Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 6. hét (2016. 02. 01.- 2016. 02. 07.)

2016.02.04

2016. február 03 - Egyre több e-autó fut a magyar utakon – egyre több a „konnektor” is

Megállíthatatlannak tűnik az elektromos autók térhódítása Magyarországon: tavaly rekordszámban keltek el, idén pedig minden eddiginél több elektromos töltő létesül. Akár 80 százalékkal is olcsóbban üzemeltethető évente egy-egy ilyen jármű, így nem csoda, ha az önkormányzatok is lecserélnék a flottájukat.

Egyre több teljesen elektromos autó talál gazdára itthon is, hasonlóan Nyugat-Európához. Tavaly már több mint százat adtak el a különböző márkák, közülük a legtöbbet a Nissan, míg mögötte a BMW. Utóbbi az i3-ból 49-et, az i8-ból pedig 6-ot értékesített. Ennél jóval több fogyott a japánok Nissan Leaf-jéből, melynek jelentős részét egy taxis társaság vásárolta. Az összes többi e-autót gyártó messze lemaradva, mindössze tíz elektromos autót tudott eladni a magyar piacon.

hirado.jpg

Az e-autók töltőállomásainak száma is egyre nő. Hamarosan működni kezd az ötvenedik magyar e-töltő hely. Az e-mobilitás fejlesztésért felelős állami Jedlik Ányos-programban további 150 létesül. Ezekkel együtt már biztonságosan átjárhatóvá válik az egész ország, egyik elektromos autó tulajdonosnak se kell attól tartania, hogy ne találna egy megfelelő konnektort a "tankoláshoz".

Bővebben 


2016. február 03 - Az ilyen ötletes cégek újíthatják meg az autózást

Az autóipar hőskorát idéző korszak van manapság, az elektromos autók felfutásával számtalan kisebb-nagyobb gyártó próbál valami eredetivel előállni, amivel megcsinálhatja a szerencséjét.

Ilyen egy nem is olyan kicsi liechtensteini cég is, a NanoFlowcell, amely hamarosan, a Genfi Autószalonon bemutatja már véglegesnek szánt, kisfeszültséggel üzemelő elektromos autóját. 

nanoflowcell.jpg

A Quantino még mindig prototípus, de alapvetően egy mindenkinek szánt városi autóról van szót. A kocsi 2+2 üléses, a teljes hossza 3,91 méter. Összesen négy elektromotor dolgozik benne, amelyek rendszerteljesítménye 4x25 kW (136 LE). A cég állítása szerint a jármű végsebessége eléri a 200 km/h-t, a hatótávja pedig az 1000 kilométert.

Az autó kétségkívül legérdekesebb technológiai megoldása, hogy alacsony feszültséget használ a hajtáshoz. Az autóban egy úgynevezett nanoflowcell akkumulátor van, ami 350 liter elektrolit folyadékkal feltöltött, két külön tartályt jelent. Az egyik tankban van a pozitív töltésű oldat, míg a másik a negatív töltésű ionos folyadékot tartalmazza. Ez a kétpólusú folyadék a keringetés közben kémiai energiából villamos áramot állít elő, ez hajtja meg 48–52 voltos feszültséggel a kerékagyba épített motorokat.

Bővebben 

2016. február 01 - Ha a Porsche vezérén múlik, nem lesznek önvezető autók az biztos

A Porsche az összes modelljéből fog hibrid változatot is gyártani a közeljövőben - erről Oliver Blume, a Porsche AG vezérigazgatója beszélt a Westfalen-Blattnak adott interjújában. A cég vezére elárulta azt is, hogy nem hisz abban, hogy a Porsche önvezető autót gyártana a jövőben. 

A 911-es hibrid változata, amely már 50 kilométer megtételére lesz képes tisztán elektromos módban, 2018-ban kerülhet a szalonokba.
A Porsche tavaly decemberben jelentette be, hogy egymilliárd eurót fordít a "Mission E" projektjére.
A fejlesztési összeg nagy részét, 700 millió eurót a Stuttgart-Zuffenhausen üzem kapja, itt egy új fényező- és összeszerelő üzem épül az elektromos autók gyártására.

Bővebben 


2016. február 02 - Új sport a láthatáron: jön a droneboarding

Ha nem is az elektromos közlekedés fősdrába tartozik, de mégiscsak érdekes dolog a nemrég megszületett sufniwakeboard: hódeszkán álló kisfiúk drónnal húzatják magukat a havon. Elég logikusnak tűnik az ötlet, csak egy kis hó (vagy nyáron akár víz), és egy megfelelő teherbírású drón kell hozzá. Meg egy haver, aki irányítja nekünk, aztán már kezdődhet is az egyelőre droneboardingnak nevezett szórakozás. Ahhoz, hogy a felnőttek is kipróbálhassák, erősebb kvadkopterekre lenne szükség, mert a videón látható példány alig húzza el még ezt a kisgyereket is.

Persze az orosz kisipari gányolásnál van profibb megoldás is:

Bővebben 


2016. február 07 - Készüljön fel lelkileg: hibriddé válnak a BMW M modelljei

Zöldebb és hatékonyabb autót akarnak a bajorok, ezért az M3, M4 és M5 is hibrid meghajtást kap.Igen komoly terveket fogalmazott meg a napokban Dirk Hacker, a BMW M részlegének alelnöke a bajorok jövőben érkező M modelljeit illetően. Az Auto Expressnek adott interjúban a szakember úgy fogalmazott, hamarosan a nagy teljesítményű autók esetén is számolni kell a modern megoldások megjelenésével, így a márka modelljeit is hibrid hajtásláncokkal szerelik fel. A bajorok célja azonban nemcsak az, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást, hanem az is, hogy az autóik gyorsabban és rugalmasabbak legyenek.

bmw.jpg

A cég terveit már akkor sejteni lehetett, amikor január elején a Detroiti Autószalonon beszéltek a jövőről, ám akkor még csak annyit közöltek, hogy az elektromos meghajtás megjelenése előbb-utóbb elkerülhetetlenné válik.

Bővebben