Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 7. hét (2016. 02. 08.- 2016. 02. 14.)

2016.02.11

2016. február 09 - Merkel menti az autógyárakat

A Merkel-kormány 5000 dollár támogatást adna minden egyes elektromos autóra. Heteken belül kormánystratégiával állnak elő a gyártásuk fellendítésére, holott 2012-ben e célról már lemondott a kabinet. Valószínűsíthető, hogy a Volkswagen-botrány a fordulat oka: a perek miatt bajba került szektornak politikailag korrekt siker-termékre van szüksége. Az államnak pedig egy életképes húzóágazatra.

1.jpg

Németország olyan nagy kerekes világmárkák szülőhelye és otthona, mint a Volkswagen, az Opel, a Porsche, a Daimler-Mercedes és a BMW.
A február elején Sigmar Gabriel alkancellár, gazdasági miniszter jelentette be a stratégia készültének hírét, derült ki az MTI beszámolójából – ám a hírügynökség jelentésében már nem mutatott rá, hogy milyen kontextusban kell értelmezni ezt a fejleményt.

Íme:

2009 augusztusában a német kormány eldöntötte, hogy célirányozott programmal segíti annak megvalósulását, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó cirkáljon az ország útjain, jelentette annak idején az Associated Press. Akkor 705 millió dolláros (500 millió eurós) támogatást irányozott elő Berlin 3 éves távon. Ebből 242 millió dollárt akku-fejlesztésre szántak, vagyis K+F-re.
2012 szeptemberében már arról szóltak a híradások, hogy a német kormány hivatalosan felhagyott ezzel a céllal. Elemzők a fosszilis üzemanyagú járművekre fókuszáló nagy németaugyórak keze nyomát látták a váltásban.


Angela Merkel helyettese, Sigmar Gabriel a német autóipar nagyjai, a BMW, a Daimler és a Volkswagen vezetőivel folytatott eszmecseréje után jelentette be az új kezdeményezést, és kiemelte, “az elektromobilitás a legnagyobb jelentőségű iparpolitikai ügyek közé tartozik, a digitalizáció mellett a másik fő tényező, amely meghatározza a német gépjárműipar jövőjét.” A kormány és az iparági szereplők azt szeretnék, ha átfogó, az “elektromobilitás” minden szegmensére kiterjedő kormánystratégia készülne, vagyis az akkumulátorgyártásra és az akku-töltőállomások létesítésére is.

Bővebben 


2016. február 10 - Elektromos autókkal bővítenék az állami járműflottát

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint meg kell vizsgálni, hogyan növelhető az állami elektromos járművek száma. Új szabályok lépnek életbe a töltőállomások létesítésével kapcsolatban is.

A keddi Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a nemzetgazdasági miniszternek a Miniszterelnökséget vezető miniszter és a nemzeti fejlesztési miniszterrel közösen kell megvizsgálnia, miként növelhető a központi költségvetési szervek és az állami tulajdonban lévő gazdasági társaságok személygépjármű-parkjában a környezetkímélő járművek részesedése. A cél az, hogy ezen járművek aránya 2030-ra elérje a 30 százalékot. Az előterjesztésért, amelynek 2016. május 31. a határideje, a felsorolt miniszterek a felelősek.

2.jpg

A nemzeti fejlesztési miniszternek a nemzetgazdasági miniszter bevonásával kell megvizsgálnia azt is, milyen kormányzati intézkedésekkel lehet segíteni a két- és háromkerekű elektromos járművek szélesebb körű magyarországi elterjedését. A javaslatok kidolgozásának határideje szintén május 31.

Bővebben 


2016. február 11 - Ahogy a ruha, úgy az autó is számít

Egy nemrég közzétett tanulmány szerint több mint 16 millió brit autós ítéli meg a többi közlekedőt autója színe, típusa vagy akár tisztasága alapján, sőt ezek a tényezők befolyásolják azt is, hogy hogyan viselkednek a közutakon. A britek nagyjából 45%-a vezet előítéletesen. A kutatásból kiderült, hogy tízből hat autós képes olyasmin is felhúzni magát, ha például a másik autón a kedvence riválisának számító sportklub, vagy bármilyen, általa kevésbé fontosnak tartott ügy vagy szervezet támogatására biztató matricát lát.

