Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 8. hét (2016. 02. 15.- 2016. 02. 21.)

2016.02.18

2016. február 15 - Exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli világsikerét a BMW i divízió

A BMW i almárka világszerte a legnagyobb, prémium elektromos autókat gyártó vállalattá lépett elő, kimagasló teljesítményét pedig exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli a gyártó. Az előkelő sorozat első tagja a lebilincselő BMW i8 Protonic Red Edition különleges kiadás, amelyről a 2016-os Genfi Nemzetközi Autószalonon rántják le a leplet.

1.jpg

2015-ben a BMW i8 plug-in hibrid sportautó nemzetközi értékesítési eredménye magasan túlteljesítette a BMW Group előzetes várakozásait, amellyel a hibrid hajtáslánccal szerelt sportautók legkívánatosabb képviselőjeként* zárta az évet. A progresszív BMW i8 sportautóból, amelynek meghajtásáról egy háromhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor és egy elektromos motor együttes hajtáslánca gondoskodik, 2015-ben nem kevesebb, mint 5 456 példány talált gazdára világszerte. A plug-in hibrid sportautó innovatív hajtásláncának maximális rendszerteljesítménye 266 kW / 362 lóerő, amely 100 kilométerenkénti 2,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztási és kilométerenkénti 49 gramm kombinált károsanyag-kibocsátási értékkel párosul.

Bővebben 


2016. február 16 - 10 tuti gép, amiből kimaradunk

A magyar újautó-piac ugyancsak keskeny szeletét vonultatja fel a világ autóiparának. Az még hagyján, hogy egy csomó japán és amerikai modellből egész Európával együtt kompletten kimaradunk, de még számos európai modell is elérhetetlen nálunk a hivatalos utakon. Összegyűjtöttünk tíz olyan kocsit, amelynek talán lenne keresnivalója nálunk is, de minimális az esélye, hogy valaha is egy magyar szalonban tapogathassuk végig őket. Szupersportautókat direkt nem válogattunk a listába, azok úgyis magánimportban jönnek, külföldi rendszámmal, inkább tíz viszonylag egyszerű modellt kerestünk, amelyek szívfájdítóan kívánatosak, az utcaképnek is jót tennének.

zoe.jpg

A Renault komplett elektromos portfóliójából kimarad a hazai piac, a francia márka ugyanis a mindenkori magyar kormányzat elektromos mobilitással kapcsolatos sokéves töketlenkedése miatt nálunk eleve be se vezette villanyautóit. Se elektromos Fluence, se Twizy nem volt kapható nálunk hivatalosan, de a legjobb ár-érték arányú kisautó, a Zoe se tudta megszorongatni a Leafet Magyarországon. Mert nem lehetett kapni. És most se lehet.

Bővebben 


2016. február 16 - Közel 14 éves az átlag magyar autó, sokan váltanának már

Mind az újautó-importőrök, mind a legnagyobb használtautó-kereskedő cégek 10 százalékos növekedést várnak saját piaci szegmensükben az idei évre. A javuló pénzügyi mutatók mellett, a nagyon elöregedett autópark is hajtja a cseréket.

A Használtautó.hu által második alkalommal összeállított, a személyautó-piaci kilátásokat vizsgáló Autópiaci Barométer adataiból az is kitűnik, hogy a „zöld rendszám” kedvezménycsomag kilátásba helyezett jelentős bővítése idén csupán mérsékelten növeli majd az elektromos és konnektoros hibrid autók iránti keresletet.

A felmérésben részt vevő 17 (együttesen gyakorlatilag a teljes újautó-piacot lefedő) gépjárműimportőr cég vezető munkatársainak becslése szerint a 2015. évi 14 százalékos piaci bővülés ugyan nem fog megismétlődni, az átlagosan 10,4 százalékra várt idei növekedés nyomán azonban az eladott új személyautók száma a tavalyi 77 ezerről az idei évben 85 ezer fölé emelkedhet. 13,7 éves az átlagos magyar autó.

A növekedést elősegítő okok között a legtöbben a növekvő fizetőképes keresletet (29%), a stabilabb általános gazdasági környezet miatt növekvő bizalmat (23%) tették az első helyre, de az utóbbihoz hasonló súllyal szerepelt a hazai személyautópark korosodása, mint kényszerű ösztönző (2015-ben a gépjármű-nyilvántartási statisztikák szerint a hazai személyautó-állomány átlagéletkora 13,7 év volt). Érdekes módon a tavalyi felméréssel ellentétben a finanszírozási lehetőségek további javulása immár nem az élen áll, csupán a fenti szempontokat követi a fontossági sorban.

Bővebben 

 

2016. február 17 - Konnektoros hibrid, dögös izomgép a Škodától

Az autógyárak által előzetesként kiadott rajzok általában dinamikusabbnak, sportosabbnak, vagányabbnak mutatják az új modellt, mint amilyennek az a valóságban bizonyul.

A Škoda Vision S esetében erről szó sincs: a tényleges tanulmány, amelyről ma reggel adta ki az első fotókat a gyár, tekintélyt parancsoló, modern és meggyőző. Ez részben a lámpatesteknek (a fő fényszórók alatti, kiegészítő fényforrásnak, illetve a hegyesre faragott hátsó helyzetjelzőknek), részben a minden eddiginél hangsúlyosabb, dupla hűtőrácsnak köszönhető.

skoda.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 4,7 méter hosszú autó belső teréről még nem készültek fotók, ám a 2,79 méteres tengelytáv bőséges férőhelyet sejtet.  A tanulmány három üléssorban két-két ülést kapott, a végleges modell nyilván a szokásosabb 2-3-2 elrendezéssel szorít helyet még egy utasnak.

