Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 9. hét (2016. 02. 22.- 2016. 02. 28.)

2016.02.25

2016. február 24 - Ez a horvát szupersportkocsi a világ leggyorsabb elektromos autója

Öt évvel ezelőtt, a Frankfurti Autószalonon mutatta be elektromos szupersportkocsiját a horvát Rimac Automobili, a Concept One akkor még csak tanulmány volt. Márciusban, a Genfi Autószalonon már a szériaváltozat érkezik, amely nem sokban különbözik a tanulmánytól, sőt néhány részlet átalakítása után talán még jobban is néz ki.

1.jpg

A hajtás nem változott, vagyis az autóban továbbra is négy elektromotor dolgozik, kettő-kettő mindkét tengelyen. A vízhűtéses e-motorok összteljesítménye 1088 lóerő, a legnagyobb nyomaték 1600 Nm.2011-ben még 2,8 másodperces százas sprintet ígértek a horvátok, ebből további két tizedet azóta sikerült lecsípni. 200-ra 6,2 másodperc alatt katapultál az autó, de a 300-at is eléri 14,2 másodperc után.

Bővebben 


2016. február 28 - Extravagáns elektromos autót mutat be Genfben a Citroen luxusmárkája

A DS E-Tense nevezetű tanulmányautó a nagy francia divatházak kézműves hagyományait kombinálja a digitális tervezési eszközökkel és a legmodernebb elektromos hajtáslánccal. Egy évvel a márka létrehozása és alig pár héttel az európai modellválaszték megújítása után a DS, vagyis a Citroen luxusmárkája egy igazán különleges autóval áll elő a Genfi Autószalonon.

citr.jpg

A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-Tense számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 lóerős, maximális nyomatéka pedig 516 Nm. A hatótávolsága 310 kilométer vegyes ciklusban, míg városban 360 kilométer megtételére képes, amit a padló alá rejtett lítium-ion akkumulátoroknak köszönhet.

Hasonlóan a Divine DS-hez, az E-Tense-en sem találunk hátsó ablaküveget, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális visszapillantó bemutatására.Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta, míg az autó tekintetét a gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak.

Bővebben


2016. február 24 - Megnyomja a hibrid és az elektromos autók gyártását a Honda

A Honda Motor Co. 2030-ig kétharmadra növeli a hibrid és teljesen elektromos autók részarányát modellkínálatában. A Honda 4,66 milliós 2015-ös értékesítésének 5 százalékát adták a hibrid és elektromos modellek.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelleket állítIjuk elektromos jármű fejlesztési stratégiánk középpontjába és egy teljesen új hibrid modellt tervezünk bemutatni 2018-ban az amerikai piacon - jelentette be szerdán sajtótájékoztatón Hacsigo Takahiro, a Honda elnöke. Hozzátette, hogy az új modell bemutatását követően pedig a plug-in hibrid modellek választékának a növelését kezdik meg. A Honda elnöke bejelentette egyúttal azt is, hogy akvizíciókkal és más autógyártókkal létesített együttműködéssel törekszenek méretgazdaságossági előnyökre szert tenni, a hatékonyságot növelni. A General Motors Co. autógyárral együttműködésben például az üzemanyagcellás technológia következő generációjának kifejlesztésén dolgoznak, ami kiterjed majd a közös gyártásra és a beszállítói lánc megosztására is.

Bővebben


2016. február 26 - Ez nem egy szobor, hanem a Citroën új elektromos sportkocsija

A DS néhány hónapja már független a Citroëntől, önálló márkaként zajlik az értékesítése, a tanulmányautókat is saját hatáskörében fejleszti. A Genfi Autószalonon az E-Tense elektromos autóval jelentkezik a márka, amely ha összességében nem is szériaérett még, egy-két formai megoldása kiforrottnak tűnik.

citra1.jpg

Bővebben 


2016. február 25 - Ez az autó taszíthatja le a trónról a Toyota Priust

A Hyundai a Genfi Autószalonon mutatja be Európának az új Ioniq modellcsaládot. Első autóként lesz egyszerre elérhető hibridként, konnektoros hibridként és tisztán elektromos hajtással is.

Reszkess, Toyota Prius! Akár ez is lehetne az üzenete a Hyundai vadonatúj Ioniq modellcsaládjának, amelyből hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos változat is kapható lesz, első alternatív modellként a piacon.Az Ioniq Hybrid és Plug-in Hybrid modellekbe is 1,6-os benzinmotor kerül 105 lóerós teljesítménnyel és 147 Nm-es nyomatékkal. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra fejlesztették, ráadásul duplakuplungos váltó kapcsolódik hozzá. Ilyet az Ioniq kategóriatársai nem kínálnak.

hyundai.jpg

Az Ioniq Hybrid villanymotorja 43 lóerős, legnagyobb nyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral az Ioniq Hybrid 141 lóerős rendszerteljesítményre és 265 Nm összesített nyomaték leadására képes, ami 185 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A konnektorból tölthető Ioniq Plug-in elektromos hatótávolsága 50 kilométer. 

Bővebben 


2016. február 26 - Elektromos sportautó a Citron luxusmárkájától

A DS Automobiles komolyan veszi részvételét a Formula E elektromos versenyszériában, ezért legújabb luxustanulmányát villanymotorral állítja ki a Genfi Autószalonon. Az autó egy darab erőforrása 402 lóerőt és 516 Nm nyomatékot állít elő, hatótávolsága vegyes üzemben 310, városban 360 kilométer. Az áramot a padló alatt elhelyezett  lítiumion akkumulátorcsomag szolgáltatja.

citr2.jpg

Sajnos a hajtásláncról más egyebet nem árul el a DS, annál többet megtudhatunk viszont a fejlesztésben részt vevő partnerek vívmányairól. Például hogy a 4,27 méter hosszú, mindössze 129 centi magas autón nincs hátsó szélvédő, ahogy azt a legkeményebb középmotoros sportautóktól megszokhattuk, vagy hogy a lámpatestek nem szimpla LED-ekkel, hanem 180 fokban elforgatható, időjárástól és napszaktól függően eltérő pászmakontúrt biztosító aktív LED-ekkel világítanak.

Bővebben