4.png

A szigetországban megoszlanak a vélemények a hibrid és elektromos meghajtású autók tulajdonosairól. Háromból egy autós helyesnek tartja, hogy környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesznek az ilyen járművek vezetői, de ugyanekkora arányban tartják az ilyen autósokat "önelégültnek" vagy "mániás környezetvédőknek". 

Bővebben 

 

2016. február 11 - Március végén jön a Tesla új, megfizethető elektromos autója

A Tesla március utolsó napján mutathatja majd be legújabb modelljét, ami a cég eddigi járműveinél kedvezőbb árszínvonalon kínálja majd az elektromos autók minden előnyét. A Tesla Model 3-at a hírek szerint a különböző kedvezmények igénybevétele mellett már akár 25.000 dollárért (7 millió forintért) is meg lehet majd vásárolni, ami egy harmada a cég eddigi legolcsóbb modelljei árának.

Az ár kifejezetten olcsónak mondható az elektromos autók piacán, ahol az alapmodellekért is általában közel másfélszer annyit kell fizetni, mint egy azonos méretű, de robbanómotoros versenytársért. Ugyanakkor vélelmezhető, hogy az új Tesla vásárlóinak még így is le kell majd mondaniuk számos, a cég korábbi autóiban megtalálható extráról, amik között jó eséllyel például ott lesz az önvezetés képessége is.A Model 3 a hírek szerint egyetlen töltéssel mintegy 320 kilométert tud majd megtenni, ami ugyan nem hangzik túl soknak, de nem is rossz az elektromos autók között. Ráadásul az Egyesült Államokban és a nyugat-európai országokban uralkodó töltőállomás helyzet mellett ez már bőven az a távolság, ami mellett gyakorlatilag bárhova biztonsággal el is lehet indulni.

Bővebben 

 

2016. február 11 - Ez az elektromos Opel lehet a következő nagy durranás Európában

Ahogy annak idején a konnektoros hibrid Chevrolet Voltból (Ampera), a kompakt Boltból is elkészül az Opel-logós változat. Az Ampera-e a Genfi Autószalonon mutatkozik be, az Opel tervei szerint már jövőre kapható lesz.

5.jpg

Az autó alapjait egy az egyben Chevrolet Bolt adja, a formát is minimálisan módosították. Ennek megfelelően az Ampera-e 320 kilométert tud megtenni egy töltéssel, ami jóval több, mint amit az átlagos villanyautók jelenleg ígérnek. A hatótáv kijelzésekor a kocsi figyelembe veszi a napszakot, az időjárást és a vezető vezetési stílusát is.

Az extralapos akkumulátorokat a jármű padlójába építik be, ennek köszönhetően elegendő helyet kínál öt személynek, illetve csomagjaiknak. Az Opel szerint az Ampera-e ugyanolyan tágas, mint egy hagyományos kompakt.

Bővebben 

 

2016. február 09 - Itt a kerékpár-autó hibrid, ami kinyírhatná a dugókat

Nem állítjuk, hogy gyorsan el fog terjedni, de hogy a modell sok problémát megoldana a közlekedésben, az egészen biztos. Egy egészen különleges modellel rukkolt elő a kaliforniai Virtue Bike nevű kerékpártervező cég.

6.jpg

A zárt, háromkerekű jármű lehet az átmenet az autók és kerékpárok között, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy az előbbiekhez képest nem szennyezik a környezetet, utóbbiakhoz képest pedig sokkal több terhet képesek elbírni.A fejlesztők abból a gondolatból indultak el, hogy bár sokan szeretnek kerékpározni, ha már a nagybevásárlást kell elintézni, vagy a gyerekeket elvinni az óvodába/iskolába, sokan inkább az autózást választják. Az általuk kifejlesztett eszköz, a Pedalist épp ezen szeretne segíteni.

Bővebben