Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 4. hét (2016. 01.18.- 2016. 01.24.)

2016.01.21

 

2016.január 24. - Kulcsember távozik az Apple-től - Mi lesz így az okosautóval?

Távozik az Apple-től Steve Zadesky, aki az elmúlt két évben az Apple elektromos autó projektjét vezette - tudta meg a The Wall Street Journal. A lap értesülései szerint a felmondásnak személyes okai vannak, nem a teljesítményével függ össze.

vill_1.jpg

16 év után elhagyja az Apple-t Steve Zadesky, aki valaha az iPod és az iPhone-fejlesztéseket erősítette, az elmúlt két évben pedig a társaság elektromos autó projektjét felügyelte. Az még mindig nem került hivatalosan megerősítésre, hogy az Apple egy elektromos autón dolgozik, de sok jel utal erre, az elmúlt években számos autóipari szakértőt csábított el az Apple nagy autógyártóktól.

Bővebben 


2016.január 18.- Ötezer eurót kap, ha e-autót vásárol

A német kormány a klímaváltozás elleni lépésként 2009-ben azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ig egymillió elektromos autót helyeznek üzembe, sőt, ez a szám a tervek szerint 2030-ban eléri majd a hatmilliót.Bár még nagyon messze vannak ettől, sőt, szakértők szerint el sem érik majd ezt az álomhatárt, egyre több támogatással próbálják ösztönözni az e-autók térnyerését.

vill_2.jpg

Országos szinten létezik az a kedvezmény, amelyet minden elektromos autó tulajdonos élvezhet: 10 éven át adókedvezmény jár, egészen konkrétan útadó-mentességet kap az a gépjármű-tulajdonos, akinek kilométerenként kevesebb mint 50 g szén-dioxid kibocsátású autója van.

Külön kedvezmény, hogy az elektromos autósoknak kijelölt parkolóhelyet biztosítanak számos parkolóban,és csökkentett áron, vagy ingyen parkolhatnak a legtöbb fizető övezetben.

A jövőben tovább bővülhetnek az általános kedvezmények. Sigmar Gabriel gazdasági és energetikai miniszter a múlt héten bejelentette, hogy 5000 euróval (1,6 millió forinttal) támogatnának mindenkit, aki elektromos autót vásárol. Ez a támogatási program 2 milliárd eurót vonna el a költségvetésből, és egyelőre a támogató hangok mellett a kritikusok száma sem kevés.

Bővebben 


2016.január 21. - Ilyesmi lehet a Chevrolet elektromos autója Opelként

A Chevrolet a napokban mutatta be elektromos autóját, amelyet kifejezetten tömegterméknek szán. Azonnal felmerült, hogy Európába is jöhetne a formás apróság Opelként. Egy ismert virtuáldizájner meg is tervezte. A General Motors amerikai leányvállalata a Chevrolet, amely Bolt néven népszerűnek szánt elektromos autót dob piacra. 200 lóerős teljesítményt és viszonylag nagy, 300 kilométeres hatótávolságot ígérnek, elérhető, 30 ezer dolláros áron. A BMW i3, és Nissan Leaf ellenfelének szánt autó nagyjából hasonló paraméterekkel is rendelkezik, mint a két említett vetélytárs. A 60 kilowattórás akkumulátorral szerelt Bolt végsebessége 145 km/h, és az autóra 8 év teljes körű garanciát kínál a gyártó.

vill_3.jpg

Mint ismert, a rüsselsheimi Opel is árusított már elektromos hibrid autót, a plug-in hibrid Opel Ampera néven, amelynek a Chevrolet Volt a megfelelője Amerikában, valamelyest más karosszériával. Ugyanezt a párhuzamosságot vázolta fel Theophilus Chin dizjáner az újdonság a Bolt esetében is. 

Bővebben 

 

2016.január 25. - Ha ilyen lesz az elektromos Mercedes, most azonnal akarjuk

Az utóbbi években egyre nagyobb lendületet vett az elektromos autók piaca, a gyártók pedig már nemcsak potenciált, hanem a jövőt is az ilyen autókban látják. Ha a tendencia továbbra is ez lesz, hamarosan a szuperautók piacán is megjelenhetnek majd az áram hajtotta modellek – mint ahogy a Hennessey korábban már bejelentette, hogy 1000 lóerős elektromos autót épít.

vill_4a.jpg

A sportautók terén mindenesetre már van példa ilyesmire, ott van például rögtön az Audi R8 e-tron, az autóipari designer, Antonio Paglia pedig most a Mercedesnek készített egy igazán lélegzetelállító koncepciót. Első ránézésre a Mercedes-Benz Elk pont a határán mozog, hogy el tudjuk dönteni: egy utcai, vagy kizárólag versenypályára szánt autóval van-e dolgunk.

vill_4b.jpg

A fényszórók természetesen LED-esek, a hűtőrács szénszálas, a kerekeket pedig úgy tervezte meg, hogy azoknak a lehető legkisebb legyen a légellenállásuk. A hátulja hasonló koncepció alapján készült, bár nagyban hasonlít a Lamborghini Venenóra.

Bővebben 


2016.január 23.- A Spyker visszatér!

Néhány évvel ezelőtt nagyon úgy látszott, hogy a Spyker végleg eltűnik a süllyesztőben. Ám Victor Muller nem akart belenyugodni ebbe, s összeállt az amerikai Volta Volare repülőgépgyártóval, s egy elektromos autó fejlesztésébe kezdett. Nem véletlenül, hiszen a Volta Volare elektromos repülőgépek, illetve elektromos autók alkatrészeinek gyártására szakosodott.

vill_5.jpg

Egyelőre az még nem ismert, hogy teljesen elektromos vagy éppen egy kiterjesztett hatótávú elektromos sportkocsi fejlesztésén dolgoznak közösen, de állítólag a Genfi Autószalonra elkészül az újdonság. A Spyker ugyanis a tavasz első nagy autós rendezvényére időzíti a nagy visszatérést. majd meglátjuk!

Bővebben