Bővebben 


2016. február 17 - Sokat kell rá költeni, de megéri: az állam is jól járna a zöldautók elterjedésével

Bár a kormányok egyelőre óvatosan közelítenek a zöldautózás kérdéséhez, az már most látszik, hogy hosszú távon igen sokat profitálhat belőle az állam. Ehhez még csak arra sem lenne szükség, hogy az adott országban minden autót elektromos, vagy hibrid modellre cseréljenek, az uniós támogatásokkal együtt ugyanis több lehetne a bevétel, mint a fejlesztésekre fordított kiadás.

A zöldautózás kapcsán felmerülő egyik legfontosabb kérdés, hogy az államnak milyen mértékben kell részt vennie a közlekedési kultúra átalakításában, illetve szükséges-e egyáltalán, hogy beavatkozzon a folyamatba. Sokak szerint az elektromos és a hibrid modellek használata jelenleg csak a “gazdagok sportja”, a modelleket ugyanis sokan a magas áruk miatt egyelőre még nem tudják megfizetni.

zoldbmw.jpg

A szakértők szerint bár a piac lassan indult be, a hibrid modellek ára általában véve a kezdeti magas felárukhoz képest közelít a benzinnel, vagy gázolajjal működő társaikéhoz. A piac valódi fellendüléséhez azonban az állam támogatására is szükség van.

Bővebben 


2016. február 18 - A Tesla már a gyerekekre hajt? Csinos játékautó csinos összegért

A Tesla Model S talán a jelenleg elérhető legjobb elektromos autó, de a későbbi sikerekhez a hasonlóan úttörő modellek mellett nem árt a márkanév meggyökeresítése, a leendő vásárlóréteg kiépítése.

Ebben játszhat apró szerepet az egykor az amerikai filmekből jól ismert, piros kis húzós kocsik gyártója, a Radio Flyer és a Tesla együttműködésével készült a 3-8 éveseknek készült gyerek-Model S.

teslakid.jpg

A valódi járgányhoz hasonlóan többféle akkumulátorcsomaggal (130 Wh – 10 km-s hatótáv, 1-2 órás működés, 190 Wh – 15 km, 1,5-3 óra) elérhető kis Tesla maximális sebessége 3 és 6 km/óra között szabályozható.

A kisautó “prémium” fényezése igazodik az eredetihez, a szülők választhatnak a vörös, a “mélykék metál” és az “éjféli ezüstmetál” színek közül, de felni is lehet ezüst vagy fekete, emellett vásárolható tartalék akkumulátor, borítóponyva, egyedi rendszámtábla is.

Bővebben 


2016. február 21 - Ezt a tekintetet nem fogja elfelejteni - Toyota Prius menetpróba

Az eddigi Priusok többé-kevésbé úgy néztek ki, mint egy normál Toyota, viszont a vezetési élmény, amit nyújtanak, különbözőbb aligha lehetett volna. A gondosan továbbfejlesztett negyedik generációnál fordult a kocka: ezt már majdnem olyan vezetni, mint egy normál autót, viszont a külseje igencsak meg fogja osztani a közvéleményt. A 3 literes szabvány szerinti fogyasztás és az alacsony fenntartási költségek azért elég meggyőző érvek mellette.

58 millió tonna. A Toyota számításai szerint ennyivel kevesebb szén-dioxid került a légkörbe az 1997 óta eladott 8,5 millió hibridjüknek köszönhetően; ez nagyjából annyi, mint amennyit egész Magyarország bocsát ki másfél év alatt.

prius.jpg

A világ legnagyobb autógyártója korán felismerte a technológiában rejlő lehetőségeket, és mára a legnagyobb versenyelőnye az ilyen hajtásrendszerek fejlesztésében szerzett tapasztalata lett. 10-ből 6 hibrid autó, ami tavaly gazdára talált a világon, a Toyota terméke volt, a Priuson kívül még 30 másik további benzines-elektromos autót árulnak, míg sok autógyártónak máig nincs egy sem.

Bővebben 


2016. február 21 - Elektromos autók gyártására kötelezhetik a VW-t

A Welt am Sonntag című vasárnapi lap a VW-től származó értesülésekre hivatkozva azt írta, hogy nehezen haladnak a társaság és az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA) tárgyalásai a dízelbotrány rendezéséről, mert az EPA nem elégszik meg a csalásban érintett autók megjavításával vagy kicserélésével, hanem klímavédelmi “politikát csinál”. A hatóság “ökológiai offenzívát” igyekszik építeni a dízelbotrányra, megpróbálja a nagy német cég megbüntetése révén előmozdítani az elektromobilitás ügyét.

egolf.jpg

Az EPA egyebek között azt követeli, hogy a VW jóvátételként gyártson elektromos meghajtású kocsikat a Tennessee állambeli Chattanoogában működő üzemében, és járuljon hozzá az ilyen kocsik feltöltésére szolgáló berendezések hálózatának fejlesztéséhez. A gyár átalakítása és a töltőberendezések telepítése igen jelentős költség, ezért a dízelbotrány miatt súlyos pénzügyi gondokkal küszködő VW “keményen harcol minden egyes töltőállomásért, amelyet nem neki kell megépítenie” – írta a Welt am Sonntag.

Bővebben