda, hogy előbbi esetében a konkurens cégek mind a Priust próbálják megszorongatni, ha hibridről és/vagy alacsony fogyasztásról van szó. Most épp a Volkswagen van soron, ami a jelek szerint nagyon is komolyan gondolja, hogy a dízelbotrány után meg fog újulni. Igaz, ilyen helyzetben valószínűleg mást nem is nagyon tehet – számolt be róla a Carbuzz.

vw.jpg

A németek most egy 2013-ban elkészített és piacra dobott autó, az XL1 terveit porolják le és dolgozzák át. Eddig persze sok különlegesség nincs a dologban, a pikantériáját maga az XL1 adja. A hipertakarékos autónál ugyanis sikerült elérni az 1,1 literes fogyasztást 100 km-en, ami minden szempontból hihetetlen. A probléma ott kezdődött, hogy összesen 250 darabot készítettek, az ára ugyanis csillagászati volt: 111 ezer eurót (kb. 34 millió forint) kértek el darabjáért.

Bővebben 


2016 március 14 - A kínaiak elektromos turistabusszal vennék be Európát

A magyar elektromos Modulo busz után ezúttal a BYD tartott európai premiert Párizsban. A kínai gyártó legújabb fejlesztésű, tisztán elektromos hajtású turistabuszát a C9-est mutatta be a francia fővárosban. A modell egy évvel ezelőtt készült el, ugyanakkor az európai premierre szükség volt néhány tartóssági tesztre. Emellett pedig a hatótávot is sikerült növelni, korábban ugyanis 170-190 kilométert volt képes megtenni egyetlen feltöltéssel, míg a legújabb változat már 200 kilométeres hatótávval rendelkezik.

A kínai gyártó létező piaci rést kíván lefedni, az európai buszgyártók többsége ugyanis leginkább városi közlekedésre alkalmas elektromos járműveket fejlesztett ki eddig, holott a turistabuszok terén is lenne igény az ilyen jellegű járművekre. Nyilván ilyenkor felmerül a kérdés, hogy de mire jó egy távolsági busznál ekkora hatótáv, ha egy nagyobb útnál félúton meg kell állni tölteni.

kinaibusz.jpg

Talán ez az ok, amiért az európai gyártók nem vették a fáradtságot az elektromos turistabuszok fejlesztésére, ugyanakkor az is igaz, hogy lehetnek olyan üzemeltetők, akiknek nem okozhat problémát az autóbuszok töltés miatti kiesése. Éppen ezért az elektromos turistabuszok vásárlása leginkább a repülőtéri transzferjáratok, városnéző buszok, valamint regionális különjáratokat üzemetető társaságoknak jöhet szóba.

Bővebben