Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 51. hét (12.14.- 12.20.)

2015.12.17

2015. december 15. - 11 év után újra versenyautót készített a Jaguar, de milyet!

Jó hír az autóverseny szerelmeseinek, és még jobb hír azoknak, akik rajonganak az elektromos autókért. 11 év kihagyás minden téren rendkívül komoly időveszteség, de ha az autóversenyzésről van szó, ez hatványozottan igaz. Már egyetlen szezon alatt is komoly változásokon mehet keresztül egy-egy jármű, nem beszélve a szabályok folyamatos változásáról - gondoljunk csak a Forma-1-re. A Jaguar azonban bebizonyította, mindig van lehetőség a visszatérésre.

jag.jpg

A cég a napokban megerősítette, a következő szezonban ismét rajthoz áll, ráadásul nem is akármilyen kategóriában: az elektromos versenyautókat felvonultató Formula E-ben. És nem, ezt nem úgy kell elképzelni, hogy valamelyik csapat odabiggyeszti a sajátja mellé a Jaguar nevet is, hanem úgy, hogy rendes versenyautót készítettek.

Bővebben 


2015. december 16. - Átadták az első elektromosautó-töltőt a Liszt Ferenc repülőtéren

A zöld repülőtér program részeként valósult meg az első elektromosautó-töltő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a beruházás 15 millió forintba került, és jelenleg ingyen használható - mondta a szerdai átadáson Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

A Jedlik Ányos-programban még az idén elkezdődik országosan 150 elektromos töltőállomás telepítése, a tervek már elkészültek, és a közeljövőben megvalósuló beruházás végén elektromos autóval átjárható lesz az ország - erről Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára beszélt az átadáson.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a kormány kiemelt beruházássá tette a töltőállomások telepítését, és már hozzá lehet jutni a zöld rendszámhoz, amely több kedvezményt jelent az elektromos, illetve hibrid autókkal közlekedőknek. Hamarosan a buszsávokban is közlekedhetnek ezek a kocsik.

Bővebben 


2015. december 16. - Elektromos autót állított forgalomba a városfejlesztési kft.

Elektromos autót helyezett forgalomba a Városfejlesztési Kft, amit szerdán délelőtt önkormányzati képviselőknek mutatott be a városi szolgáltató. Sokan tartják úgy, hogy nem a mi pénztárcánkhoz mérték az elektromos autók árát, azonban a fenntartási és üzemeltetési költségeket figyelembe véve és évi húszezer tervezett kilométerrel jövőbemutató lehet a városi cégeknek is, ráadásül "zöld" rendszámmal ingyenes a parkolás még a kiemelt övezetben is Fehérváron.

szf.jpg

Sokfajta elképzelés létezik, hogy meddig lehetnek elegendők az egyre gyorsabban fogyó  kőolajkészletek, vagy hogy mi lesz utána. Egyesek szerint üzemanyagcellás villanyautókkal fogunk a mostaniaknál sokkal olcsóbban közlekedni. 2011-ben az Év Autójának választott Nissan Leaf villanyautó jelenleg még egyedülálló a városi tulajdonú autók között, azonban a Hiemer-ház Gesztenyés udvarán tartott nyilvános bemutatón elhangzott, hogy kedvező tapasztalatok esetén minden bizonnyal nem ez lesz az egyetlen elektromos jármű a városi szolgáltatóknál. A Városgondnokság igaz már évek óta használ hazai gyártású elektromos kisautókat, amikkel eleinte a kertészek végezték a munkájukat, de az ősszel indított temetői kisbusz járatot is elektromos meghajtású kisbusszal üzemeltetik.

Bővebben 


2015. december 17. - Ingyen energia a garázstetőről?

Az e-mobilitás célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a fenntartható közlekedés megvalósítása, nem csak a szennyezés áthelyezése. Amíg fosszilis tüzelőanyagokból állítjuk elő az elektromos energiát, minden elért eredmény fél siker.

