Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 3. hét (2016. 01.11.- 2016. 01.17.)

2016.01.14

2016. január 11. - Hibrid hójáró a Volkswagentől

A Volkswagen az utóbbi időben bűnbocsánatot szeretne elnyerni az autós világban. Legalábbis erre utal, hogy sorban mutatnak be elektromos és hibrid újdonságokat, messze kerülve a kényes dízel témát. A Detroiti Autószalonra a hibrid Tiguan harciasabb, terepjárásra felkészített változatával érkezik a gyártó.

tiguan.jpg

Detroitban egy új tanulmányautót mutattak be a Tiguanból, egy hibridet. A Tiguan GTE Active Concept egészen szériaközeli elképzelés, ugyanakkor hibrid hajtásával és kemény terepjárós külsejével több, mint egy szimpla városi SUV.

Az autó hajtásáról a Golf GTE-ben már megismert benzin-elektromos hajtáslánc módosított változata gondoskodik. Ez képes csak első, vagy csak hátsó tengelyen, és összekerekes módban is az útra vinni az erejét. Elöl és hátul is van egy-egy villanymotor, amelyek önmagukban is képesek mozgatni a járművet, persze csak addig, amíg az akkumulátor le nem merül.

Bővebben 


2016. január 12.- Minden részlet kiderült: erre képes a Chevrolet elektromos autója

Alig egy hete, a vegasi CES elektronikai szakkiállításon debütált a Chevrolet elektromos autója, a Bolt. Bár a jármű több paraméterét is megismerhettük, maradt néhány kérdés, melyre a válaszokat a gyártó a Detroiti Autószalonra tartogatta.

Az egyik legfontosabb: az akkumulátorok. A GM 60 kWh-s kapacitású lítium-ion akkuja 288 darab cellából áll, amely teljes egészében a padlólemezen terül el. Ez 425 kilogramm terhet jelent az autónak, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy egy feltöltéssel 320 kilométert tudjon megtenni.

chevybolt.jpg

A cellákat 9 órába telik teljesen feltölteni, ám a gyorstöltésnek köszönhetően kevesebb mint két óra alatt 80 kilométerre elegendő energiát képes tárolni a rendszer. Ennél is fontosabb azonban, hogy a gyártó 8 évig, vagy 100 ezer kilométerig garanciát vállal az akkumulátorokra.

Bővebben 


2016. január 12.- Értékesítési rekord a kínai autópiacon

A növekedési ütem lassulása ellenére is értékesítési rekordot döntött tavaly a kínai autópiac. Tavaly 21,1 millió autót, személygépkocsit és kis haszongépjárművet értékesítettek ami 7,3 százalékos éves növekedés. A piac 40 százalékát a hazai gyártású autók teszik ki, éves szinten 15 százalékos volt a bővülés.  

Kína után a második legnagyobb autópiac az USA, ahol tavaly szintén rekordokat dönöttek az eladások, 17,47 millióval. A vásárlási kedvet az alacsony benzinár is segítette. A leggyorsabban növekvő kategória a SUV szegmens, míg  a  hibird és elektromos autó eladásai nagyot estek. 

Idén nyolc százalékkal 22,8 millióra nőhetnek az eladások, ami 8 százalék körül növekedés, ami némileg lassabb a 2013-as 16 és 2014-es 10 százalékos emelkedésnél, közölte az autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) .Ennek oka, hogy csökkentek az állami ösztönzők és a nyári tőzsdei turbulencia is a kereslet visszaesését  hozta.

Kína után a második legnagyobb autópiac az USA, ahol tavaly szintén rekordokat dönöttek az eladások, 17,47 millióval. A vásárlási kedvet az alacsony benzinár is segítette. A leggyorsabban növekvő kategória a SUV szegmens, míg  a  hibird és elektromos autó eladásai nagyot estek.

Bővebben 

 

2016. január 13.- Egyre biztosabb, hogy elektromos autón dolgozik az Apple

A Tesla Motors vezetője biztosra veszi, hogy a konszern saját gépkocsit fejleszt. Az Apple sikeresen épít okostelefonokat, számítógépeket, internetezésre képes okosórákat és hamarosan megjelenhet az elektromos autó is. Elon Musk, a Tesla Motors alapítója és elnök-vezérigazgatója kijelentette, hogy nagyon nehéz valamit eltitkolni akkor, ha az adott cég egy projekt kapcsán több, mint ezer mérnököt állít munkába. Hozzátette, hogy ezen a területen is valami nagy dolgot vár a társaságtól, mert az olyan vállalatok, mint az Apple valószínűleg lenyűgöző elektromos autókat készítenek majd. Ugyanakkor egy gépkocsi nagyon összetett dolog és nem lehet összehasonlítani például egy karórával, ezért nem fél a kaliforniai cégtől, mint lehetséges jövőbeli vetélytárstól. 

testaltitok.jpg

A MacRumors arról írt, hogy az Apple nemrég három domént (Apple.car, Apple.cars, Apple.auto) regisztrált be tavaly decemberben a MarkMonitornál. Bár a címek még nem élnek, de ez a lépés szintén azt jelzi, hogy a konszern saját járművet akar készíteni. A híroldal ugyanakkor nem zárta ki annak a lehetőségét sem, hogy a doménnevek lefoglalása nem az új autóhoz, hanem a CarPlay rendszerhez kapcsolódik.

