Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 10. hét (2016. 02. 29.- 2016. 03. 06.)

2016.03.03

2016. február 29 - Okosautó gyereknek? Van ilyen, itt lehet válogatni

Miért ne lehetne a gyerekek szórakozását, vagy akár közlekedését is elektromossá, okossá és biztonságossá tenni? - tehették fel a kérdést azok, akik az Arrow Smart-Kart kisautót elkészítették. Egy kis dodzsem autónak látszik, de annál sokkal több: a szülő a mobiljával irányíthatja.

okosauto.jpg

Amikor a gyerek beszáll az okosautóba, a szülő egy mobil alkalmazással meghatározhatja, hogy milyen végsebessége lehet a járműnek és a környék mely utcáiban használható. Az autó ugyanis a térképen bejelölt helynél vagy hatótávnál tovább nem megy. Akkor is automatikusan megáll, ha az ütközés veszélyét érzékeli és a megakadályozott balesetről a szülő értesítést kap a mobilján.

Bővebben 


2016. március 1 - Újabb két magyar városban lesz ingyenes a parkolás

Márciustól Debrecenben és Kaposváron is ingyenesen parkolhatnak a zöld rendszámtáblás járművek.Hasonló szabályozás van érvényben például Székesfehérváron, Szolnokon, Hódmezővásárhelyen és Pécsen is. A Fővárosi Közgyűlés tavaly decemberben döntött a zöld rendszámos járművek díjmentes budapesti parkolásáról.

parkolas.jpg

Magyarországon 2014-ben fogadták el a Jedlik Ányos-tervet, a magyar elektromobilitási stratégiát. A magyar jogrendben tavaly július elseje óta létezik a környezetkímélő jármű kategóriája, és szeptembertől elérhető a zöld rendszám. Zöld rendszámot a tisztán elektromos, a növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos, a külső töltésű hibrid elektromos, valamint egyéb, nulla emissziós gépkocsik kaphatnak.

A debreceni helyi rendelet értelmében a díjmentes parkolás a tisztán elektromos, valamint a külső töltésű és a növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépkocsikra vonatkozik. A jelenlegi információk szerint négy darab zöld rendszámos gépjármű van Debrecenben.

Bővebben


2016. március 1 - Ezt fogja tudni a Škoda néhány éven belül

Konnektivitás, elektromobilitás, biztonság: ezek azok a műszaki területek, amelyekre a Škoda a következő évek során kiemelt figyelmet kíván fordítani. Ez aligha meglepő, hiszen az egész autóipar ezekkel van most elfoglalva, ugyanakkor határozottan kiemeli a cseh márkát eddigi szerepéből, és a megfizethető piaci szegmens innovátorává kívánja avanzsálni.

sokda.jpg

A Vision S (4,70 x 1,91 x 1,68 méter, tengelytáv 2,79 méter) tágas és impozáns személyiség, az MQB padlólemez eddigi legmarkánsabb felhasználója. A tanulmány elsőként kapott három üléssort a Škoda történetében: ez a szériamodellnél hétszemélyes utasteret jelent majd, ám most még mindhárom soron két-két ülést helyeztek el, így 4+2 ember szállítására kínál lehetőséget az autó.

Ha meghagyják két üléssorosnak, 460 liternyi poggyász fér el az alacsony padlójú csomagtérben – nem különösebben nagy az érték, talán konzervatívabb üléselrendezéssel tágasabb lesz a raktér.

skoda2.jpg

Ami szintén változhat valamelyest, az a dizájn merészsége: a csiszolt kristályüvegre emlékeztető szögekben találkozó lemezek lenyűgözővé teszik az autó megjelenését. A fényszóró-elrendezés és az erőteljes hűtőmaszk ugyanakkor sejteti, hogy a Škoda végérvényesen ráunt a konzervatív formákra, és magabiztosabban folytatja pályáját (szembeötlő a hasonlóság a Hyundai és a Kia újkori útkeresésével).

Bővebben 


2016. március 1 - A zöld autósok még több városban spórolhatják meg a parkolási díjat

Márciustól Debrecenben és Kaposváron is ingyenesen parkolhatnak a környezetkímélő, zöld rendszámtáblás járművek. Hasonló szabályozás van érvényben például Székesfehérváron, Szolnokon és Pécsen is. A Fővárosi Közgyűlés tavaly decemberben döntött az ilyen gépkocsik díjmentes budapesti parkolásáról.

Magyarországon 2014-ben fogadták el a Jedlik Ányos-tervet, a magyar elektro-mobilitási stratégiát. A magyar jogrendben tavaly július elseje óta létezik a környezetkímélő jármű kategóriája, és szeptembertől elérhető a zöld rendszám.

Bővebben 


2016. március 2 - Ez a kínai elektromos autó kétezer kilométert megy egy feltöltéssel

A titok nyitja - állítólag - egy szabadalmaztatott, turbinahajtású fedélzeti generátor, amely folyamatosan termeli a szükséges energiát. Rögtön két változatot is bemutattak egyébként az autóból, az alap AT96 mellett elkészült a versenypályára szánt GT96 is.

A kínaiak TREV (Turbine-Recharging Electric Vehicle) névre keresztelték a hajtásláncot, amelynek lényege, hogy a rendszer részét képező akkumulátor nagyon kicsi és olcsó. Nincs is más feladata, csak az, hogy átmenetileg tárolja a mikroturbina által termelt energiát. Az autó így mindössze 1280 kilós.

kinaivill.jpg

Amellett, hogy szinte sose kell tölteni, a kínaiak 1030 lóerős teljesítményről és 8640 Nm-es nyomatékról beszélnek, százra 2,5 másodperc alatt gyorsul az autó. Állítólag most indul a sorozatgyártásra való felkészülés, de "néhány évig" még nem kerül piacra az autó. Ha egyáltalán igaz belőle valami...

Bővebben