Ezért fontos cél az elektromos autók fejlesztése mellett a tiszta, megújuló forrásból származó villamos energia részarányának növelése is. A villanyautók terjedése segíti a megújuló energiák elektromos hálózatba történő integrálását. Az intelligens töltőinfrastruktúrával, valamint elektromos hálózatba szervesen kapcsolódik az e-mobilitás, a járművek akkumulátorai ideiglenes energiatárolóként működnek, ezáltal kiegyenlítve a hálózat terhelés-ingadozásait.

eltet.jpg

De honnan származik az energia? A szélerőművek, napelemes erőművek, és egyéb alternatív energiaforrások szaporodása megnyugtató, de mindezek mellett, a lakóházra, garázsra telepíthető rendszerek arra is lehetőséget adnak, hogy saját kezükbe vegyük az energiatermelést.

Bővebben: 


2015. december 18. - A Hyundai elektromos autója egy igazi dög lesz

Ha hihetünk a képeknek, a koreai csapat nagyon odatette magát. Az elmúlt egy-két évben egyre több márka jelentette be, hogy elektromos autót épít, és ezektől érthetően a Hyundai sem szeretne lemaradni. Az általuk épített Ioniq megjelenésére a márciusi Genfi Autószalonig ugyan várni kell, de a dél-koreai cég már most mutatott róla néhány látványtervet. És milyen jól tette.

hy1.jpg

Az Autoblog által közölt képek alapján az autó kifejezetten áramvonalasnak tűnik, ami jót tehet majd a jármű hatótávolságának. Az autó hátsó része viszonylag alacsonyan marad, legalább is a Priushoz vagy a Chevy Volthoz képest.

hy2.jpg

Az utastér a gyártó szerint a jövőt tükrözi majd, ugyanakkor rendkívül kényelmes lesz. A műszerfal kék LED-világítást kapott, és ilyen színű lesz a kárpit is. Mindezeket környezetbarát anyagokból állítják elő.

Bővebben 


2015. december 18. - Új villanyautókat fejleszt a Volkswagen

A dízelbotrány után érthető módon az elektromos autókra koncentrál a cég, új akkumulátort és moduláris padlólemezt is fejlesztenek az ilyen járművek számára.

A dízelbotrányban megromlott renoméját is javíthatja a wolfsburgi autógyártó azzal a bejelentésével, hogy új típusú akkumulátorokat, és a hozzájuk tervezett padlólemezt fejleszt a jövőbeli elektromos autóihoz. Jelenleg egy villanyautónál a súly és a tárolókapacitás mellett a formatervnél is kompromisszumokat kell kötni az akkucsomag miatt, és épp az ilyen korlátozások megszüntetése érdekében fejlesztik az új platformot, amelynél már lapos akkumulátorokat használhatják majd.

vw.jpg

A Bloombergnek adott nyilatkozatában Herbert Diess, a Volkswagen márkaigazgatója mérföldkőnek nevezte a folyamatot. A padlóba rejtett lapos akkumulátorok a helytakarékosságuk miatt jóval nagyobb hatótávolságot biztosíthatnak, mint például az e-Golf hátsó ülések alá tett akkumulátora.

Bővebben

 

2015. december 20. - Naponta ezreket spórolhat egy villanyautóval

Ingyenes parkolás minden kerületben, továbbra is díjmentesen használható nyilvános töltők - új autó vásárlása esetén akár érdemes is lehet megfontolni egy elektromos autó vagy konnektoros hibrid megvásárlását rendszeres budapesti használat esetén. A kedvezmények ellenére egy hagyományos használt autót ugyanakkor még nem éri meg lecserélni, de pár év múlva fordulhat a kocka.

Egyre több kedvezmény (erről bővebben keretes írásunkban olvashat) jár azoknak, akik Magyarországon különösen környezetbarát (elektromos vagy konnektoros hibrid) autót vásárolnak, egy friss határozat értelmében - zöld rendszám esetén - már Budapest teljes területén is ingyen parkolhatnak. 

vill.jpg

a 440 forintos belvárosi tarifával számolva egyetlen nyolcórás munkanapon akár 3500 forintot lehet megspórolni az utcán.


Szélsőséges a példa, már csak a napi néhány órában limitált parkolási idő miatt is, de évi 915 ezer forintról van szó. Természetesen jellemzően kevesebbet fizetnek, akik mindennap autóval járnak dolgozni a belvárosba, attól függően, hogy ki milyen árat tudott kialkudni egy bérelt parkolóhelyre vagy esetleg teremgarázsra.

Bővebben