Bővebben 


2016. január 13.- Új elektromos autó a GM-től: jó Boltnak tűnik

Sokáig bizonytalan volt, hogy sikerül-e megszerezni a nevet, de most már biztos, hogy Bolt jelzéssel árusíthatja majd új villanyautóját a General Motors. A Las Vegasban tartott premier legalábbis azt sejteti, hogy sikerült megállapodni az eredeti tulajdonossal.

A jó név rövid és hatásos, olyan, mint a Volt vagy a Bolt, amely a General Motors két villanyautójának jelzése. A 2007-ben bemutatott Volt kapcsán nem volt névvitája a cégnek, inkább a modell értékesítése volt gyenge. A 2016-os Bolttal már robbantani akar a villany­autó-szegmensben az amerikai konszern, ám ehhez előbb kisebb csatát kellett vívnia a Star Motorcycle céggel, amely már forgalmaz ilyen jelzéssel Yamahákat. Ami biztos, a Bolt angolul is frappáns szó, olyan jelentései vannak a szótárban, mint a csavar, nyílvessző vagy szökés. Kell ennél jobb név egy járműnek?

chevybolt.jpg

A cég a mobilitás megújításának jegyében mutatta be a Boltot, amely elődjével ellentétben komoly riválisa lehet a Nissan világelső Leaf villanyautójának, mert az USA központi támogatásának köszönhetően harmincezer dollárnál (8,8 millió forint) olcsóbb lesz. 

Bővebben 


2016. január 14. - Az utolsó pillanatban mentette meg magát a Volkswagen

A Volkswagen eddigi elektromos autója, az e-Golf nem büszkélkedhetett túl jó paraméterekkel. A 28 Ah-s akkumulátorcsomagnak köszönhetően ugyanis meglehetősen gyenge teljesítményre volt képes, legalábbis a konkurenciához képest.

egolf.jpg

A nemrég bejelentett Chevrolet Bolt több mint 320 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel, de még a Nissan Leaf is képes megtenni 171 kilométert. Ezzel szemben az e-Golfban csupán 133 km-re elegendő elektromos áramot lehetett tárolni, ami a jelenlegi riválisokat nézve még az életben maradáshoz sem elég, nemhogy a versenyhez.

A német cégnél éppen ezért vad fejlesztésbe kezdtek a mérnökök, és végül sikerült egy 37 Ah-s akkumulátorcsomagot készíteniük, ami 30 százalékkal növelte meg az autó hatótávolságát – írja a Carscoops. Mindez emberi nyelvre lefordítva annyit jelent: most már akár 173 km-t is el lehet vele autózni. Igaz, ez még mindig bőven elmarad a Chevrolet teljesítményétől, de legalább már a Nissan Leafet sikerült utolérni, így valószínűleg nem, vagy nem akkora mértékben veszítenek majd pozíciót, mint ahogy az egyébként történt volna.

Bővebben 


2016. január 14. - Pillanatnyilag a legjobb Golf - VW Golf GTE

Nincs könnyű helyzetben a Volkswagen, amikor az emissziós normák, azok teljesítése, és egyáltalán az autózás környezetvédelmi lábnyoma kerül szóba. Vannak azonban a tavaly kirobbant botrányt jóval megelőzően elkezdett fejlesztéseik, amik a mostani helyzetükön is képesek javítani. Ezek egyik kézzelfogható eleme a Golf GTE, mely ötvözi az elektromos autók előnyeit a hagyományos erőforrásokkal szereltek nagy hatótávolságával. 

golf_e_2.jpg

A VII. generációs Golf tervezése során olyan kívánalmaknak is meg kellett feleljenek a tervezők, amik még most sem látszódnak az autón egyértelműen. Készül ebből a modellből ugyanis benzines, gázolajos, gázos, tisztán elektromos és hibrid hajtású is, amik mindegyike más műszaki, mechanikai igényeket vet fel, holott a karosszériájuk ugyanaz. Most a legutóbbi, azaz hibrid hajtású Golf, a GTE mutatta be, miért is az egyik, vagy akár a legjobb a mostani kínálatban.

Akárcsak az e-Golf esetében, a GTE is a jól megválogatott és gazdag felszereltséggel kerül forgalomba, hiába a relatív magas vételár emészthetőségéhez szükséges a kiegészítők megléte is. Így ez a Golf valahol egy Highline, illetve egy GTI között helyezkedik el, amit pl. az ülések kárpitozása, formázása is sugall. Szükség is van ezekre az oldaltámaszokra, hiszen a teljes teljesítménye meghaladja a 200 lóerőt, amivel már elég lendületesen, dinamikusan is lehet közlekedni. De ahogy a GTI esetében is, ennek az ülései sem igazi kagylók, csak a szivacsok formája adja a többletet, nincs alattuk kemény héj.

Bővebben