Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 5. hét (2016. 01. 25.- 2016. 01. 31.)

2016.01.25

2016. január 26.- Kínában is gyárt majd elektromos autót a Tesla

Három éven belül Kínában is megkezdi az elektromos autók gyártását a Tesla – jelentette ki Hongkongban Elon Musk, a gyártó cég vezérigazgatója. A tervről még az idén további részleteket tesznek közzé, és a lehető leghamarabb be akarják indítani a gyártást, de az előkészületek hosszú időt vesznek igénybe.

A gyártás Kínába telepítése lényegesen csökkentené a járművek árát az országban, mert mentesülhetnének a magas importvám alól. A vásárlók a helyben gyártott elektromos autókra nyújtott állami kedvezményekre is jogosulttá válnának.

teslaqq.jpeg

A Tesla tavaly az első három negyedévben 3025 autót adott el Kínában, a teljes évben becslések szerint négyezret. Az Egyesült Államokban egy Tesla Model S 76 ezer dollárba kerül, de Kínában az ára már 106 ezer dollár. (MTI)

Bővebben

 

2016. január 27.- Hibridinváziót ígérnek az autógyártók

Villanyautók és hibridek ­özönét ígérik a gyártók. Nemcsak konnektorról tölthető változat készül, de olyan is, amely hidrogénnel táplált tüzelőanyag-cellából maga termeli az áramot. Ezzel a megoldással a jármű hatótávolsága lényegesen nagyobb a jelenlegi villanyautóknál – igaz, drágább is lesz.

2.jpg

A hangzatos bevezető ellenére sem kell búcsúzni a hagyományos belső égésű motoroktól, melyek egyre kisebbek és takarékosabbak, és közben egyre erősebbek. De nem csak ezért dominálnak továbbra is annak ellenére, hogy egyre többen értékelik a zöldtechnológiákat, ám a környezetbarát elhivatottság még kevés a vásárláshoz: egy villanyautó kétszer annyiba kerül, mint egy azonos méretű és minőségű benzines modell ugyanattól a márkától. A hidrogénből áramot termelő változatok pedig még ennél is drágábbak. Az idei évre tervezett kilencvenmillió új autóból legfeljebb egymillió lesz elektromos hajtású és hibrid.

Bővebben 

 

2016. január 28. - Milliárdokat ad a kormány négy városnak, hogy legyen sok elektromos autójuk

Úttörő módon, jelentős anyagi támogatást ad a brit kormány négy városnak ahhoz, hogy azokban a villanyautós infrastruktúrát radikális tempóban fejleszthessék. A forintra átszámoltan több mint 16 milliárdból London kap a legkevesebbet.

0 millió font, azaz több mint 16 milliárd forint támogatást nyújt az Egyesült Királyság négy városnak ahhoz, hogy népszerűvé tegye az elektromos autókat. Nottingham, Bristol, Milton Keynes, és London a "Go Ultra Low City Scheme" (nagyjából: Előre, az ultra alacsony kibocsátási szintű városokért") nevet viselő programban pályázott központi keretre.

1.jpg
 
A Sustainnovate írta meg, hogy a négy nyertes város városspecifikus terveket adott be, melynek elsősorban azt kellett bizonyítania, hogy ha megvalósulnak, csökken a városi légszennyezettsége, és kevesebb üvegházhatású gázt bocsátanak ki. A projektben elektromos autók töltőállomáshálózatának kiépítése elektromos autók közlekedését segítő rendelkezések és közlekedési átalakítások, EV-specifikus parkolóhelyek kiépítése is szerepelt.

Bővebben 

 

2016. január 29.- Szombathely első elektromos töltőállomása

Az elektromos autók közlekedését segítheti az az innovatív műszaki megoldás, amelyet három Vas megyei mérnök fejlesztett ki, és amelynek nyomán pénteken átadták az általuk alapított eTank Hungary Kft. első elektromos töltőkútját Szombathelyen.

A töltőkút a város egyik legforgalmasabb főútja mellett, a Körmendi út 40. alatt, a Centennáris Inkubátorház és a Savaria Pláza közötti területen az egyik bevásárló központ szomszédságában található.

Nagypál Tibor, a cég ügyvezető igazgatója elmondta: egy úgynevezett középgyors 22 kilowatt teljesítményű töltőállomást telepítettek, ahol az elektromos autókat típustól és töltöttségi állapottól függően 30-300 perc alatt lehet teljesen feltölteni.

4.jpg

Ez a töltési sebesség szavai szerint nem túl nagy, de ahhoz elegendő, hogy ha mondjuk miközben valaki elintézi a bevásárlást, vagy a szomszédos pláza mozijában megnéz egy filmet, addig feltöltse elektromos autójának akkumulátorát - mondta.

Hozzátette: előnye viszont, hogy az elektromos hálózatot ez a kútfajta nem terheli meg úgy, mint egy gyorstöltő, így szinte bárhová gazdaságosan és gyorsan telepíthető.

Hajdú Adrián elmondta: fejlesztésük abban új, hogy a rendszer szinte személyre szabott szolgáltatást képes nyújtani a felhasználó számára, aki egy mobil applikáció segítségével okos eszközén - telefonján, óráján, tabletjén kaphat információkat arról, hogyan áll a feltöltés, hány kilométer megtételére elegendő a jármű energiatartaléka, vagy hogy hol található a legközelebbi töltőállomás.

Bővebben 

 

2016. január 30.- Ford Mondeo Hybrid-teszt: cégautók közt a fehér holló

étségkívül volt némi szerencséje a Fordnak, épp, amikor elkezdte európai kínálatában tartani hibridjét, beütött a dízelbotrány. Szinte egyik napról a másikra kerültek a figyelem középpontjába a céges szinten eddig lesajnált alternatív hajtású járművek. Úgy tűnik, eljött a zöldautók nagy pillanata, a károsanyag-kibocsátási normákra egyre jobban figyelő flottaelőírásoknak előbb-utóbb csak ezek felelnek meg.

A nagy flottát tartó cégeknél, amelyenél a tulajdonos multi "nemzetisége" lényegében ki is jelöli a cégautót a menedzserkollégáknak - ha amerikai a cég, akkor Mondeo lesz, ha német, akkor Passat – bizony látványos a tucatnyi dízel között egy ilyen modell, mint amilyennel a Ford rukkolt ki. Arról nem is beszélve, amíg nem volt forgalomban hibrid a Passatból is, addig nem is volt mivel érdemben összevetni a Ford hibridjét.

3.jpg

Eleve mostanság minden, ami a dízelek alternatívája lehet, hatványozottan érdekes. Ráadásul annak, hogy európai gyártású hibridként kerül a kínálatába a felső-középkategóriás kocsi, árában is tükröződnie kellene, így akár valóban elgondolkodtató alternatívát jelenthet a kicsit ökotudatosabb menedzsereknek. Kipróbáltuk a Ford Mondeo hibridjét, hogy eleget tesz-e a fenti elvárásoknak. 

Bővebben